Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja, sorry, voor de http requests geldt dat inderdaad.
Ja, je legt met css in principe een masker over het gehele plaatje en laat dat alleen dat deel zien dat op -322px staat. Zo kun je toe met 1 plaatje en alles vanuit dat ene plaatje vormgeven.
Overigens moet je met die kleine plaatjes wel voorkomen dat je niet meer bytes aan css code schrijft dan dat zo’n plaatje qua omvang zou zijn want dan behaal je het tegenovergestelde resultaat đ
Overigens begint het hele snelheidsverhaal met een goed gestructureerde en netjes gecodeerde website. Dat laat nog wel eens te wensen over. Als je je strict houdt aan de XHTML/css scheiding en modellering heb je in de basis al een zeer snelle website.
Daarna is optimalisatie voor snelheid op je productie platform uiteraard altijd gewenst. YSlow is daar buitengewoon handig bij.
22 september 2009 om 2:40 pm In reactie op: Trefwoorden zijn nu echt definitief verleden tijd? #25010Ik vind dat google altijd prima in staat is de eerste allinea te gebruiken. Hangt er wel vanaf hoe je je code organiseerd. ALs je eerst met grote lappen script komt dan wordt het niets.
Het is veilig ze te laten staan en uitdagend om ze weg te halen.
Google laat het overigens ook afhangen van de zoekopdracht van de zoeker. Als deze iets zoekt wat beter bij een ander “snippet” op de pagina past zullen ze die tonen.
Goede image handling. Automatische Thumbs van goede kwaliteit en kleine bestandsgrootte.
Vooral bij veel artikelen of foto gallery van groot belang voor de snelheid.22 september 2009 om 2:27 pm In reactie op: Trefwoorden zijn nu echt definitief verleden tijd? #25007Volgens mij kun je de META Description ook weglaten en een hele goede eerste allinea opnemen. Is ook beter voor je content.
Keywords zou ik weglaten, zo kan iedereen zien waar jij je op richt. Laat ze dat maar mooi zelf onderzoeken. đ
21 september 2009 om 12:11 pm In reactie op: Belangrijke update Google algoritmes (Google caffeine) #24996Vooral de leeftijd van de domeinen lijken een grotere rol te spelen. ALthans bij een paar van de mijne wel.
Leuk artikel, maar wel heel erg op de nichemarkt gericht. Terwijl de long Tail toch ook heel interessant is voor de grotere markten aangezien 20% van de zokopdrachten NIEUW zijn die bij Google binnen komen.
Maar genoeg om over na te denken.
16 september 2009 om 8:10 pm In reactie op: Google webmaster -> Crawlfouten -> Niet bereikbaar -> Geen Reactie #24991Heb nog eens even verder gezocht.
Ik kom regelmatig tegen dat website zelf eruit gaan op het moment dat google de website aan het crawlen is. Soms gebruikt google hier 15 api’s tegelijk voor.
Zeker met zo’n grote website geeft dat een enorme belasting op de Database Server.Om dit te kunnen opvangen moet je je database connectie heel netjes programmeren, in 1 php file nooit meer dan 1 connectie openen en alle connecties direct weer sluiten als je ze niet nodig hebt.
Laat je programmeurs zoveel mogelijk optimalisatie in de belasting op de database doorvoeren. En kijk hoe de database server is geconfigureerd wat betreft aantal threads etc.
16 september 2009 om 6:57 pm In reactie op: Google webmaster -> Crawlfouten -> Niet bereikbaar -> Geen Reactie #24990Zijn dit links die ook in werkelijkheid vlak achter elkaar komen ?
Ik kan me namelijk voorstellen dat als een crawler zoveel aanvragen achterelkaar, wellicht tegelijkertijd doet dat er sommige pagina’s tussen zitten die geen response geven.
Het zijn er ook maar 30, op zoveel pagina’s die je hebt.
Sorry, ja je hebt gelijk die hed ik verkeerd staan.
Maar goed met exact of zinsdeel is het helemaal verstandig om je op hotel texel te richten.
Daarvan is het zoekvolume hoger.Maar hoeveel zoekers gebruiken zelf “zinsdeel” en [exact] ?
En de concurentie van texel hotel is ook lager, ik denk dat daar het verchil door komt.
Als je in de keywordtool van Google kijkt zie je dat deze beide combinaties door google worden aangegeven met een zoekvolume van rond de 40000 in augustus. Dat zie je meestal bij dit soort problemen.
Het kan dus zijn dat google ze als gelijke ziet.
Ik denk dat je gewoon moet gebruiken wat het meest logisch is. Als ik een hotel op texel zoek dan zeg ik hotel texel en niet texel hotel. Ook staat dat als optimalisatie op je website veel beter.
Kijk eens in google insights (erg interessant):
http://www.google.nl/insights/search/#q=texel%20hotel%2Chotel%20texel&geo=NL&cmpt=q
Hierin zie je dat voor de woordcombinatie texel hotel de meest populaire zoektermen precies andersom zijn đ
Heb ik een korte blog over geschreven Google Insights : Groninger gaat voor stamppot ! | Site -makerij.nl Webdesign Groningen
Is er weer een update geweest ? Een paar websites van mij zijn aanzienlijk gestegen. đ
Een reden zou kunnen zijn dat de mate van competitie voor de een anders is dan voor de ander.
‘Hotel texel’ lijkt mij een combi met meer concurentie dan ’texel hotel’ om die reden zou het kunnen zijn dat de eerste iets lager scoort dan de tweede.
Zoekmachines zijn tegenwoordig ook wel zo slim dat ze een domeinnaam zonder context eruit pikken.
Waarom die ene zonder enige context het dan toch zo goed doet ? Toeval ?
Ik kom toch ook regelmatig domeinnamen tegen met de exacte woorden in de domeinnaam die dan voor die woorden pas op pagina 4 of 5 te vinden is. En die hebben dan nog relevante inhoud ook.
Een onderzoekje zal wel op zijn plaats zijn denk ik.
-
AuteurBerichten