Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Probeer een domeinnaam ook zo te kiezen dat het bezoekers aanzet om erop te klikken. De domeinnaam is een belangrijke factor bij het kiezen om te klikken. Net als de titel en de snippet die google afbeeld in de zoekresultaten.
Goede content en links zijn veel belangrijker dan de domeinnaam hoor. Er zijn genoeg websites die met een totaal andere domeinnaam scoren op zoekwoorden die er niet in voorkomen.
Zorg dat het gewoon goed bij je website past, dat levert je uiteindelijk meer waarden op.
Duidelijk Taco, en aan de hand van dit model moet je vervolgens ook je website ontwerpen en aanpassen aan de bedoeling en intresses van je klanten.
Omdat een klant feitelijk door het gehele proces hierboven heen gaat zul je al deze aspecten in je website moeten verwerken om uiteindelijk de conversies te bereiken die je wilt bereiken.
Ja, stond ook al in het dagblad van het noorden 🙂
Over real time gesproken !
Ja zag het nu ook. Zocht voor obama en zag dat ze een eindje naar beneden in de resultaten in-line latest news brachten wat alleen op die plek scrolled.
Overigens komt dit volgens mij niet in de standaard resultaten maar alleen in de show options sectie en dan latest.
Lijkt me niet logisch dit in de normale organische zoekresultaten te integreren.
Daar heb je zeker gelijk in. In eerste instantie lijkt het cool, maar je kunt maar moeilijk zien wat nu relant is en wat niet. Maar goed er moet wel op dat moment actieve content zijn en dat zal maar voor heel weinig onderwerpen gelden denk ik.
Lijkt me ook wel spam gevoelig eerlijk gezegt.
In dat geval is het in ieder geval minder erg als die pagina’s verdwijnen van xxx.nu. Kijk nu staan voor een aantal zoektermen je websites er beiden in. De kans dat iemand er op klikt is dus ook wat groter. Die dubbele zoekresultaten gaan in ieder geval uiteindelijk verdwijnen.
Dat moet je in overweging nemen. Ook al wordt de xxx.nl sterker dubbel voor hetzelfde zoekwoord scoor je niet meer waarschijnlijk. Misschien wel hoger.
Als je veel inkomende links hebt op het .nu domein moet je die allemaal (of in ieder geval de goede) doorlinken naar je .nl domein. Daar wordt het .nl domein sterker van en je verliest geen inkomende traffic.
Kijk goed in je statistieken welke pagina’s het het beste doen die zijn belangrijk en moet je goed onderzoeken.
Goed stuk, helder en mee eens.
concureren de rankende zoekwoorden van xxx.nu met zoekwoorden van xxx.nl ? Staan ze in dezelfde resultaten ? of zijn het totaal verschillende zoekwoorden ?
Dat klopt, maar die worden lang niet altijd op deze manier weergegeven gelukkig. Maar voor de organische zoekresultaten is dit absoluut een probleem. Zorgen dus dat je naast de Map staat. Mijn ervaring leert dat dat best wat zoekers en telefoneerders opleverd.
User Experience wordt steeds belangrijker.
Door vaak bezochte websites hoger te plaatsen in de persoonlijke zoekresultaten kunnen ze de zoeker beter bedienen.
Hoe vaak komt het niet voor dat je die ene goede website niet meer kunt vinden en vergeten bent hem te bookmarken? Het lijkt mij wel prettig elke keer weer die website boven in de zoekresultaten te vinden.
Ik vraag me wel af hoe dit strookt met de cijfers dat 70% op het eerste resultaat klikt en niet veel verder komt dan de eerste pagina. In dat licht zou dat personaliseren niet echt uitmaken volgens mij. Ik zoek zelf regelmatig verder dan de eerste paar pagina’s maar voor het gros zal dit minder gelden denk ik.
Voor SEO betekent dit in ieder geval dat je niet meer alleen toe kan met goede optimalisatie, maar dat je de gebruiker moet proberen vast te houden en boeien zodat deze vaker terug komt. User Experience en goed Design worden weer belangrijker.
En inderdaad Branding. Als je je merk of bedrijf goed neerzet zal men vaker terug komen en zul je voor al die bezoekers hoger scoren in de gepersonaliseerde resultaten.
ALs je veel scriptjes draait is het handig deze samen te voegen en te verkleinen zijn allerlei tooltjes voor
Ook handig is om YSlow te installeren voor Firefox geeft eigenlijk alle informatie die je nodig hebt. Super tool.Ik zal ook eens de tool van Google bekijken. Leuk !
Ook google geeft aan op de webmaster channel op youtube dat het in principe niets uitmaakt in hun rankings, als je de geo targeting inderdaad maar juist instelt.
Even een stukje over Google Waves. GWaves is eigenlijk een mix van alle sociale media varianten die er op dit moment bekend zijn.
Je kunt online een confersatie opzetten tussen verschillende contacten en real-time met elkaar ideeen uitwisselen, reageren op elkaars reacties en zelf midden in een ractie van de ander. Op die manier heb je een soort Grote conference Call in een chat sessie compleet met alle rich media die je er bij nodig hebt zoals Video, documenten, plaatjes en wat iets meer zij.
Public ?
Als je nog alleen bent op Google Wave (zoals ik nu :o) heb je er eigenlijk weinig te zoeken. En zou je de verleiding kunnen krijgen het een nutteloos tool te vinden. NIET DOEN. Althans nog niet, eerst goed uit proberen.
Dat kun je doen door te zoeken met (wel aan elkaar, maar ik kreeg een :p ) voor je zoekwoord. Op die manier vind je eigenlijk ALA Twitter alle publieke discussies rond je zoekwoord. Er zijn er al talloze en worden steeds meer uitgebreid. Ze zijn toegankelijk voor iedereen en je kunt direct meedoen.
Helaas moet je er wel eerst een invitatie van Google voor hebben op dit moment, vandaar deze thread.
Het lijkt mij zeer interessant die Google Waves (GWaves) !!
Ik kan invitations uitschrijven voor maximaal acht mail adressen volgens mij om zo een kleine groep te vormen. Ik heb al een Public Wave aangemaakt.
Op dit moment ligt GWaves er even uit :p (preview zeker !) Maar als hij weer online is zal ik kijken wat ik precies nodig heb om een uitnodiging te sturen. Zal wel een mail adres zijn.
Die kun je hier achterlaten, of even een pm (privebericht)
-
AuteurBerichten