Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoe kan ik het beste een bepaalde tekst afdwingen die moet verschijnen. Hij pakt nu de tekst uit het bovenste artikel. Lijkt mij dat er een algemene tekst boven de artikelen zou moeten komen?
In de nieuwe versie schakel ik sowieso over van die hele rij categorien aan de linkerkant, naar 4 hoofdcategorien, met daarin een aantal (meestal 3) subcategorien. Die hoofdcategorien krijgen een iets andere opbouw, meer als een soort homepages opzich, maar de subcategorien blijven een beetje zoals het nu is.
Shop en content wordt samengevoegd, dus er komt geen apart deel meer voor beiden. Bij veel ‘onbelangrijke’ content (zoals archieven, contact, etc…) komt een nofollow, zodat hopelijk de pagerank niet teveel wordt verspreid over nutteloze pagina’s. (nu zijn er archief pagina’s die een pagerank 2 meenemen, wat nergens voor nodig is). Als dat al zo werkt!
Het gaat om de site http://www.kidzlifestyle.nl/.
Een site die over 1 à 2 weken totaal vernieuwd gaat worden, met tal van verbeteringen, ook qua structuur, ook voor Google (ook veel meer aandacht voor social media trouwens). Huidige site is verouderd, en her en der ook kapot (ben bepaalde broncodes kwijt)
Maar de title en meta description zal waarschijnlijk hetzelfde blijven als nu per pagina, tenzij hier dus iets mis is.
Meestal plaats ik de 1e paragraaf als meta description.
Belangrijkste zoekwoorden:
– Kinderkamer
– Lelli Kelly
– Lelli Kelly schoenen
– kinderspeelgoed
– kindvriendelijke restaurants
– papieren vliegtuigjes vouwenHet lijkt altijd heel willekeurig te zijn geweest welke woorden goed scoorden. Het is lastig gebleken om dit op sommige woorden af te dwingen. meer dan 90% van de bezoekers komt binnen op een sub-pagina. Een jaar geleden zag deze volgorde er hetzelfde uit, en bij al deze zoekwoorden is het aantal clicks gedaald met ongeveer 65%. (en ook bij nog 1000 andere zoekwoorden)
PS.
Een woord dat volgens webmasterhulpprogramma’s 2x zoveel keer wordt gezocht als kinderkamer is: ‘simply colors’. Hier krijgen wij echt bijna 0 bezoekers van.Bedankt PaulG,
Google Insights kende ik nog niet, dat geeft wel meer informatie.
De situatie is eigenlijk nog vreemder dan ik al dacht. 1 jaar geleden werd er relatief minder gezocht naar ‘kinderkamer’, maar wij kregen toen bijna 7x zoveel bezoekers van dat trefwoord, terwijl wij nu nog steeds op dezelfde positie in de zoekresultaten staan. En datzelfde geldt voor veel andere zoekwoorden.
Het is dus niet zo dat wij in de zoekresultaten zijn gedaald, maar er klikken dus gewoon veel minder mensen op ons dan voorheen.
In webmasterhulp programma’s, op de pagina die jij mij aangaf zie ik nog veel meer aparte dingen. Kinderkamer is helemaal niet het meest populaire zoekwoord, maar een ander zoekwoord is nog eens ruim 2x populairder, en wij staan op de eerste pagina zoekresultaten, maar NIEMAND klikt erop.
Dat is toch vreemd. Maar het probleem is dan vrij duidelijk: CTR. Hoe zorg je ervoor dat mensen op jouw link klikken…
-
AuteurBerichten