Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Robin,
Het is voor de zoekmachines in ieder geval belangrijk dat je alle pagina’s in dezelfde taal een verschillende title en description geeft. Dat heeft op zichtzelf niet iets met het probleem te maken denk ik wat je hier schetst maar is wel belangrijk voor je ranking.
Ik ga ervan uit dat je in elke pagina de juiste taal hebt aangegeven ?
Het is ook nog van belang met welke zoekmachine variant je dit check, een duitse, engelse of nederlandse. Ze zullen namelijk allen proberen in hun eigen taal de zoekresultaten te geven.
Zomaar wat suggesties….
Het zal denk ik deels relevant zijn. Kijk op het vergelijkingsniveau zal een zoekmachine een stringCompare doen tussen het zoekwoord en je woorden op je website, en dan is er gewoon verschil. Ik merk dat ook als je zegt ‘wheelybug’ en ‘wheelybugs’. Deze ranken verschillend.
Aan de andere kant weet de indexprocessor van een zoekmachine uiteraard ook wel hoe je brazilie wel en niet hoort te schrijven, dus zal daar wel rekening mee gehouden worden.
Maar enig verschil maakt het wel aangezien het geen preciese match is tussen het zoekwoord en het woord op je pagina.
Ik zou kiezen voor het beter leesbaar zijn van je pagina, je wilt ook niet hebben dat bezoekers telkens denken dat je niet weet hoe je een woord schrijft.
Ok :d
Ja, klopt het favicon moet nog aangepast, voor de rest heb ik het standaard theme gecustomized naar de juiste kleuren en wat cal-outs toegevoegd.
Werkt echt super. Wat ook zeer cool is, is het inline vertalen als je wat tegenkomt in het engels 🙂 (hoewel ik nog niet precies weet waar het blijft)
Maar lege categorieen scoren alin de top 5 zonder enig product bij yahoo, kennelijk liggen die twee elkaar wel. En er is toch redelijke competitie met die zoekwoorden.
Hier spreekt een zeer tevreden man 🙂
Kan ik zeker, ben er nog mee bezig hoor en nog niet alles is in orde.
Tobi-Jobi’s Houten Speelgoed en woonaccessoires – Het mooiste houten speelgoed van Groningen
Magento draait nu volop precies 1 week. De shop is nog niet online, maar de zoekmachines beginnen ons al te vinden.
Wat mij opvalt is dat yahoo heel kundig is in het ranken van de magento website. De eerste paar pagina’s heeft hij geindexeerd en meteen in de top 10 en 20. Terwijl er eigenlijk nog niets in staat qua producten.
Kan wel zeggen dat dit mij zeer goed bevalt. Magento is echt goed en heel eenvoudig te gebruiken. Kunt voor elke pagina, categorie en produkt alle meta gegevens prima invullen en gebruiken. Ook de structuur komt heel netjes en crawlable in de html code te staan. Top !
En met resultaat. 😉
Ik probeer van een website altijd te achterhalen in welke ‘Buurt’ deze thuis hoort. Met ‘buurt’ bedoel ik belangrijke websites rond je eigen thema die goed scoren en die authoriteit hebben. Kijk welke backlinks ze hebben en probeer dan deze ook te krijgen. Kijk welke websites allemaal verwijzingen hebben naar de beste 5 of 10 websites uit de resultaten van google en probeer daar ook links vandaan te halen. Zo kom je in de ‘Juiste buurt’ terecht en stijgt je website in aanzien. ZOwel voor bezoekers als voor zoekmachines.
Altijd beginnen met de links met de hoogste pagerank uiteraard. 😉
Hier heb je volgens mij veel meer aan dan aan allerlei linkjes van websites die minder met het onderwerp te maken hebben.
Ik ben het wat dat betreft wel eens. Een website moet absoluut goede content hebben ander moet je er zo wie zo niet aan beginnen.
Bij Keywords denk ik als eerste aan waar zoekers behoefte aan hebben. Ik optimaliseer voor veel bezoekers en niet speciaal voor google. Wellicht is de pyramide iets meer op google gericht ?
Wat ik altijd doe als ik voor iemand een website ga maken is zeggen: Welke steekwoorden zijn voor jou nou interessant, waar weet je veel over. De antwoorden die ik dan krijg analyseer ik, want ik wil weten of iemand wel een onderwerp te pakken heeft waar zoekers naar zoeken. Immers je kunt geweldige content schrijven, maar als niemand er naar zoekt heb je er in principe niets aan.
Ik laat ze dan pas content schrijven rond de steekwoorden die én voor hen belangrijk zijn én waar veel naar gezocht wordt. Als ze inderdaad niets te melden hebben over woorden waar ze wel hoog op willen scoren, dan moeten ze echt iets anders verzinnen, want daar komen ze bij Google niet ver mee.
Ik ga ervan uit dat Google wel geinteresseerd is naar goede en unieke content rond zoekwoorden waar veel naar gezocht wordt, immers wil google de beste resultaten leveren voor zijn zoekers.
Social content: Ja inderdaad een forum, maar ook denk ik aan user defined tags (magento) en reviews van producten (webwinkels), uploaden van gadgets en filmpjes misschien ?? De top van de pyramide is natuurlijk fine tunen, maar ook daarvoor geld weer dat je moet letten op wat de zoeker zoekt denk ik….
Blijft interessant hier over na te denken :rolleyes:
Mooie manier van visualiseren altijd zo’n piramyde.
Hij brengt dit als een workflow,
eerste goede content, dan de keywords, dan de linkbuilding en als laatste het social, ofwel het verspreiden van je website door het internet via alle bekende wegen.Ik zou eigenlijk verwachten dat de keywords de basis vormen van je website, dat je daarmee moet beginnen. Immers je wilt content maken voor de intresse van je lezers, gebruikers of klanten. Dan zul je toch in de basis moeten onderzoeken wat men in jouw branche wil en naar zoekt ??
Leuk initiatief overigens zo’n whiteboard friday !
Ja heb je gelijk in.
Soms blijft het een loterij, helaas heeft alleen google waarschijnlijk het antwoord.
ZIe je in je google-analytics geen verandering met je site dan ? (behalve de links dan)
Minder bezoekers ? of minder gezocht op koeka ? Kan ook ranking schelen.
Immers minder gezocht is minder relevant (in de ogen van Google dan)
hoewel er toch 18000 keer op gezocht is in november. hmmmmZouden natuurlijk allerlei redenen voor kunnen zijn.
‘Koeka’ lijkt mij ook een moeilijk woord om op te ranken. Zoals veel enkele woorden.
Heb je er veel moeite voor gedaan om goed te ranken ? of was het toeval ?
Als het toeval is dan kan het best zijn dan er nieuwe partijen zijn of andere partijen die er ineens veel aandacht aan hebben besteed.
Kan ook als het geen toeval is overigens 😮
Ik zou in dit geval toch een keuze aanbieden. En dat kan best in een indrukwekkende vorm toch ? En men moet toch ergens kiezen als ze op de basis index.html binnen komen.
Het is ook maar de vraag wie dat allemaal gaat zien, want ik neem aan dat je je links naar je website toe toch op websites plaatst in de betreffende taal en ze laat verwijzen naar de /nl /de /uk variant.
Het gaat dan puur om de bezoekers die een rechstreekse url van je website intikken die de keus moeten maken.
Waarom denk je dat ik je in verwarring wil brengen ??
Ik reageerde alleen op de suggestie van Reino.Maar zoals ik al zeg, als je wilt dat we meedenken zul je toch wat meer moeten prijsgeven en je niet meteen aangevallen voelen als we suggesties doen.
Margriet ik weet niet hoe ervaren je bent met SEO. Maar we hebben het toevallig niet over gesponsorde kopelingen aan de rechterkant toch?
Of boven in het scherm vlak boven de zoekresultaten, brengt mij ook nog wel eens in verwarring. 🙁
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…