Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit is de oogle ick entifier die wordt gebruikt om informatie over en weer te zenden tussen adwords en Analytics. Deze koppeling activeer je in Adwords Auto Tagging, wellicht kun je hem daar ook weer uit zetten, maar dan ben je de relatie tussen je adwordscampagne en analytics ook kwijt.
Iemand een idee waarom dit ook geranked wordt eigenlijk, snap niet waarom google dit meeneemt in de serps aangezien het zijn eigen parameter is.
Wat hier als SEO wordt beschreven is de SEO van een aantal jaren gelden. Wat dat betreft vind ik dit een behoorlijk misleidend verhaal.
Goede SEO bedrijven, individuen, doen nu juist wat zij als goed beschrijven.
Goede content, goed gestructureerde websites, link generating content (linkbait) dus zo goed mogelijke content zodat men natuurlijk linkt naar een website.
Wat mij betreft een artikel dat in 2005 of zo hout had gesneden, maar nu eigenlijk flauwekul is als het over goede seo bedrijven gaat. Er zijn er vast een heel aantal nog die het fout doen, waarschijnlijk zit de auteur daar een beetje tussen.
Ok, Bas, deze had ik nog niet gezien inderdaad, maar Matt geeft zelf ook aan dat ze niet meteen alles droppen, en regelmatig kijken of de website weer terug is.
Wellicht is een 503 dan beter en netter ook vooral. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer,
maar actief aangeven is altijd beter.moet je wel access hebben tot je server configuratie.
Bas hoe denk jij over een tijdelijke pagina ? Lijkt mij niet verstandig en onmogelijk als je 503 wilt gebruiken.
Dank
Als je alleen een nachtelijke actie doet en je weet zeker dat ze weer online zijn in een paar uur, zou ik helemaal niets doen.
Het is zo dat als google langskomt en het vindt niets, dan proberen ze het steeds weer opnieuw zonder je direct te droppen uit de rankings.
Dus na die paar uur komen de website weer in de lucht en worden ze weer normaal opgepikt.
Zie dit filmpje van Matt Cutts YouTube – Kanaal van GoogleWebmasterHelp
Ik zou het de zoekmachines niet moeilijker maken dan nodig. Voor de bezoekers kun je een vooraankondiging doen, vaste klanten stuur je een mailing en dan ’s nachts gewoon offline zijn.
Volgens mij is er niet zoiets als “Kijk eens Google deze pagina staat er nu maar is niet de echte pagina en als je straks terug komt dan is alles weer zoals het was” code.
Nu ook in Nederland actief, testen maar 🙂
27 september 2010 om 10:58 am In reactie op: Verschil Breed en woordgroep in Google Hulpprogramma zoekwoorden #21967Breed betekend dat het woord of de woorden waar je naar zoekt in alle denkbare varianten mag terugkomen in het resultaat. Dus gemixed, alleen en eventueel varianten erop.
De woordgroep dan moet de groep woorden die je opgeeft voorkomen in het resultaat, maar mag wel in willekeurige volgorde.
Het feit dat het bij jou gelijk blijft komt omdat je een enkel woord gebruikt. Als je bijvoorbeeld zoekt op ondernemersplan maken, dan zie je wel een verschil in resultaten.
Ik geloof niet dat het nou zo erg is als er ook negatieve reacties bij staan. Zeker bij boeken niet. Ieder zijn eigen smaak, en die reacties kunnen ook nieuwsgierigheid opwekken.
Wat negatieve reacties zeker opwekken in vertrouwen in jou website. Een website met alleen maar goede reacties is niet erg vertrouwenswaardig. En als er echt alleen maar slechte reacties komen, dan is het misschien wel een heel slecht boek en moet je hem misschien niet meer verkopen 🙂 Zo wordt je gratis geholpen bij je collectie samenstelling.
Dat is nou eenmaal een nadeel aan user generated content als beoordelingen, die kunnen ook negatief zijn en als je dat niet wilt, dan moet je de beoordeling weglaten denk ik.
Je moet goed bedenken wat de gebruiker verwacht.
Dat is goed voor de helderheid, de doorklik ratio en dat zal een
zoekmachine uiteindelijk ook goed oppakken.Dit soort hierarchiën wordt vaak heel snel neergezet zonder
goede user research. Dit aspect wordt veel te vaak onderschat bij het ontwikkelen
van websites.Volgens mij is Kevin bang dat alleen de recensies los worden geindexeerd van de produktpagina.
Maar als je ze beide op dezelfde pagina hebt staan is er niet aan de hand, zoekmachines indexeren pagina’s en niet delen ervan.
Ik zou het ook doen ! Niets beter dan user generated content. Zeker voor conversie.
Hangt er vanaf wat voor die website relevant is. Het levert een heleboel verkeer en hopelijk ook conversie op dus dan is het relevant.
Als je doelt op ranking in zoekmachines zal het de website vrijwel niets opleveren aangezien het een betaalde link is en een advertentie. Die kan iedereen kopen en maakt de link dus niet een zogenoemde stem op de inhoud van je pagina.
Het heeft ook geen negatieve invloed overigens, immers elke e-commerce website adverteert. Dit is normaal gebruik op internet dus heeft het geen negatieve invloed.
21 september 2010 om 3:03 pm In reactie op: Google’s hulpprogramma voor zoekwoorden onbetrouwbaar? #21881nou dan blijft er weinig keus over.
Ik heb de belangrijkste nummer 1 posities die ik beheer nog eens bekeken, en het komt redelijk overeen met de schattingen en met analytics.
We blijven het volgen.
Als je de recensies en de produktbeschrijving etc op 1 pagina hebt dan wordt deze in zijn geheel geindexeerd en niet de beoordeling en product apart. En dan kun je in de serps ook van die mooie sterretjes erbij krijgen. Pluspunt vind ik altijd.
Bekijk maar eens wat voorbeelden in google, ik zie dan steeds het product en de beoordeling samen op het scherm.
Hoi Jorgen,
Zou niet mijn oplossing zijn, een redirect voor iets wat je gewoon in het ontwerp van je website kunt oplossen is ontwerp technisch niet echt netjes, maar je kunt er voor kiezen. Ik zou gewoon die tab van particulieren naar index.php laten linken. Simpel en snel.
succes. !
Hé Bas,
Ja die ervaring heb ik wel, maar dat geldt dan voornamelijk voor al die product pagina’s.
Ik denk eigenlijk dat dat ook niet zo’n bezwaar is, nogmaals ik richt mij altijd op de categorieën omdat ik die qua gebruiksvriendelijkheid ook het belangrijkste vind.
Tuurlijk is het belangrijk dat alle producten met hun beschrijving goed te vinden moet zijn, bijvoorbeeld op typenummer bv dell station 15 (oid).
Ik denk dat het ook een kwestie van leuke productpagina’s maken is. De meeste zijn saai en komen teveel overeen met tientallen andere productpagina’s.
En een goede site architectuur uiteraard. Als je zoveel mogelijk producten in je navigatie kunt krijgen indexeert dat een stuk beter heb ik ondervonden.
Groet,
BartMijn ervaring is ook dat de producten zelf niet of minder goed indexeren, daarom besteed ik altijd extra aandacht aan de categorieën, die worden dan goed geïndexeerd en heb je de bezoeker toch waar je ze hebben wilt.
Dus zorgen voor goede links naar de afzonderlijke categorieën, zowel intern als extern.
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…