Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ook bij SeoMoz zie je dat men vooral waarde geeft voor het keyword in de url omdat de anchors dan sterker worden, en dat heeft ook op hun checklist een hele hoge rankings factor.
Over het algemeen is het zo dat puur alleen de tekst van je domein geen invloed heeft.
Immers iedereen kan een domeinnaam registreren en misbruik ligt dus om de hoek.Echter als je je domeinnaam als anchortekst gebruikt vanaf een website die relevant is (over hetzeldfde onderwerp gaat) en als de link dan ook nog terecht komt op een website die ook weer over dat onderwerp gaat dan heeft de domeinnaam wel degelijk nut. Al was het maar omdat het voor de bezoekers voor je website prettig lezen is en duidelijkheid geeft.
Dat deze website toevallig zo hoog scoort kan enerzijds komen omdat de andere website ook lang niet allemaal specifiek over “seo text” gaan maar daar andere omschrijvingen voor gebruiken, anderzijds kan het ook puur een fluctuatie in de ranking zijn (wat je wel vaker ziet bij nieuwe sites)
2 september 2009 om 2:28 pm In reactie op: Belangrijke update Google algoritmes (Google caffeine) #24937Wat mij nu al opgevallen is, is dat als je bovenaanstaat naast het kaartje locale zoekresultaten, dat je dan in de andere resultaten niet perse ook op 1 staat. Bij een aantal van mijn zoekwoorden is dat nu wel zo.
Verder vind ik de resultaten zonder gesponsorde links wel heerlijk rustif 😀
26 augustus 2009 om 10:07 am In reactie op: Zelfde keywords gebruiken op verschillende pagina’s in een website #24926Hoi en welkom,
Als eerste zou ik gewoon doen wat het meest natuurlijk is voor je website.
Ineens iets geks doen omdat je denkt dat een zoekmachine dat minder vindt is juist opvallender.Daarbij maakt het niet uit om verschillende keywords op meerdere pagina’s te gebruiken. Je zou er het beste wel voor kunnen zorgen dat de inhoud van de pagina en de title tag wel verschillend van nelkaar zijn, maar ook daar niet te veel in forceren.
Zoekmachines zijn heel goed instaat te zien of iets natuurlijk is of niet.
Het is zeker zo dat de interne linkstructuur van je website belangrijk is voor je waardering door zoekmachines. Vooral ook links in de tekst die verwijzen naar plekken waar bepaalde informatie extra wordt toegelicht of uitgelegd. Als het voor de leze meerwaarde heeft ziet een zoekmachine dat ook zo.
Wellicht doet je concurent dit heel goed, maar ook worden lang niet altijd alle backlinks getoond door elke tool.
Wellicht id de website van de concurent informatiever of heeft betere content.
Ik dan die laatse dingen niet checken, dan zou je je website moeten melden.
Bij jou is google gewoon veel positiever 🙂
Bij staat hij naast de map ook op positie G.Maar in de resultaten pas op 22 ????
Dan maakt de geografische ligging dus niet uit inderdaad. Want in dat geval had ik hem toch hoger moeten hebben dan 13.
Ben benieuwd of andere lezers hier een verklaring voor hebben.
Interessant.
Zoek jij nou eens naar hotel groningen en kijk eens waar je deze http://www.edencityhotel.com tegenkomt ?
Ja eigenlijk is dat ook vreemd, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn.
Ik weet ook niet of ze daar een beleid in hebben hoor, misschien weten anderen dat hier wel.
Kijk als ik een winkel zoek is het wel handig als ik winkels in de buurt krijg. Wellicht speelt ook de locatie van de provider van het hotel een rol.
Geef eens het ip adres van de google variant die je gebruikt, dan weten we zeker dat we dezelfde instantie gebruiken.
Omdat google tegenwoordig steeds meer locale resultaten laat zien, zou ik mij kunnen voorstellen dat als je op texel zoekt naar hotel texel dat hij hoger in de resultaten komt dan als zoals ik vanuit Groningen zoek.
Ook bij mij staat hij op plaats 38.
Beste Jop,
Het is inderdaad een goed idee om voorzichtig te zijn met de inkomende links.
Een redirect in een htaccess bestand is dan meestal het beste.In de zoekresultaten zullen die urls inderdaad vanzekf veranderen aangezien google in de loop van de tijd de nieuwe pagina’s zal indexeren en de oude overschrijven met de nieuwe.
Alleen alle inkomende links die u op andere websites heeft staan veranderen natuurlijk niet vanzelf. Daar zou u extra aandacht aan moeten besteden.
Wat ik mij afvraag (met alle respect uiteraard) is waarom u van cms veranderd terwijl u aangeeft dat u goed scoort ? Dit geeft wel heel veel extra werk lijkt mij.
Wat mij op dit moment erg opvalt is dat grote bedrijven en startpagina’s (dus met veel links) het goed doen. Dit lijkt mij geen goede ontwikkeling.
Ook staan er veel resultaten tussen waar toevallig het zoekwoord voorkomt op, maar die verder niets met het onderwerp temaken hebben tussen.
Nog niet erg ondfer de indruk. Doet mij te rommelig aan.
Ik ben op dit moment een website aan het maken voor een klant waar ook duitse en franse versie van moeten komen. Omdat zij een gangbare term in hun bedrijfsnaam hebben, hebben we ervoor gekozen deze steeds te vertalen in de betreffende taal en daarvoor een domein te registreren. Op die manier ranken ze gelijk al op hun bedrijfsnaam.
Wellicht ook een idee. Ik weet natuurlijk de betreffende bedrijfsnaam niet, maar het is een optie.
interessant is dus dat als je met subdomeinen werkt je eigenlijk je keyword combinatie met de hoogste conversie-verwachting als hoofddomein moet gebruiken.
Aangezien het over een ‘hybride hypotheek’ gaat zou ik voor de eerste kiezen.
Dat is de meest gebruikte manier en zal zo ook opgepikt worden.2 zou ook kunnen als het echt een aparte website is over hybride hypotheken, maar dan zou ik het http://hybride-hypotheken.hypotheek-aflsuiten.nl noemen.
Alleen het woord hybride is veel te breed als het puur over hybride hypotheken gaat.
Ik vind dit veel te technisch voor het doel.
Ontwikkelaars of website eigenaren die niets weten van SEO kunnen maar weinig met al die technische details, en degene die het allemaal begrijpen weten dus al wat ze moeten doen en hebben daar denk ik niet zo’n rapport voor nodig.Veel belangrijker vind ik eigenlijk het volgende:
Zo’n uitgebreid rapport wekt de indruk dat je na het volgen van alle stappen een succesvolle en hoogscorende website zou hebben.
De benchmark kunnen we niet zien in het testrapport, maar de kwaliteit van de inkomende links en voldoen aan de verwachtingen van de klant zijn volgens mij veel belangrijkers om een populaire website te krijgen.Tuurlijk moet alles technisch kloppen, maar als je mensen enthousiast krijgt over je website scoor je veel sneller hoog dan met de technische details.
Ik moet hierbij opmerken dat ik alles kort bekeken heb en dit mijn eerste indruk is van de dienst.
-
AuteurBerichten