Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2013 om 8:34 pm In reactie op: Verschil 2 domein vs. 1 domein + 1 subdomein/subdirectory #27927
Welkom op het forum. Deze vraag wordt regelmatig gesteld, even wat scannen door recente topictitels kan al gauw een antwoord opleveren. Topics die hierover gaan, zijn bijvoorbeeld:
https://www.seoguru.nl/seo-forum/vragen-en-discussies/1503-gebruik-subdomein-voor-webshop.html
https://www.seoguru.nl/seo-forum/vragen-en-discussies/1553-strategie-voor-websites-rondom-verschillende-specialisaties.htmlIn de video How can I identify causes of a PageRank drop? van Matt Cutts (Google Webspam) geeft hij aan dat het verkopen van links daar vaak een oorzaak van is. Jouw ‘Hoe werkt het’-pagina wekt die indruk, de lijst met linkpartners zonder nofollow wekt die indruk en heel veel pagina’s met weinig (maar veel dezelfde) inhoud wekt ook een minder representatieve indruk. Ik kan me voorstellen dat de indruk die je wekt, ermee te maken heeft. Maar heb je echt geen notificaties in je Webmaster Tools? (bijv. Google’s Targeted Penalty Webmaster Tools Notification)
Heb geen antwoord op je vraag maar er bestaan geen penalty’s voor duplicate content. Met duplicate content verwatert je paginawaarde waardoor je vanzelf lager rankt, is geen penalty.
@iwano: Waarom iets implementeren als grote sites het ook niet doen? Nofollow is voornamelijk bedoeld voor links waaraan je geen linkwaarde kwijt wil raken, zoals affiliatelinks of andere advertentielinks, of links die reaguurders plaatsen.
Ja, dat kan. Bijvoorbeeld door een Google+-account voor je bedrijf te maken en daar je uitgebreide bedrijfsgegevens neer te zetten.
Tool om te testen of je het goed doet:
http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippetsDe vraag van Martijn is: als je de pagina op je site bezoekt, je doet CTRL+U en zoekt in de HTML-code die nu wordt getoond naar code genaamd
, wat zie je dan staan achter die tag? Google geeft een antwoord in de video Does linking my two sites together violate the quality guidelines?
Een branding-argument zou niet leidend moeten zijn, een betere vraag is of bezoekers het een waardevolle toevoeging zouden vinden. Microsoft zou op haar Windows Server-pagina’s ook kunnen linken naar Xbox-games, maar in die context zijn die links voor bezoekers niet erg relevant.
Linken naar dezelfde site in een ander land kan wel nuttig zijn. Amazon doet het trouwens ook (je kunt vaak afkijken hoe grote bedrijven het doen).
Cijfers binnenhalen binnen één account betekent slechts dat jij cijfers op een grote hoop ziet, maar het geeft geen signaal aan Google.
Er valt niet veel meer van te maken dat je het aantal bezoekers dus verdeelt over meerdere domeinen. Dat is zonde.
Een andere domeinnaam kan wel handig zijn als je op het andere domein een inhoudelijk compleet ander aanbod hebt. Dus niet qua taal maar Yamaha motoren vs Yamaha muziekinstrumenten oid. Of hippe kleding in Europa en doorsnee kleding in de US.
Dat kun je niet aangeven. Dan had je één domein moeten gebruiken met bijvoorbeeld:
– domein.com/nl en domein.com/en
– of nl.domein.com en nl.domein.com .Wat is de reden dat Google moet weten dat ze bij elkaar horen?
Ik snap je vraag niet helemaal. Als er 100 mensen binnenkomen, waarvan 50 uit Google organic, 10 uit Bing, 10 uit e-mail, 10 uit Adwords en 10 direct en van die 100 bezoekers zijn er 2 die direct tijdens hun eerste bezoek iets kopen, dan heb je een e-commerceconversie van 2% (macroconversie).
Toevoegen aan een winkelmand is ook een conversie, maar telt niet mee als e-commerceconversiepercentage. Die vind je terug bij goal conversion rate.
Als je per ingezet kanaal wilt bekijken welke het beste verkeer binnenhaalt, kun je bijvoorbeeld kijken bij ‘Alle verkeer’ en dan de horizontale tabjes boven de verkeersgrafiek bekijken (Goal set 1, Ecommerce, etc). Dan zie je wat het verkeer bijv. voor omzet oplevert en indien je ook doelwaarden hebt ingesteld, zie je ook de bijdrage aan de doelwaarden.
Wikpiedia-links naar je site zijn erg waardevol. Dus iedereen wil wel linkjes van Wikipedia. Wikipedia heeft daarom erg strenge redacteuren. Alles wat riekt naar zelfpromotie wordt verwijderd.
Als je oprecht kunt antwoorden dat een pagina over jouw bedrijf een pagina is die thuishoort in een encyclopedie, dan kun je die optie in overweging nemen. (Ik heb vernomen dat het not done is dat het bedrijf zelf de content schrijft, maar ik heb ook vernomen dat het mensen alsnog lukt om zulke bedrijfspromotie te plaatsen. Maar of dat lang stand houdt…)
Verder: als je oprecht kunt antwoorden dat een topic over het vakgebied niet compleet is zonder een link naar jouw bedrijf (zoals een topic over cola niet kan zonder link naar Coca Cola en een topic over spijkerbroeken niet zonder Levi’s), is ook dat een potentiële link.
24 mei 2013 om 9:31 pm In reactie op: Hoe zorg ik ervoor dat een dieper liggende pagina door gerangschikt wordt #23703Met de site:-operator toont Google nooit alle pagina’s van een site. Dat heeft nix te maken met of pagina’s geïndexeerd zijn, maar dat Google simpelweg niet alles wil tonen. Als je Google Webmaster Tools aangeeft dat er geen issues zijn, dan is er nix om druk over te maken.
De tekst in een heading mag elke lengte hebben. De vraag is of de tekst een goede beschrijving is van wat er volgt. Het is wel ongebruikelijk en ook onleesbaar om headings van meer dan twee regels lang te hebben, maar er zijn geen wetten.
Een .h1 in je CSS maakt nog geen h1 in je HTML. Een heading is pas een h1 als in je HTML ook echt tussen
en
staat.
Let wel op dat heading-elementen zijn bedoeld voor kopjes (titels van een pagina, paragrafen of secties), niet om hele paragrafen in te plaatsen om het daarmee ‘belangrijker’ te maken (zoekmachines zijn slimmer dan dat).
In een ander topic op dit forum (‘https://www.seoguru.nl/seo-forum/vragen-en-discussies/1503-gebruik-subdomein-voor-webshop.html‘) verwees ik naar een video van Matt Cutts van Google, waarin hij uiteen zet dat de vraag of er een keyword in je domeinnaam moet staan, eigenlijk het punt mist. Sites met waardevolle content scoren altijd beter, ongeacht keywords in de domeinnaam.
Voor het geval je toch met zulke domeinnamen aan de slag wilt: The Exact Match Domain Playbook: A Guide and Best Practices for EMDs
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…