Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hé Jorgen,
Eigenlijk zit de fout in de structuur. Omdat de homepage ook gelijk de eerste pagina is van /particulieren.
Dus een deel van het pad weghalen is fysiek wel het geval, maar in de praktijk maakt dat niets uit omdat de inhoud hetzelfde is.
De technische oplossing is heel simpel, in de code van je website staat een link voor de particulieren tab, die moet veranderd worden zodat hij naar de homepage .nl linkt. dat is het enige.
Als je toch graag de /particulieren voor die tab wilt behouden zou ik je aanraden een nieuwe introductie pagina te maken voor de particuliere deel. Dat is ook qua gebruikersvriendelijkheid beter omdat nu niet duidelijk is dat de homepage ook gelijk is aan het particulieren deel. Je ziet het wel aan de tab zelf, maar niet aan de inhoud.
Succes !
Beste Duotone,
Wat hier verkeerd gaat is dat de pagina particulieren eigenlijk overbodig is.
Immers de tab particulieren is actief als je op de homepage komt. Als je op de eerste
tab klikt kom je op /particulieren/ terecht met inderdaad de een exacte kopie van de homepage.Ik zou tab 1 gewoon doorverwijzen naar Stylisten en consulenten voor kledingadvies, kleuradvies en make-upadvies of zoals bas zegt een aparte homepage maken. Over de index.php hoef je je niet druk te maken, als je namelijk de domeinnaam intikt wordt automatisch index.php aangeroepen. Dat is dus de homepage.
Dus mijn oplossing zou zijn, tab 1 de link geven naar Stylisten en consulenten voor kledingadvies, kleuradvies en make-upadvies dan ben je de dubbele content kwijt. En daarbij hoef je niet twee pagina’s te onderhouden 🙂 die hetzelfde zijn.
Ik denk dat de invloed op long tail groter zal zijn dan op short tail. En wel omdat heel veel enkele zoekwoorden in zoveel verschillende contexten toepasbaar zijn dat bij het intypen van een kort woord de kans levensgroot is dat de zoeker NIET vindt wat hij of zij zoekt.
Als gevolg daarvan zal de longtail juist interessanter worden aangezien men inderdaad langer zal doortypen tot dat het juiste resultaat bovenaan zal staan. Waarschijnlijk pas als dat ook niet lukt met longtail zal men gaan scrollen en meerdere zoekresultaten benutten.
En ja, google en vooral Matt Cutts heeft ons al een hele tijd verteld dat we ons op de longtail moeten richten, en hij wist al wat er aan zat te komen, waardoor hun eigen effect alleen nog maar versterkt wordt. Slim gedaan 🙂
Voor de rest zeker eens met SEOGuru wat betreft de meta tags en title, eenmaal in de bovenste helft van de zoekresultaten moet er nog wel op de snippet geklikt worden natuurlijk.
Enig idee wanneer we dit op google.nl kunnen verwachten ?
Maar wel00166 het lijkt mij dat de hele website van dat bedrijf in de zoekresultaten moeten komen. Je richten op één woord of onderdeel is volgend mij onzinnig en werkt ook niet denk ik.
Als zij al een bedrijfswebsite hebben zou ik daar, zoals SEOGuru zegt, op aan haken, en dan kan het best met een subdomein. Maar een bestaande website uitbreiden werkt beter dan een compleet nieuwe beginnen. Door slim een slimme structuur en navigatie heb je dan veel sneller en beter effect.
Da’s mijn ervaring. Succes !
Deze oplossing lijkt mij qua branding, en eigen identiteit niet echt een verstandige keuze.
Een subdomein is wat het zegt een sub van een hoofd, dat wil zeggen dat je dan onderdeel bent van site.nl. Ik vind dat niet echt professioneel staan.
Daarbij, er is toch altijd wel een domeinnaam te vinden die bij je past ? Hebben ze geen merknaam, bedrijfsnaam etc. deze is vrij: de-mooiste-reizen.nl ik noem maar iets.
Ik zou daar toch wat strategischer over nadenken voordat je een subdomein huurt.
En het is tegenwoordig allang niet meer zo dat er per se een keyword in het domein moet staan, dus daar hoef je niet voor naar site.nl.
2 september 2010 om 7:37 am In reactie op: google rating is gedaald, maar gaat niet meer omhoog. #25857Wat mij als eerste opviel aan je website is het feit dat alle producten die je aanbied van externe partijen zijn. De indruk die je website achterlaat is dat je deze producten graag wilt aanbieden, maar vervolgens geen of nauwelijks eigen producten aanbied.
Ik kan mij voorstellen dat google de website hierdoor minder relevant vindt. Ik krijg ook de indruk dat google steeds meer van plan is om affiliate websites minder te waarderen. Vooral omdat het voor de bezoeker relevanter is om direct bij de echte aanbieder te boeken.
Ik zeg niet dat dit de reden is van de daling in de zoekresultaten, maar kan het mij wel voorstellen.
Je gebruikt dan deze expressie:
RewriteRule ^/?page_id=(.*)$ http://www.mijnwebsite.nl/juiste-pagina/ [L,R=301]
Zorg wel dat RewriteEngine op ON staat.
Het beste doe je dat door een 301 redirect in het .htaccess bestand in de root van je website.
Open dat bestand of als het er niet is maak in notepad een bestand met de naam .htaccess
Kopieer het volgende stukje code erin en vervang de paden door die van je website:Redirect 301 /oud/oud.html http://www.jouwsite.nl/nieuw.html
Let op:
De paden met “oud” erin zijn de paden relatief tenopzichtte van je domeinnaam. Dus
www,jedomeinnaam.nl/oud/oud.html. (je hoeft hier dus niet de domeinnaam op te geven ik laat alleen het pad even zien:) )Dit is de eenvoudigste manier. Op deze manier vangt de webserver al het inboundtraffic naar de oude url op en redirect het naar de nieuwe. Zo gaan er geen links of ranking verloren.
Success !
In principe maakt het niets uit of een site met php gebouwd is of met een andere server-side programmeertaal, zolang alles maar netjes gedaan wordt.
Je kunt heel makkelijk controleren of de bouwer alles keurig seo vriendelijk heeft gemaakt door gewoon naar je website te kijken.
–Zijn alle url’s mooi (hoeft niet per se met php te maken te hebben trouwens)
–Is de structuur van je website goed
–is de html netjes gegenereerd of zitten er hele rare naamgevingen in de structuur
–heeft hij er geen inline css ingestopt bij het genereren van de html code etc.Allemaal dingetjes die je zelf kunt zien.
En valt er iets op, dan eerst kijken of het uit de php code komt of door een andere oorzaak en netjes oplossen.
Op zichzelf is php dus nooit ongunstig voor SEO zolang je het goed gebruikt. Immers er zijn miljoenen website gebouwd met php ….
18 augustus 2010 om 7:23 pm In reactie op: Google’s hulpprogramma voor zoekwoorden onbetrouwbaar? #25843Alain,
We hebben eigenlijk niet veel keus, of de adwords variant of de SK als we zoekresultaten van de meest gebruikte zoekmachine willen gebruiken.
De Sktool geeft volgens mij alleen de resultaten van de exacte zoekwoorden en niet broad etc.
Als we andere bronnen willen gebruiken, dan zijn ze ofwel gebaseerd op 1 van deze twee google tools of op tools van zoemachines die er minder toe doen.
Ik ben echter ook van mening dat de absolute hoeveelheden er niet zoveel toe doen, we moeten ons concentreren op de meest gebruikte zoektermen, en zoals ik al aangaf is daar geen verschil in volgens mij. In elke tool is de volgorde van best scorende zoekwoorden hetzelfde volgens mij, maar heb niet uigebreid getoetst.
De sktool heeft wel iets van categorieën aan de linker kant, die zijn een beetje van het niveau van google Insights voor search.
17 augustus 2010 om 7:59 pm In reactie op: Google’s hulpprogramma voor zoekwoorden onbetrouwbaar? #25839Die conclusie is ook wel logisch, immers het is bedoeld om je campagnes in te richten en die worden weer getoond op het hele search network van google. Dus daar is het wellicht wel accuraat voor.
Voor de organische zoekresultaten zullen we gewoon moeten kijken naar de Keywordtool gebasseerd op werkelijke zoekopdrachten. (Klinkt eigenlijk ook wel logisch).
Waarom wordt dan toch zo vaak de Adword Keyword Tool voor Seo Gebruikt ? Meningen ?
Overigens geloof ik dat het alleen qua aantallen niet accuraat is. Je kunt beide dus wel gebruiken om te zien welke zoekwoorden in potentie het meeste gebruikt worden.
Bouncerate geeft aan dat bezoekers op je website niet verder kijken dan 1 pagina en meteen weer vertrekken.
Ik zie op je website veel specialistisch hobby materiaal staan, ik kan mij voorstellen dat het gros van de bezoekers geen idee heeft wat het is.
Je website is wel erg ouderwets (met alle respect), met die boomstructuur aan de zijkant, het is wel is waar Joomla, maar die moeten toch wel wat modernere templates hebben.
De informatie in het menu kijkt mij ook niet op een duidelijke manier gecatagoriseerd.
Ik zou inderdaad wat verschillende vormgevingen testen zoals bas3pix voorsteld,
maar beter nog als je professioneel wilt werken met de webshop zou ik hem goed laten ontwerpen en designen.
Succes!
Gemma,
Dit klinkt alsof er nog niet echt goed is nagedacht over de opzet van de websites met betrekking tot de business die ze doen, als de website er achteraan hobbelt 🙂
Een goede Architectuur en later ook de structuur van de websites is zeer belangrijk om zowel de bezoekers te bedienen als de zoekmachines. Onduidelijkheid is killing voor een website.
Als de websites erg belangrijk zijn voor het bedrijf moet er een goede informatie analyse gedaan worden en een goede user research zodat de website straks goed aansluit bij de doelen van de bezoekers. Immers het gaat om de bezoeker die moet zijn doel kunnen bereiken.
404 pagina’s zou ik ten aller tijden voorkomen. Dat is voor de gebruiker geen goed beeld. Zeker niet als je veel oud links hebt die doorverwezen moeten worden.
Analyseer alle links die nu naar de moederwebsite leiden en straks naar de dochters moeten linken en verwijs ze netjes in een .htaccess met 301 naar de nieuwe lokaties.
Succes !
Er speelt natuurlijk ook mee waarom er voor elke dochteronderneming een aparte site gemaakt wordt.
Als deze architectuur gekozen wordt omdat men denk beter te ranken, dan ben ik het eens met “jesus NoFollow” en is het ook beter om je te blijven concentreren op één grote website met verschillende secties oid voor de verschillende onderdelen van het bedrijf.
Maar als het gaat om user experience en de bezoeker op deze manier de beste oplossing voorgeschoteld krijgt, zul je meer en langer moeten investeren om deze nieuwe architectuur ook op de juiste manier gerankt te krijgen. Al was het alleen maar omdat je je hele reputatie op het net opnieuw moet opbouwen en niet even klaar bent met een linkje van de moeder website.
Omdat we niet weten waar de website over gaat, kunnen we alleen maar raden, maar het was het beste geweest als de architectuur zo opgezet had kunnen worden dat de bestaande website als basis kon blijven bestaan en de nieuwe onderdelen van het bedrijf daarin verwerkt hadden kunnen worden. Misschien kan er nog een link naar de websites geplaatst worden zodat we beter kunnen kijken ? 🙂
Deze website bevat geen NoFollow links.
Ik zou wel oppassen met het kopen van links. Over het algemeen is bekend dat die niet zoveel waarde hebben als links die spontaan naar je website worden gelegd. Maar het zal wel een soort samenwerking zijn of zo ??Als je het al doet, moet je er zeker van zijn dat je zelf de tekst van de link kunt invullen en niet iets als “Ga naar de website” maar een tekst waar je keywords goed in naar voren komen.
Succes !
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…