Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat ik voorstelde, dient de korte lange termijn. De manier van keywords in domeinnamen is er juist eentje die het op lange termijn niet meer gaat redden. Hadden deze zogenoemde ‘exact match domains’ (EMD’s) vroeger een kleine voorsprong, tegenwoordig is dat niet meer zo.
Matt Cutts (van Google Webspam) gaf in 2011 al aan dat keywords in domeinnamen (video) hun waarde zullen verliezen en sinds 2012 is Google begonnen met ‘EMD updates‘, aanpassingen aan zoekresultaten gericht op domeinen met keywords.
Dus nu er geen extra SEO-waarde wordt gegeven aan EMD’s en je toch al op een achterstand staat bij het opzetten van een geheel nieuw domein, zou ik dus wederom aanraden om een webshop te starten onder hetzelfde domein. Redenen die een nieuw domein wel legitimeren, zijn bijv. als je webshop niks te maken heeft met je huidige website, of als je speciale landingspagina’s wilt maken voor bijv. SEA.
Dat is best wel erg slecht advies. Alles onder één domein houden bouwt aan de waarde van één domein. De webshop heeft dan al een voordeel omdat je rest van je domein al waarde heeft.
Met een nieuw domein moet je helemaal opnieuw beginnen met waarde opbouwen. Natuurlijk kun je met het eerste domein linken naar je nieuwe domein, maar dat kun je ook als het een subdomein is, maar dan met de voordelen van je hoofddomein.
Zie het als op een feestje binnenkomen en helemaal niemand kennen (nieuw domein) vs. op een feestje binnenkomen met je ouders, waarbij je ouders al veel mensen kennen (ouders=hoofddomein, jij subdomein). Op welke manier maak je sneller met meer mensen contact?
9 mei 2013 om 7:32 am In reactie op: Is het slecht voor Google om de h1 op de homepage te verbergen met CSS display:none? #23667De h1 op de homepage zou de naam van je site moeten zijn en dat is dan de enige h1 op die pagina. Waarschijnlijk moet je je theme hiervoor aanpassen met een regel ‘als homepage, dan site-title in h1’. De paginatitel die je zelf hebt ingevoerd, zou je op dezelfde manier kunnen veranderen in een p-element oid (alleen voor de homepage).
Sites worden niet verbannen op basis van een taalaanpassing.
Als je in Webmaster Tools beide domeinen hebt ingevoerd, zul je zien dat ze zich vanzelf al op het juiste land richten.
Wil je met je .be-site beter vindbaar zijn in België, zorg dan voor meer links uit België naar het .be-domein. Neem bijv. contact op met Belgische sites die naar het .nl-domein linken, met de vraag of ze naar .be willen linken.De Google Panda-updates die vanaf 2011 plaatsvinden, gaan over belangrijke veranderingen in algoritmes om pagina’s die weinig waarde toevoegen, beter te kunnen herkennen. Er zijn inmiddels voor zover bekend sinds het begin 24 aanpassingen aan Panda geweest en is inmiddels het idee van duplicate content wel voorbij, wat je bijvoorbeeld kunt zien aan de afname van content van contentfarms, sites die over alles schrijven waar je maar naar op zoek bent. Contentfarms ‘lenen’ veel van hun content van andere sites, ze herschrijven het wat en dat was voldoende om te scoren. Een contentfarm verdient aan de advertenties die ze plaatsen om die content. Anywayz, die zijn flink afgestraft sinds Panda.
Dus een semantische discussie over duplicate of niet lijkt me niet zinvol, ook bij herschrijven prikt Google er dus doorheen. Tot slot een leuk citaat van Google zelf over Panda:In dat artikel kun je ook lezen wat men beschouwt als content van hoge of lage kwaliteit en dus indirect of je ranking met die content vooruitgaat.
Ik weet even geen bronnen maar Google kan ook plagiaat herkennen wanneer teksten herschreven zijn. Dat is ook best logisch als je bedenkt dat er veelal tientallen of honderden andere sites zijn die precies hetzelfde nieuws brengen en ook allemaal zo min mogelijk moeite doen om ermee te scoren, dus de tekst licht herschrijven. Bekende sites scoren met weinig herschrijven nog steeds hoog, doordat linkwaarde van de rest van de site meetelt voor content van minder toegevoegde waarde. Onbekende sites krijgen niet zozeer een penalty, ze voegen bij slechts herschreven content geen waarde toe en dus ook geen reden om ze hoger te laten scoren dan sites die al meer waarde van zichzelf hebben.
Als je de teksten verrijkt met extra content als links, foto’s, video’s etc. dan voeg je al meer waarde toe. Maar het belangrijkste is dat het interessant genoeg moet zijn dat bezoekers ernaar willen linken en/of het liken. Een nieuwsartikel een unieke draai geven kan bijvoorbeeld door het te verbinden aan andere nieuwsberichten, door een expert te interviewen of door er een opinieartikel van te maken.
Google komt vanzelf langs. Je kunt Google helpen door een sitemap.xml te laten genereren, maar dat doe je al (zit in Yoasts z’n SEO-plugin). Je kunt ook nog je sitemap toevoegen aan Google Webmaster Tools. Zie je ook gelijk hoe vaak de bot langskomt (en da’s meestal best vaak).
Verder zie ik vele descriptions als ‘Op deze pagina vind je…’. Dat stukje is overbodig. De description mag best uitnodigen tot verder kijken, bijv. door voorbeelden te geven of indicatie van bereidingstijd (je zegt snel, maar hoe snel?).
@Maira: met jouw uiteenzetting lijkt het alsof je op zoek bent naar een technische truc of techniek om hoger te scoren in zoekresultaten. Maar zoekmachines proberen zoekers te helpen hun vragen op te lossen door pagina’s voor te schotelen die antwoord geven op hun vraag.
Als een zoeker een vraag heeft over bijv. de garantie van een wasmachine, dan toont een zoekmachine alleen specifieke pagina’s die een goed antwoord geven op de vraag welke garantie een wasmachine heeft. Een homepage geeft geen antwoord op garantie, dus die zijn minder relevant. En als er concurrenten zijn die bijvoorbeeld pagina’s hebben met een uitgebreider antwoord of veel sites die linken naar een specifieke pagina met een antwoord, dan zal die onderliggende pagina hoger scoren dan die van anderen.
Kortom, geeft elke individuele onderliggende pagina het beste antwoord op een vraag waar zoekers naar op zoek zijn, dan zul je de kans vergroten dat die pagina hoger scoort. En hoe vaker mensen vanuit zoekmachineresultaten doorklikken naar jouw antwoord, hoe hoger je scoort. Geven meerdere pagina’s hetzelfde antwoord, dan zijn die pagina’s concurrenten. Een homepage rankt alleen hoger op specifieke trefwoorden wanneer vele andere sites jouw aanduiden als expert op dat gebied.
Edit: aangezien een homepage bijna nooit antwoord geeft op vragen, is het voor een zoeker juist beter om op een onderliggende pagina te belanden. Zodra die pagina een goed antwoord levert, heeft de zoeker aanleiding om jouw site verder te bestuderen. Blijkt ook uit de rest van de site dat het de moeite loont met jou in zee te gaan, kan het leiden tot een nieuwe klant of een nieuwe link naar de homepage. Ik zou dus niet focussen op de homepage; alle pagina’s op jouw site werken samen mee aan jouw merk (en dus homepage).
Kun je wat met dit antwoord?
Matt Cutts heeft meerdere in meerdere Google Webmaster Help-video’s aangegeven dat laadtijd slechts één van de meer dan 200 factoren is. Relevantie is volgens hem vele malen belangrijker, laadtijd is meer van invloed op de user experience, zie bijvoorbeeld de video Should I be obsessing about load times?. Ik meen dat ik ‘m ooit heb horen zeggen dat het pas echt gaat meetellen als je een laadtijd van bijvoorbeeld 15 seconden hebt.
Als ik kijk met Open Site Explorer zie ik dat maar 12 domeinen naar je linken. OSE vond slechts 36 binnenkomende links zonder nofollow en de meeste daarvan zijn van een dubieuze site genaamd cigaretprices.com . In Google vind ik nog enkele andere linkende domeinen, voornamelijk van Google+ en Webstatsdomains.com , maar ook daar weinig verschillende domeinen. Dus ik denk dat je daar een verbeterpuntje hebt: links van relevante andere (non-social-media-)sites regelen.
Als het enige verschil is dat /model/model1/ meer info vermeldt dan /cat/model1., dan zul je alles moeten verwijzen naar /model/model1/, want /cat/model1/ heeft voor niemand meerwaarde (niet voor mensen en niet voor zoekmachines). In dat geval heeft Martijn alle antwoorden al gegeven.
Zie ook de informatie van Google over dubbele inhoud.Wat voor type wijzigingen voor hoeveel pagina’s ben je precies van plan? Het is heel normaal om heel veel pagina’s tegelijk aan te passen, dat heb je met een CMS al snel. Als je praat over honderden backlinks aanleggen, dan zou ik er idd wat (weken) tijd tussen laten zitten (of eigenlijk zou ik die route niet bewandelen).
Die truc van site:website.tld toont nooit alle pagina’s, het geeft slechts een indicatie. Crawlfouten kun je het beste analyseren met de gratis Google Webmaster Tools.
De reden dat de Dodonaeus-pagina’s niet zijn geïndexeerd, is doordat er geen links zijn aangelegd via aan anchor-element (a href), zoals bij de rest van de links wel is gebeurd. De reden dat de knop nog wel werkt als je als erop klikt, is omdat er op elke knop nog wel een javascriptlink op zit (die voor browsers wel werkt, maar voor zoekmachines -in principe- niet). Dus zet er ook nog even een echt linkje op.
Overigens zou ik de pagina’s voorzien van veel meer begeleidende teksten (teksten die antwoord geven op o.a. de vragen ‘wat er op deze pagina te vinden?’ en ‘wat heeft dit voor nut voor mij, wat kan ik hiermee?’), want een zoekmachine houdt niet zo van droge opsommingen, zie bijvoorbeeld http://www.seroundtable.com/google-seo-statistics-content-15421.html .
Nee, domeinnamen kopen zal je niet helpen voor je ranking.
Wanneer je meerdere domeinnamen koppelt aan dezelfde site, zullen zoekmachines een voorkeur hebben voor de domeinnaam met de meeste links; de andere domeinen zullen nauwelijks vindbaar zijn (tenzij je er links naartoe regelt).
Het probleem met meerdere domeinnamen aan één website (waarbij je content van alle domeinnamen laat indexeren) is dat je de binnenkomende linkwaarde verspreidt over meerdere domeinnamen. Dus stel je hebt twee domeinnamen, dan moeten je domeinnamen je linkwaarde delen, waardoor ze per stuk dus minder waard zijn. (Dit noemen sommigen foutief een duplicate content penalty; het is echter geen penalty, maar slechts vertroebelde linkwaarde.)Je kunt beter bouwen aan één sterke domeinnaam.
Domeinnamen kunnen wel handig zijn als je gebruik maakt van search engine advertising (SEA), waarbij je bijvoorbeeld een landingspagina of microsite bouwt voor die domeinnaam.
(Do you understand Dutch?) Is there a specific reason you need SEO tips for a Blogger blog? Which cms you use, isn’t really that important in SEO. It’s which actions you take that is important.
Furthermore, it is possible to have own domain name with a Blogger blog, so it is not that strange if people with their own domain give Blogger tips. Here’s an example of that:
Siggy Volgt
(As a bonus, you can find some SEO tips over there, in Dutch.)I wouldn’t focus on SEO tips for Blogger, but on SEO in general. Some great SEO blogs are SEO Software. Simplified. | SEOmoz and Search Engine Land: Must Read News About Search Marketing & Search Engines . And here’s another great Blogger blog: Official Google Webmaster Central Blog .
Dat de URL in de SERPs blijft, maar de andere links langzaam verdwijnen, is een helder signaal.. Kom ik zo op terug.
Als je zelf de diagnose wilt stellen, zou je eerst moeten beginnen met een gratis account bij Google Webmaster Tools (GWT): http://www.google.com/webmasters/tools/
Verifieer dat je de sitebeheerder bent en je kunt aan de slag. Klik wat rond en doe wat testjes om te kijken wat er mis is. Google zal je site proberen te crawlen en ook aangeven wat er mis is. Bij problemen altijd eerst in GWT kijken.
Wanneer pagina’s in de SERPs blijven maar de descriptions verdwijnen, duidt het vaak op een block in robots.txt. Ik heb even gegoogeled 😉 , in jouw geval staat er:
User-agent: * Disallow: / #Sitemap: /sitemap.xml
Dat betekent dat geen enkele zoekmachine je site mag bezoeken. En je wilt ze ook al niet je sitemap.xml laten zien. Dat verklaart waarom je site uit de SERPs verdwijnt.
Oplossing: verander ‘disallow’ in ‘allow’ en verwijder het hekje/hashtag.
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…