Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hangt er maar helemaal vanaf wat je voor een soort websites maakt.
Als alle namen bij 1 bedrijf werken bijvoorbeeld dan kies je voor de subdomeinen, zijn het echt afzonderlijke domeinen die verder niets met elkaar te maken hebben dan ga je uiteraard voor de afzonderlijke domeinen.
Kwestie van vertrouwen van de bezoeker. Ik heb als bezoeker altijd iets tegen domeinen als
eenbedrijf.live.nl of zoiets. Niet echt professioneel.Daarbij snap ik dat peterdewolf.zijnbedrijf.nl gaat over een werknemer of zoiets.
Kijk voral naar de duidelijkheid voor de bezoeker. Dat doen zoekmachines ook !
Kijk dit is nou een mooi voorbeeld van slechte linkbuilding :rolleyes:
Ook goed dar ze nog eens extra duidelijk zijn over het feit dat ze ook websites aanpakken als hun eigen Ads erop draaien. Daar wordt nog wel eens lacherig over gedaan.
Als ze verschillende content hebben kan dat, maar heb je ook gewoon twee verschillende websites.
Staat op beide websites dezelfde content, dan zul je zien dat er maar één goed gaat scoren en de ander wordt gezien als dubbel. Je krijgt geen straf oid, maar de tweede site wordt niet opgenomen of slechts deels.
Ik zou ook zeker NIET kiezen voor zo’n omslachtige oplossing. Zorg dat één website perfect en krachtig genoeg is om hoog te scoren. Dan heb je dit soort trucs echt niet nodig.
Het duurt altijd even voordat een nieuwe post ook ge-indexeert is door de verschillende zoekmachines.
Als je een link post naar je blog, kunnen we ook zien wat je bedoeld.
Er zijn zeer goede plugins voor wordpress die je kunnen helpen je website nog beter te structureren en beter vindbaar te maken. Die kun je allemaal vinden op de website van wordpress, maar opzichzelf is wordpress al erg goed en wordt vaak snel en goed ge-indexeert door zoekmachines.
Super Alain dat het boek klaar is. Ik heb hem uiteraard meteen besteld 🙂
Zal hem ook noemen waar ik kan, maar wil er gewoon voor betalen hoor, het is het vast waard !
Als een zoekmachine in staat is grpv als zoekwoord te herkennen wat betreft de zoekvolumes, mag je er vanuit gaan dat ze dat woord ook wel in je domeinnaam zullen terugvinden.
Voorkeur gaat altijd uit naar een compleet aan elkaar geschreven domeinnaam. Dat is historisch gezien betrouwbaarder voor bezoekers als ze je domeinnaam zien, aan de andere kant zijn dit soort zoekwoorden bij uitstek geschikt om van de domeinnaam een zootje te maken, dus als het te rommelig wordt zou ik liggende streepjes gebruiken.
Maar kijk goed hoe de domeinnaam eruit gaat zien en of het goed over komt voor iemand die het voor het eerst ziet.
Er van uit gaande dat de site die gekocht is niet het origineel is, zul je toch moeten zorgen dat er nieuwe verse content op de website komt te staan.
Op zich krijg je niet per se strafpunten van google omdat je dubbele content hebt, maar je wordt gewoonweg niet mee genomen in de index, of in ieder geval veel minder.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom een klant een website koopt en daar vervolgens dezelfde content op laat staan. Ik weet natuurlijk niet wat de situatie is, maar een bedrijfswebsite zou toch unieke content moeten bevatten.
Linkbuilden etc heeft dan dus niet zoveel zin …. eerst goede eigen content dan de rest
We zijn benieuwd Alain !
Dit zijn inderdaad links van linkedin om zelf kliks te kunnen meten.
Alle kliks worden gestuurd naar de standaard pagina in de redirect sub map van linkedin en vandaar uit waarschijnlijk met een php redirect doorgestuurd naar het betreffende domein.
Als ik een inlink van linkedin zie heeft deze meestal een pagerank van 1, dus er wordt wel waarde aan gehecht.
Linkedin is een authoriteit op het zijn gebied dus lijkt het mij zeker waardevol. Zeker als je van meerdere personen een inlink zou kunnen krijgen. Immers als je door verschillende collega’s wordt aanbevolen en zoekmachines kunnen dat op die manier ook herkennen, lijkt mij dat waardevolle informatie over de site waarnaar gelinkt wordt.
Beste Johan,
Als SEO het belangrijkste is, ga dan niet overhaast dingen veranderen. En ik zoou zeker niet kiezen voor de constructie met Excelsheets ??? Hoewel ik niet weet waarom je dit doet, kan een goede reden voor zijn uiteraard.
Voor je SEO is het van belang dan de huidige pagina’s blijven bestaan, de ranking die ze nu hebben wil je niet kwijt raken.
Mijn oplossing (op het eerste gezicht) zou kunnen zijn, de website om te zetten naar een Content Management Systeem, met behoud van de huidige structuur en pagina namen. Ik doe dit regelmatig in CMS Made Simple, werkt perfect. Op die manier kunnen al je pagina’s dezelfde naam houden, blijven het html pagina’s en komt je ranking niet in gevaar. Alle uitbreidingen worden daarna in het cms gedaan wat heel eenvoudig is.
Mocht het echt nodig zijn om inhoud uit Excel sheets te lezen, dan kan daar een aparte plugin voor geschreven worden in PHP.
Hoop dat je er wat aan hebt, mocht je meer willen weten, bart@site-makerij.nl
Succes !
Groet,
Barteens met SEODoc, en daarbij denk ik dat zoekmachines wel zorgen dat je niet al te veel succes hebt bij het scoren op een url. Dat is te makkelijk en voor zoekmachines makkelijk te voorkomen.
Je kunt je echt beter op jezelf richten dan op de url van de concurrent.
Een soortgelijke discussie hebben we al eens eerder gehad.
Je hebt een website met maar een geringe hoeveelheid eigen content. En zoals je zelf al aangeeft veranderd die ook nog nauwelijks. Daarnaast zijn alle reizen, tickets en kaarten die je aanbied te boeken via affiliate constructies.
Ik kan mij voorstellen dat dit een reden is om je website minder belangrijk in te schatten en sommige pagina’s niet meer mee te nemen. Immers zijn er genoeg websites die zelf die producten aanbieden en die worden nou eenmaal als meer waardevol gezien door zoekmachines dan resellers. En terecht denk ik ook, ook al is dat jammer voor jou site in dit geval.
Meer nadenken over het complete concept, en meer value voor de bezoekers bedenken. Even een site neerzetten met wat affiliatelinks erop werkt niet meer. Die tijd is voorbij denk ik.
Weet niet in welke variant van google dat gechecked wordt, maar bij mij komt hij op de eerste tien pagina’s iig niet terug.
Op zichzelf maakt het niet zo heel veel uit of je aan alle regeltjes van design voldoet voor de ranking.
Maar deze site mist toch wel een heel aantal belangrijke, basis seo onderdelen.
Ook is hij niet echt efficient ontwikkeld volgens mij. De source bevat wel heel veel “troep”. En als je een pagina met content hebt, dan is die pas ergens halverwege in de enorme source code te vinden.
Ik zeg opnieuw bouwen, dit kun je in het huidige ontwerp niet meer goed doen denk ik.
Dit soort websites staan toch echt in te weinig context. Niet dat ze daarom geband moeten worden hoor, maar ik zou het als zoekmachine wel een reden vinden ze niet meer op te nemen in de ranking.
Kijk Creatine informatie verwacht je op een website die in zijn totaliteit gaat over krachttraining bijvoorbeeld. De informatie moet passen in een groter plaatje en niet op zichzelf staan. Tenzij er verder helemaal niet over te vinden is op internet, maar die kans is tegenwoordig haast nihil.
Kijk ook eens in je analytics, hoe goed worden je websites gelezen, hoeveel pagia’s worden er per bezoek bekeken, hoelang blijft men op een pagina om te lezen etc. Als dit allemaal heel laag is dan weet je hoe on interessant je website is en heeft google dat wellicht goed ingeschat 😉
-
AuteurBerichten