Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ha Ha Bas, dat krijg je met goede stukken 😉
Ik begrijp je punt hoor, daar geen misverstand over 🙂
De keyword tag wordt iig door Google niet meer gebruikt. Ik zou hem wel laten staan met de meest belangrijke woorden erin, maar zeker geen 1000. Je kunt er op rekenen dat google dat nog wel opmerkt als iemand die probeert keywords te spammen.
Title tag en Meta description zijn ZEER belangrijk als het gaat om je snippet in de zoekresultaten. Opbasis van deze twee immers maakt een bezoeker de keus waar hij of zij op klikt. Alleen al daarom moet je hier veel aandacht aan besteden. Zeker de title, de description wordt ook vaak uit de content gehaald afhankelijk van de zoekopdracht binnen de zoekmachine. Zorg dat beide bij je content van die pagina aansluit om zo nog relevanter te zijn, dit kan, en heeft een invloed hebben op je ranking.
Dat je website niet valideert bij de w3c heeft in principe geen invloed op je ranking hoor. Het is echter wel zo dat als je code netjes en schoon is, deze vaak sneller is en dat heeft wel weer invloed. Een degelijke en gestructureerde html code draagt ook bij aan de leesbaarheid voor jezelf en ook voor de zoekmachines. Geef ook hier zinvolle namen aan div’s etc, dit zijn allemaal indicaties waar een website over gaat en wat waar op de pagina te vinden is.
Besteed ook heel veel tijd aan je linkstructuur binnen je website. Wat linkt naar wat, heb je een net menu etc, is in de html code duidelijk te lezen waar welke link heen verwijst ? Dan kan een zoekmachine dat ook makkelijk lezen.
Etc. ook een beetje logisch en met boeren verstand nadenken. Kijk altijd door de ogen van een ander naar een website, kan hij of zij dit begrijpen ? dan kan een zoekmachine dat waarschijnlijk ook.
Misschien aardig om hier een link te plaatsen naar je website, kunnnen we ook nog even kijken en heb je weer een mooie link erbij (nofollow welliswaar maar het is er wel weer een)
Succes !
Ha Ha, zo makkelijk is dat niet. Volgens mij nemen ze wel ook berichtgeving op nieuwssites en gerespecteerde blogs mee om te beoordelen of een bedrijf echt slecht is voor zijn klanten.
Reken er op dat google niet zo dom is om alleen maar naar wat enkele reviews te kijken, dat is wel heel fraude gevoelig. Dus het heeft geen zin om negatief over je concurrent te spreken, behalve als het terecht is natuurlijk :), puur om zijn rankings te beinvloeden.
Al die tijd die je aan dit soort systemen besteed kun je beter aan je betreffende website besteden, en aan directe concurrentie onderzoek. Daar de juiste plekken vinden voor goede en relevante backlinks, en zorgen dat je beter en leuker bent dan je concurrent.
Al die algemene sites leveren geen enkele meerwaarde aan je website, daarbij moet je links op je website plaatsen die voor de bezoeker totaal niet relevant zijn.
Dit is allemaal al een keer bedacht en geprobeerd in den beginne. Niet aan beginnen
Zeker is dat ok, ik weet ook niet hoe belangrijk het is voor je website.
Vergeet niet dat als je een zakelijke website hebt het je ook veel geld kan kosten als het niet goed gaat.
@luvene, Als het echt zo belangrijk is voor je website, doe je er goed aan om nauw samen te werken met een seo expert, want elke keer losse vragen via een forum is leuk en handig, maar voor een goede strategie wat betreft je website en je bezoekers, is dat wat te los denk ik.
Overigens beantwoorden we alle vragen graag hoor, daar gaat het niet om, maar het gaat hier om je webstrategie !!
Succes !
Ik weet het niet hoor, het zijn nou geen websites waar ik een artikel zou gaan lezen, volgens mij bevorderd dit je ranking niet of nauwelijks.
23 november 2010 om 1:02 pm In reactie op: Interessante observaties n.a.v. lezing Matt Cutts (Google) #26054Wat ik eigenlijk bedoelde is, hoe ze erachter gekomen zijn dat de eerste link meer gewicht moet krijgen. Dus Hoe ze dat gemeten hebben.
Interessant.
22 november 2010 om 7:23 pm In reactie op: Interessante observaties n.a.v. lezing Matt Cutts (Google) #26050Aardig is ook dat google zelf gaat kijken waarom domeinnamen die exact matchen met de ingetikte keywords zo goed scoren. Wel een goede stap denk ik, er zijn nu nog veel te veel websites die daar misbruik van maken en helemaal niet zo relevant zijn.
Wordt de laatste tijd ook veel over gevraagd op het forum.
22 november 2010 om 7:19 pm In reactie op: Interessante observaties n.a.v. lezing Matt Cutts (Google) #26049Zeker interessant en de moeite van het testen waard. Het wordt gebracht als een getest gegeven.
Enig idee hoe ze dat zouden kunnen weten ? Zouden ze van elke uitgaande link bijhouden hoe vaak die op de target website binnenkomt ? Lijkt mij een enorme admin ?
22 november 2010 om 3:20 pm In reactie op: Interessante observaties n.a.v. lezing Matt Cutts (Google) #26043“Matt recommends SEOs do not “chase the algorithm” and instead try to predict where Google will be going in the future”
Altijd een favoriete uitspraak van mij. Zelf logisch nadenken. Achteraf ben je altijd te laat 🙂
Lijkt mij niet dat een zoekmachine een alt tekst van een image als h1 tekst gaat beoordelen als er toevallig een h1 omheen staat. Dat gaat in tegen de webstandaard naar mijn mening.
Een alt text is een alternatieve tekst voor als een image niet getoond kan worden, een h1 tag geeft de belangrijkste kop aan van de content die volgt. Dat is volgens mij niet hetzelfde 😉
Het komt er in dit soort gevallen echt op neer dat je je website goed moet ontwerpen. En dat betekend ook bij het ontwerp al met SEO rekening houden.
De h1 tag heeft geen nut als er geen echte tekst in staat. De h1 tag is bedoeld om tekst op te maken, dus als je geen tekst gebruikt zal een zoekmachine dit negeren, net als andere lege tags.
Optie 2 wordt ook wel image replacement genoemd en wordt best vaak toegepast. Het heeft voor de vindbaarheid geen zin lijkt mij, want ook zoekmachines kunnen zien dat de tekst voor de bezoeker niet leesbaar is en zullen hem daarom niet laten meewegen. Je zult er niet voor gestraft worden, maar het heeft ook geen effect. Het zelfde geldt voor visibility: none. Dit wordt tegenwoordig zoveel gebruikt in JQuery technieken dat je er niet voor gestraft wordt..
Kortom ik zou de h1 tag weglaten en ook geen tekst doen met indent: -99999px oid.
Ik zou je wel adviseren om een deel van het logo bijvoorbeeld als plaatje te doen en een deel als standaard H1 tekst en dit dan over elkaar heen te laten stylen. Dan hebt je tenminste wat aan je H1 tag.Ben het met vanzon eens. Zou me daar niet te druk om maken. Er zijn zat bedrijven die veel hoger scoren gewoon met hun bedrijfsnaam dan al die “gemaakte” url’s met zoekwoorden.
Zeker een bestaande domeinnaam die al authority heeft opgebouwd zou ik niet veranderen.
Tuurlijk helpt het iets, maar een vertrouwde naam is voor zoekers vaak ook een reden om eerder op je link te klikken dan de eerst volgende samengestelde url. Daarbij kun je in je title en description meer dan genoeg doen om je in de serps goed naar voren te laten komen.
Uiteraard moet je website zelf dan wel goed ge-optimaliseerd zijn.
Altijd eerst kijken of het goed geschreven is voor de bezoekers. Dat is het belangrijkste. Nooit beginnen met de zoekmachine.
Daarna kun je altijd kijken of er hier en daar wat aangepast kan worden om het verhaal nog relevanter te maken voor de belangrijkste termen.
Kijk en dan komen je consultant kwaliteiten naar boven, dan moet je zorgen dat je op de juiste manier voorstellen doet om hier en daar de tekst aan te passen. Zeker als men niet op de hoogte is van SEO is dat niet altijd makkelijk.
In dit soort gevallen is SEO Consultant zijn toch echt een vak apart 🙂
-
AuteurBerichten