Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik begrijp het verhaal ook niet echt helemaal moet ik zeggen….
Hier is wat ik “denk” dat je bedoelt:
een hoofdpagina = een vast pagina, bv. over-ons.html of adres.html. deze staat zo op de server
de ander pagina’s = producten.php?id=2&cat=kasten of producten/kasten/ladekast-amber (met een rewrite dus)Voor Google maakt het niet uit of de pagina “fysiek” op de server staat, of wordt aangemaakt door een PHP script. Het PHP script “spuugt” de html-code uit die normaliter “fysiek” op de pagina zou staan. Bijna alle sites op internet worden “gegenereerd” door bijvoorbeeld PHP of een andere scripttaal.
Meest gebruikt men hiervoor een CMS (content management systeem). Deze “spugen” een HTML pagina uit met gegevens uit bijvoorbeeld een database. Waar deze data vandaan komt maakt niet uit, dat kan dus ook een tekstbestand zijn, of een Excel bestand.
De “hoofdpagina’s” kunnen dus ook net zo goed aangemaakt worden door je PHP script. Dat maakt niets uit, zolang je maar je URL’s netjes rewrite.
Voor SEO maakt het dus niet uit of de pagina’s fysiek op de server staan, of worden aangemaakt door een script.
Ik hoop dat je vraag zo een beetje beantwoord is. Anders is het misschien verstandig om een voorbeeld te geven…
Het probleem hiermee is dat alle sites op hetzelfde c-klasse subnet zitten. Dit is onnatuurlijk en Google heeft dit snel door. Het zal dus niet super veel meerwaarde hebben voor linkbuilding. Als alle domeinen ook nog op je eigen naam geregistreerd staan is het helemaal makkelijk te achterhalen dat jezelf eigenaar bent van deze domeinen. Er is dan kans op een penalty.
22 december 2010 om 2:26 pm In reactie op: Wegvallen resultaten in Google na stoppen samenwerking #26097Dag Paul,
* ze hebben toegang tot je webmaster tools en kunnen daar bij beeindiging van het contract allerlei zaken bewust verknallen (bv pagina’s uit de index halen). Maar dit is een soort vandalisme.
O jee, niet aan gedacht, misschien omdat ik dat zelf nooit zou doen, maar inderdaad, daarmee kun je heel de site uit de resultaten halen! Snel je Google account wachtwoord aanpassen dus! En meteen alle andere wachtwoorden die hun hebben. Een robots.txt is ook zo op de server gezet!
Hi,
Als je een nieuwe site maakt voor een domein wat verbannen is uit Google. Wat is dan het verstandigste?
1 De site maken en de oude domein 301 redirecten naar een nieuwe domeinnaam.
2 De site maken en de oude domein niet redirecten maar overal vragen of ze de link willen veranderen?
3 De site maken op het oude verwijderde domein en een heroverweging aanvragen bij Google?Ik weet eigenlijk niet hoe groot de kans is dat je een domein met een ban terug krijgt in de index.
Een site wordt “verbannen” uit Google als de site zich niet aan de richtlijnen houdt. (blackhat seo bijvoorbeeld). Als je de site toch opnieuw gaat maken en je houdt je aan de richtlijnen, kun een een reinclusion aanvragen. Dan toon je in ieder geval aan Google je goede bedoelingen. Het is een beetje afhankelijk van de “waarom”….
Een 301 zorgt ervoor dat alle links doorverwijzen naar het nieuwe domein. Ook de “slechte” links. Denk dat Google dan wel snel doorheeft dat het om hetzelfde domein gaat.
Overal vragen of ze de link willen aanpassen, dan wel alleen bij de juiste sites, is veel werk. Eigenlijk begin je dan helemaal opnieuw met je site en je autoriteit in de ogen van Google.
Best lastig dus. Beslissing hangt ook af van hoe lang het oude domein al bestaat.
Ik zou denk ik er voor kiezen om de site op hetzelfde domein te houden en opnieuw te maken volgens de richtlijnen. reinclusion vragen en rustig aan beginnen met linkbuilding op de juiste manier.
22 december 2010 om 11:37 am In reactie op: Wegvallen resultaten in Google na stoppen samenwerking #26094LS,
De afgelopen 4 jaar heb ik voor mijn onderneming samengewerkt met een SEO-bedrijf die geoptimaliseerde landingspagina’s voor heeft geschreven.
Ik ben echter niet tevreden over dit bedrijf en wil met een andere onderneming in zee gaan om nieuwe landingspagina’s te laten schrijven en mijn huidige pagina’s qua content aan te passen.
Zij waren not amused dat ik in zee ben gegaan met een ander optimalisatie bureau en melden mij het volgende:Dat is wel een heel vreemde reactie! Het is natuurlijk nooit leuk als een klant weg gaat, maar om nou zo te reageren. Misschien moet het bedrijf eens kijken waarom een klant weg gaat ipv dreigen.
Ik vraag me dan ook af welke “techniek” ze hebben gebruikt. Hebben ze dit duidelijk gecommuniceerd naar je? Dit kun je altijd vragen, een goed SEO bureau zal nl. altijd vertellen wat ze doen, misschien niet in alle details maar niets vertellen wijst meestal op frauduleuze praktijken. Zie ook de Google help voor richtlijnen van een SEO bureau. ( Search Engine Optimization (SEO) – Webmasterhulpprogramma’s van Google Help )
Het nieuwe bedrijf kan de gebruikte techniek waarschijnlijk snel achterhalen. Als ze bijvoorbeeld text-links hebben gekocht via een service en ze zetten dit stop, kan het zijn dat deze links verdwijnen. Zoiets zal het zijn.
De site staat inderdaad op nummer 1 in google.be voor het woord bakker. en het resultaat heeft sitelinks. Hoeveel traffic krijgt deze site eigenlijk? Ik ken dit bedrijf niet, moeilijk te zeggen. misschien is het net zoiets als praxis in nederland? Ik bedoel dus een bedrijf wat elke Belg wel kent. Dat zou kunnen verklaren waarom de site op 1 staat voor het woord Bakker, want tenslotte is het bedrijf geen bakkerij.
Komt de site ook op 1 voor woorden die wel interessant kunnen zijn?
De code is gewoon slecht en ouderwets, zie ook hier: Markup Validation of http://www.bakker-belgie.com/ – W3C Markup Validator
Ik denk juist dat als de site nu goed scoort je hier gebruik van moet maken door te kijken of de gebruiksvriendelijkheid van de site beter kan, want dat is nu Jantje-pet!
Klik maar eens op “Bekijk alle categorieen” en vertel mij maar waar deze staan.
Ik zeg: site redesignen en opnieuw opbouwen. Zorg wel voor de juiste redirects en denk goed na over de sitestructuur!
Bedoel je de categorieen of de producten in de categorieen? Mij lijkt het dat een categorie altijd uniek is (bv. jongenskleding, meisjeskleding, kleding->meisjes, kleding->jongens).
Stel dat een broek dan in de categorie jongenskleding zit, maar ook in de categorie ‘uitverkoop’, dan kun je de canonical toch naar de broek in de jongenskleding categorie zetten.
Zorg er ook voor dat de titel/description van beide pagina’s uniek is. Dat scheelt ook al veel.
Nou zag ik vandaag wel dat de paginanamen een andere extenstie krijgen, namelijk php terwijl alle paginanamen van de oude site de extensie html hebben…………….
Als de extensie anders wordt, veranderd dus in feite de paginanaam… 🙂
Maar als toch alle namen verder hetzelfde blijven, is het misschien net zo makkelijk om in de server ervoor te zorgen dat .html ook door de PHP parser gaat. Dan kan de ontwikkelaar echt de oude paginanamen aanhouden, zonder dat het nodig is om redirects aan te leggen.
Andere optie is nog een rewrite rule die html rewrite naar php (of andersom?).
anders inderdaad 301’s, maar afhankelijk van de hoeveelheid pagina’s is dat wel het meeste werk.
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…