Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je vraag heeft eigenlijk meer betrekking op regulier marktonderzoek dan op SEO. Het opzetten van objectief marktonderzoek bereik je alleen door kwalitatief onderzoek (interviews) of kwantitatief onderzoek (enquêtes).
Wil je weten welke woorden mensen zoeken als ze een nieuwe auto willen kopen? Vraag eens mensen in je omgeving waar ze op zouden zoeken en vergeet je eigen verstand niet 🙂
Zoeken op ‘Auto kopen’ of ‘Volkswagen Golf’ is overigens een beetje scheve vergelijking. Bij die laatste zoekterm heeft de zoeker blijkbaar al bepaald welke type hij/zij zoekt. Verkoop je alleen Volkswagen? Dan is dat een zéér interessante doelgroep om op te optimaliseren. Ben je een genrieke autohandelaar dan heb je vast meer dan alleen Volkswagens staan…
Succes!
Hier staat meer over de definitite die de onderzoekers gebruikt hebben (Eventueel vertalen met je Google Toolbar 🙂 ).
Einkaufsführer Web Analytics || Profil: Google AnalyticsIk denk dat het met name gaat om gegevens die gegeven worden bij de vergaande implementatie van een webanalytics pakket. Op het niveau dat ik het gebruik voldoet GA prima.
Oh en edit:
Blijkbaar is Datensicherheit niet Data betrouwbaarheid maar veiligheid. ‘Subtiel verschil’ 😀Ik heb geen data om mijn mening te onderbouwen maar persoonlijk gebruik ik de overige twee opties alleen als ik een zoekterm heb die zowel in het Engels als Nederlands een correct woord is.
Als ik dan puur op zoek ben naar NL’se info dan kies ik voor ‘pagina’s in het nederlands’. De laatste optie gebruik ik eigenlijk nooit.
Ofwel: Ik zou me er niet al te druk om maken 🙂 Denk dat 99,5% die opties niet aanraakt.
Misschien is dit wel leuke info voor je:
Top 20 webanalyse pakketten met beoordeling|Webanalisten.nlen dan met name deze afbeelding:
http://www.webanalisten.nl/wp-content/uploads/2009/09/ratingtabelle_2109.pngKijk maar eens hoe Google Analytics scoort op het gebied van ‘Datensicherheit’ ten opzichte van andere pakketten. Alles wel met enige nuance tot je nemen; maar Google is ook niet heilig 🙂
Via: webanalisten.nl
Dit was mij ook al een keer opgevallen en je zou inderdaad moeten kunnen zeggen dat je met wat goede SEO boven haar moet kunnen komen. De oplossing is echter dichtbij; bij Google Caffeine is het resultaat nergens meer te bekennen op de eerste pagina (en terecht ook).
Als dat niet het geval was zou ik wel een overname bod bij die domeinnaam neer willen leggen 🙂
Het enige wat ik er echt vond uitspringen was de registratie datum die GoalGorilla ook al opgeeft. De backlinks had ik niet bekeken, maar dat zou in mijn ogen inderdaad het enige zijn wat het verschil maakt.
Ik zou voor je scriptie hopen dat Caffeine live is of dat ze je resultaten niet gaan controelren 😉 Succes ermee!
Nee, dat ben ik niet 🙂
Ik ga m’n best doen om het terug te vinden, heb hem echter niet als favoriet of bladwijzer opgeslagen kan dus even duren.
Overigens ben ik met je eens dat meer van invloed is op de lezer. De blog ging er ook meer om dat het meer invloed zou hebben op zoekmachines.
Voor bepaalde gevallen is het prima om te gebruiken natuurlijk. Bijvoorbeeld als je iemand citeert.
Kan me wel herinneren trouwens dat ik op een blog ergens had gelezen dat iemand had onderzocht wat het meeste effect had vet of . Tot zijn verbazing bleek het schuin te zijn, maar dat scheelde echt zo weinig (ook te zien bij de cijfers die GoalGorilla citeert) dat je er niet druk om meot maken.
De aandacht gaat automatisch uit naar dikgedrukte worden in een tekst, dus als je het met mate gebruikt en voor de goede woorden heeft het invloed op het resultaat.
Inderdaad: niet doen. Gebruik je ‘alt tag’ om je logo de naam van het bedrijf te geven. En zet vervolgens op de homepagina dan een tekst waarin de naam in H1 staat.
Overigens vraag ook ik me af waarom je de naam in H1 wilt en niet een term waarop je gevonden wilt worden?
Ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Er is al veel kritiek op geweest volgens mij en de verwachting is ook wel dat dit afneemt. Nu is alleen de vraag of het bijvoorbeeld zin zou hebben om als je een webdesign bedrijf bent met de naam ABCD om, naast http://www.abcd.nl ook http://www.abcd-webdesign.nl te registreren.
Als gezegd: ben erg benieuwd!
Niks op bovenstaande aan te merken, de reden om een Hyves/Facebook/Twitter pagina te openen, en te laten linken naar je eigen pagina moet inderdaad niet de achterliggende gedachte zijn voor het beginnen van een dergelijke pagina.
Het gaat er met name om dat op deze sites veel…heel veel consumenten (klanten/bezoekers) actief zijn. Door je zelf zichtbaar te maken op deze social media sites (via interessante blogs, of door het betrekken van de consument bij beslissingen als StarBucks deed) komen mensen naar je site.
Je moet het dus in mijn ogen niet zien als makkelijk een aantal links scoren, maar meer zien als een soort toegang tot een hele hoop potentiele klanten en bezoekers. Er zijn geen andere sites die zo’n grote groep consumenten weet te centraliseren, definieren en selecteren als Social Media sites.
Als je dit goed wilt aanpakken kost dat je veel tijd en een plens extra werk. Het zal het echter waard zijn als je de doelgroep weet te boeien. Deze gaan dan naar jou site linken en gaat je linkbuilding min of meer automatisch.
Zoals ik het zie zijn social media sites als Hyves dus een bron, die je nog altijd moet aanboren met meer dan een link van Hyves naar jou pagina.
2 september 2009 om 2:36 pm In reactie op: Belangrijke update Google algoritmes (Google caffeine) #24939Gelukkig blijken we hier (steeds) meer guru’s te hebben! Dit forum misschien omdopen naar SEOgurus? :rolleyes:
Zou zonde zijn van je ranking 🙂
Je huidige positie op zoekwoord SEO had je vast ook niet op dag 1 😀2 september 2009 om 1:06 pm In reactie op: Belangrijke update Google algoritmes (Google caffeine) #24936Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de Caffeine-versie ook daadwerkelijk ‘live’ gaat, want dat is ie vooralsnog niet.
Overigens zijn de engelstalige resultaten bij een zoekterm SEO ook precies resultaten waar google van aangeeft dat ze de reden zijn voor aanpassing van hun techniek. Zo is 1 engelstalig resultaat ‘Facebook’ (social media bron) en een andere Technorati (verzamel blog). Het ging Google er inderdaad met name om om snel veranderende (social media) sites als Twitter, Facebook en belangrijke blogs sneller te indexeren zodat de weergegeven resultaten up-to-date zijn en minder achterlopen met de realiteit.
seo.com en seochat.com staan ook in de ‘oude’ Google dus geen verassing op dat gebied
Wat betreft de factoren die van invloed zijn op de ranking in Google; op SEOmoz is daar een heel interessante blog over geplaatst, met meningen en feiten vanuit de branche, op basis van een enquête. Ze achten het hebben van de zoekterm in je domeinnaam nog steeds erg belangrijk, maar bedenk wel dat dit over de oude google gaat.
Interessante materie: SEOmoz | SEOmoz’s Biennial Ranking Factors 2009 Released
Nuttige post Guru Alain, ik hoop dat er wat kennis/bevindingen over gedeeld kunnen worden 🙂
150 euro voor een domein is niet zo veel geld, maar het gaat er natuurlijk om hoeveel traffic dat domein (al dan niet via Google) naar jou site stuurt. Die afweging kan je zelf beter maken dan wij en die moet je ook maken. Ook moet je goed nagaan of de bezoekers van dat domein ook vinden wat ze zoeken op jou domein, anders heeft het overnemen zeker geen nut; ze zijn dan weer weg zonder iets op je site gedaan te hebben.
Ook moet je de investering van 150 euro wel terug kunnen verdienen, dus bedenk goed of dit wel mogelijk is.
Wat betreft die PR van 3 en de anchors; dat lijken met niet getallen die voor je eigen domein niet haalbaar zouden zijn, maar wellicht dat iemand anders daar meer over kan vertellen. Misschien kan je er beter voor zorgen dat je een link van dat domein naar je eigen domein krijgt met de anchors die jij wenst…
27 augustus 2009 om 5:25 pm In reactie op: Zelfde keywords gebruiken op verschillende pagina’s in een website #21354Ik ben het eens met de reactie hierboven. ‘Common Sense’ is je beste tool. Neemt niet weg dat je je pagina’s inderdaad wel unieke titels moet geven en dat de titel uiteraard ook relevant is voor wat je op de pagina schrijft.
Je kan dus inderdaad wel meerdere keywords op meerdere pagina’s gebruiken, maar waak ervoor dat je niet dezelfde tekst overal gaat plakken. Dat is vanuit SEO oogpunt niet handig. Schrijf je echter op domein.nl/producten/keuken een stuk over een mixer en schrijf je ook (een unieke) tekst over mixers op domein.nl/producten/electrisch/keukengerei dan is er niks aan de hand. Wil je wel dezelfde tekst gebruiken dan kan je het beste naar één en dezelfde tekst linken.
Als je van plan bent om op 1 pagina zowel een mixers als een blender als een ijsmachine te gaan bespreken zou ik je aanraden om daar nog even goed over na te denken, dan is splitsen namelijk wel degelijk verstandig.
Succes in elk geval.
Nee, dat gaat in tegen de principes van Google; het bedienen van de personen die hun zoekmachine gebruiken door ze de meest relevante resultaten te tonen. Al weten we natuurlijk nooit waar Google achter de schermen mee bezig is. Voor zover ik het weet gaat Google voor kwaliteit, niet voor (betaalde) kwantiteit.
Overigens is het wél weer zo dat als jij je ook op het Adwords terrein gaat begeven dat de meest relevante advertenties als eerste worden getoont. Dit houdt bijvoorbeeld in dat je geschreven adwords-advertentie moet passen bij de pagina waar hij heen linkt (dus niet adverteren voor Hotel Texel en dan de advertentie laten linken naar KiteSurfen op Ameland).
Binnen adwords wordt ook een cijfer gegeven (x van 10) zodat je kan zien hoe goed je advertentie is. Google doet dit onder meer om je niet geld te laten uitgeven aan bezoekers die vervolgens geen klant worden (dan hou je het namelijk snel voor gezien met je adwords campagne en daar schiet Google niks mee op).
Het is en blijft een vrij lastig (en dus interessant 🙂 ) vakgebied en het is continu in beweging.
Als je de engelse taal machtig bent raad ik je aan om eens een paar uur door de pagina SEOmoz.org te worstelen. Veel interessant leesvoer daar.
-
AuteurBerichten