Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Inderdaad zeer goede content, maar ook zorgen dat je optimaliseert voor de juiste zoekwoorden zodat je bezoekers op je website krijgt die ook echt in jou informatie of produkten is geinteresseerd, gewoon via de organische zoekresultaten. Je kunt beter 500 bezoekers hebben die wat kopen dat 10.000 ndie meteen weer vertrekken.
Zoiets vermoedde ik al. Toch maar bij de belangrijkste blijven proberen dus.
🙂
Vraag mij af hoelang er nog belang gehecht wordt aan die directories. Volgens mij gebruikt niemand die meer om iets op te zoeken en google wil toch een representatie van het web zijn ?Ik zou ook google analytics gebruiken, zeker als je geen geld wilt uitgeven.
Je zou ook nog kunnen kijken naar Yahoo! Web Analytics, ook gratis maar dan bij Yahoo!
Beide zijn robuuste analytics tools met custom reports (handig) en uitgebreide segmentatie mogelijkheden. Dan kun je ook prima bekijken welke zoekwoorden wat opleveren.Lijkt me interessant, maar bij mij wil hij niet werken
30 november 2009 om 8:01 am In reactie op: geoptimaliseerd op "website test" maar geindexeerd op "websitetest" #21482En alles te snel misschien. Wellicht komt de site vanzelf weer bovendrijven mocht de relevantie blijken. Ik heb ook een hele tijd moeten wachten tot mijn pagina over zoekmachine optimalisatie geindexeerd werd. Heeft denk ik wel drie kwart jaar geduurt. En nu ineens, toen ik eindelijk dacht van nou laat ik het eens veranderen, is hij geindexeerd.
Hoi Frank,
Je eerste punt komt wel vaker voor. Als een website voor een zoemachine nieuw is scoort hij vaak eerst wat hoger en zakt later tot een meer reele ranking. Heb ik al bij verschillende websites gemerkt. Later kruipt hij weer omhoog als voor een zoekmachine blijkt dat je website toch wel heel relevant is tussen de zoekresultaten.
De priority tag in je xml sitemap is onderdeel van het XML sitemaps protocol en geeft de mate van belangrijkheid van je pagina’s aan. Wat de invloed op zoekmachines is is nog onduidelijk maar het volgende is waarschijnlijk:
— hight priority wordt als eerste gecrawled en vaker
— hight priority helpt om crawlers opweg te helpen bij het indexeren van nieuwe websites
— Hight priority kan de doorslag geven bij meerdere matched op een search query
Onwaarschijk is dat je direct voordeel kan halen bij de rankings.Je moet hier eerlijk mee omgaan, want alles op 1.0 zetten heeft geen zin omdat ze allemaal weer gelijkwaardig zijn. 🙂
26 november 2009 om 5:04 pm In reactie op: geoptimaliseerd op "website test" maar geindexeerd op "websitetest" #25155Kun je een link geven naar je website ?
26 november 2009 om 4:05 pm In reactie op: geoptimaliseerd op "website test" maar geindexeerd op "websitetest" #25152Zoekmachines indexeren je website ook op allerlei combinaties van zoekwoorden, niet alleen de zoekwoordcombinatie die jij wilt. “website test” is een combi meet heel veel concurentie, daar rank je niet zomaar hoog op. Als google toevallig ook websitetest neemt kun je daar wel hoog op scoren maar daar wordt nauwelijks op gezocht en is qua competitie ook veel makkelijker,
Even geduld nog denk ik….
de domeinnaam zal je in ieder geval weinig helpen om te ranken voor op Toendertijd. Maar als je je website helemaal rond dit thema optimaliseert hoeft dat ook geen belemmering te zijn. Verreweg de meeste websites ranken voor woorden die niet in hun domeinnaam voorkomen.
Dan is het verstandig die ook te grbruiken. Staat erg netjes in de zoekresultaten.
Denk dat het ook handig is in je xhtml structuur nu al rekening te houden met HTML 5. Alle nieuwe Tags die gaan komen zullen zeker door Google opgepakt worden.
Ik heb al eerder gemeld dat ik wat dat betreft zeer blij ben dat google nu ook goed ontworpen en zoals je zegt semantische vormgeving van de code gaat belonen.
Dit geeft ook aan dat google waarde hecht aan goede architectuur en nette naamgeving. SUper !
Als informaticus juich ik dit uiteraard toe.
Wat mij nog wel onduidelijk is is welke naamgeving in de structuur van de website zij nu gaan herkennen. Wellicht werkt dat op dezelfde manier als keywords, maar dan in de xhtml structuur.
Het is niet handig om op 1 en dezelfde pagina twee keer hetzelfde neer te zetten.
In de beschrijving tag van de meta data kun je het beste een samenvatting van de webpagina geven met extra aandacht voor het zoekwoord waar die pagina zich op richt.
Deze beschrijving wordt vaak in de zoekresultaten gebruikt en is een goede plek om eventuele bezoekers naar je website te krijgen. Google houdt zich echter het recht voor andere snippets in de zoekresultaten te tonen als ze dat goed dunkt.Denk ook aan een goed titel voor je pagina.
Google houdt van RELEVANTE en NIEUWE content. Voor dierenpark emmen is niets relevanter op dit moment dan dit festival. Ik kom er twee keer per maand ongeveer en ook IN dierenpark emmen heb je het idee dat er meer festival is dan dierenpark.
Zeer goed geindexeerd dus in dit geval door Google. Ook zuller er veel en recente backlinks zijn die dit ondersteunen.
Er is ook een redirect geplaatst inderdaad. dierenparkemmen.nl en dierenpark-emmen.nl gaan direct naar de nieuwe site.
Dat zegt eigenlijk al genoeg. Als het dierenpark het zelf al de belangrijkste website van het dierenpark vindt ?!?
Overigens in verband hiermee is dit ook een leuk stukje: Inline Images with Data URLs – embed graphics inline with data uri scheme data-urls zorgen straks voor nog minder HTTP Requests. Maar aangezien er nog veel met IE6-7 gewerkt wordt zal er eerst omheen gewerkt moeten worden.
-
AuteurBerichten