Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor je toelichting. Ik zoek echter geen trucs, slechts de best practices in zo’n situatie.
Veel content erboven is natuurlijk een goede SEO oplossing, maar dit zal wel ten koste gaan van de conversie. De site is namelijk door een conversiespecialist geoptimaliseerd en bezoekers zitten in mijn situatie niet op content te wachten, maar om snel te vinden wat ze zoeken, zonder “OH” zeg maar.
Daarom zoek ik naar complete verhaal met best practices en probeer dan mijn eigen balans te zoeken. Content zal daar zeker een elementair onderdeel in vormen, maar Google kijkt zelf ook tegenwoordig gedrag op de site, dus het is ook om die reden zoeken naar een optimale balans.
Maar ik ga zelf nog wel een poging wagen of ik eea kan vinden online, want het complete plaatje moet er gewoonweg zijn.
Mocht iemand nog te binnen schieten wat voor synoniemen voor “intro blokjes”-pagina of “teaser”-pagina ik kan gebruiken om te zoeken, dan hoor ik het nog steeds graag!
Ja klopt, dat is precies wat ik bedoel. Verschillende partijen zullen met zo’n probleem worstelen en daarom zoek ik best practices hoe je hiermee om moet gaan.
Moet ik bijvoorbeeld de Canonical tag gebruiken bij sommige teasers, zodat je maar 1 teaser hebt die Google indexeert. Ik denk dat er al uitgebreide informatie over bestaat, maar ik kan het niet vinden in Google.
Het gaat niet om 200 woorden, maar 200 karakters per teaser en die teasers worden op verschillende pagina’s binnen dezelfde site getoond.
Dus ik zit bijvoorbeeld te denken om per teaser te bepalen welke wel of niet geindexeerd mag worden door Google. Dus ik vroeg mij af omdat meerdere partijen teaserpagina’s op hun site hebben staan met duplicate content of er best practices zijn oid.
Klinkt goed, afgekort “OBS-value” 🙂
Er nu maar vanuit gaande dat het zo werkt?
22 oktober 2015 om 12:45 pm In reactie op: Offline effort beinvloedt SEO in Google echt mega… #28409Ja dat begrijp ik, maar ik zoek naar de officiële term daarvoor zodat ik er meer over kan lezen. Het zit namelijk geavanceerder in elkaar dan je doet schetsen nu.
Google ziet per plaats, dus niet per website waar er meer offline succes is. Misschien kijkt Google naar CTR bij bepaalde zoekopdrachten en zet iemand met relatief hogere CTR op een bepaalde positie hoger in de ranking.
Dat denk ik eigenlijk, dat is het meest logische en prima te meten voor Google.
22 oktober 2015 om 11:20 am In reactie op: Offline effort beinvloedt SEO in Google echt mega… #28407Dat is het zeker niet, offline populairiteit heeft 100% zeker invloed op de rankings, alleen weet ik nog niet 100% zeker wat. Edjon heeft mij wel een duw in de goede richting gegeven.
Nee, daar heb ik goed op gelet… ik weet zeker dat Google daar op reageert. Per plaats zijn de pagina’s ook nagenoeg gelijk zowel bij mij als bij mijn concurrent, dus het is een ideale situatie om deze conclusie te kunnen trekken.
Dit fenomeen is zeker al 1,5 jaar gaande, daarvoor vermoedde ik het ook al trouwens.
Het gaat om plek 1, 2 en 3 er waren 3 landelijke bedrijven die per plaats deze dienst aanbieden, de rest probeert wel, maar telt niet mee.
20 oktober 2015 om 12:16 pm In reactie op: Offline effort beinvloedt SEO in Google echt mega… #28397top, dankjewel ik ga dat even verder onderzoeken!
15 oktober 2015 om 11:59 am In reactie op: Offline effort beinvloedt SEO in Google echt mega… #28395Bedankt en ja zoiets denk ik ook, maar is er niemand die het herkent alszijnde “x” of “y” zodat ik daar op kan zoeken en precies weet hoe het zou kunnen werken? Voor zover het bekend is dan natuurlijk ivm black box.
-
AuteurBerichten