Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het idee van demanzonderjas vind ik een goeie. Een onderwerp dat niet veel wordt besproken maar dat je in een topic met meerdere mensen uitdiept (incl. links, foto’s, reviews, vergelijkingstabellen, video’s, etc), zal je helpen in de vindbaarheid.
Mijn take op de vraag: veel drukbezochte fora zijn onderdeel van een groter geheel, waarbij het grotere geheel erg belangrijk is voor het vergroten en behouden van verkeer op het forum. Zo heb je het Viva-forum, onderdeel van het blad Viva. Men zou minder snel naar dat forum gaan als men zich niet verbonden voelde met dat blad.
Hetzelfde geldt voor de fora van Computer!Totaal (maandblad), Tweakers (nieuwssite) Vara’s Kassa, Tros Radar, maar ook dit forum. Als je je kunt aansluiten bij een groter geheel, zou dat nog meer helpen.
Bij elk forum is belangrijk dat bezoekers het idee krijgen dat ze geen roepende in een woestijn zijn. Een forum opzetten zonder dat je al een groepje mensen hebt dat discussieert en vragen beantwoordt, zal moeite met groeien hebben.
Volgens mij doelt Saul op de WordPress SEO-plugin van Yoast, die hij heeft gebruikt om de meta-description aan te passen. Als je doelt op de hulpbijroken site, dan is in de HTML geen meta-description te vinden. Zou dus toch even in de settings kijken of je ‘m wel op de goede plek hebt aangepast.
Op de pagina van de eerste link staat:
Als u nog een AdWords-account aan dit Analytics-account wilt koppelen, herhaalt u bovenstaande procedure.
Google’s antwoorden op veelgestelde vragen over rel=author:
rel=author frequently asked (advanced) questions
Antwoord op vragen als ‘op wat voor type pagina’s gebruik je rel=author’, ‘kan ik een bedrijfsnaam als author gebruiken’, ‘kan ik ook twee auteurs vermelden’, etc.Heb je beide Adwords-accounts op de juiste manier gekoppeld aan je GA-acount?
Voor het ‘algemene’ domein: ik zou niet meteen die andere domeinnamen opzeggen. Ik zou eerst zorgen dat je bedrijf één domeinnaam kiest die leading is. Daarna alle (interne en externe) links achterhalen die linken naar de ‘verkeerde’ domeinnaam en zorgen dat die verwijzen naar de correcte domeinnaam.
Op de server regel je dat verkeer naar de verkeerde domeinnaam wordt doorgestuurd naar de correcte domeinnaam (gebruik een zogenoemde 301 redirect, geen 302 redirect of meta-refresh of javascript-redirect of ..etc.).Over de domeinnamen voor het evenement: soms is een evenement zó bekend dat iedereen verwacht dat er een aparte domeinnaam voor is. In dat geval kan een domeinnaam die hen doorstuurt (wederom 301) helpen voor gebruiksvriendelijkheid, maar niet direct voor SEO. Eigenlijk kun je er in de meeste gevallen vanuit gaan dat mensen googelen om info over het evenement te vinden; veel mensen typen niet meer direct domeinnamen in. (Wist je dat ‘google’ en ‘youtube’ behoren tot de populairste zoekwoorden?) De evenementdomeinnaam zul je iig niet bovenaan in de zoekresultaten vinden, de directe URL wel.
Je zou evt. de evenementdomeinnamen kunnen gebruiken om AdWords-landingspagina’s te maken (microsite van één of enkele pagina’s, gewijd aan het evenement).
Ik snap niet wat je bedoelt met een mouse-over. Bij fatsoenlijk webdesign worden tekstlinks sowieso voorzien van pseudo-classes; het is een kleine stap om de knoptekst te vervangen voor een plaatje.
Nasty hidden texts zoals 1×1-trucs of complete hoofdstukken verbergen wordt dubieus, maar kijk bijv. https://www.youtube.com/watch?v=EsW8E4dOtRY
Een soortgelijke vraag als deze wordt zo’n beetje elke week hier gesteld… Zou eens de forumtopictitels doorlezen want het antwoord is eenvoudig te vinden. In het kort komt het erop neer: bouw aan één domeinnaam, maak keywords in domeinnamen niet belangrijker dan ze zijn (content en binnenkomende links zijn vele malen belangrijker), vermijd lange domeinnamen en zeker als ze streepjes bevatten.
Ook vanuit praktisch oogpunt is het ondoenlijk om met een éénmanszaak twee websites te onderhouden. Als je niet regelmatig iets interessants meldt (en daar zou de eigenaar dus regelmatig tijd in moeten steken), kun je nog zo’n leuke domeinnaam hebben, maar verdwijn je langzaamaan in de vergetelheid.
Deze metadata is bedoeld om aan te geven wie een pagina heeft geschreven. Aangezien elke pagina door een ander kan zijn geschreven, zal een zoekmachine niet aannemen dat de auteur van de homepage ook de auteur is van de rest van de site. Alleen op pagina’s waar een zoekmachine uit de code kan achterhalen wie de auteur is, zal de zoekmachine de auteursinformatie koppelen aan de pagina. Kortom, zet die tag op elke pagina die je hebt geschreven.
Als ik bezoeker zou zijn en een bezoek denk te brengen aan bijvoorbeeld het pizzapaleis.tld en ik kom uit op italiaansespecialiteiten.tld dan voel ik me een beetje genept. Los daarvan verhoogt het hebben van meerdere domeinnamen de bereikbaarheid niet; wel het verkrijgen van meer links (door bijvoorbeeld interessante artikelen te schrijven).
Het hebben van veel domeinnamen is iets dat rond de eeuwwisseling erg hip was en toen veel nieuws genereerde. Dat is bij mensen blijven hangen. Ook speelt denk k mee dat men denkt beter gevonden te worden als je domeinnamen met keywords erin hebt. Dat klopt op zich wel, maar alleen als je bouwt aan het versterken van één domeinnaam, niet meerdere tegelijk voor één site. Less is more, in dit geval.
Lees anders ook ff:
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/citeren/
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/vvv/beperkingen/#bronvermelding
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/inbreuk/
Wat men mag, niet mag en wat je ertegen kunt doen.Probeer eens met uitsluiting door cookies:
https://encrypted.google.com/search?q=google+analytics+uitsluiten+cookieAls meer links zin heeft voor bezoekers, dan heeft het altijd zin. Een goeie vraag is of het voor een bezoeker logisch is om naar een andere categorie te switchen.
Het is sowieso handig om te kijken hoe grote webshops zulke problemen oplossen. Zij meten namelijk of het toevoegen of verwijderen van elementen op de site werkt.
Op de site mist elke reden om op de site te blijven. Dat heeft niet zozeer met layout te maken (speelt wel mee), maar met de inhoud.
Elke site zou in één oogopslag moeten duidelijk maken waar de site over gaat. Ik zie bij binnenkomst IT network en een foto van mooie natuur, maar geen uitleg.
Er moet duidelijk zijn wat ik hier kan halen. Het beste werkt om te focussen op een groep samenhangende producten. Shell bijvoorbeeld heeft genoeg geld om zich te richten op elk onderwerp dat ze willen, maar je weet dat ze bekend staan als leverancier van fossiele brandstof, omdat ze zich daarop blijven richten.
Ook moet duidelijk zijn waarom datgene dat er te halen valt, nuttig is voor mij. Bij webshops maken ze dat duidelijk door productfoto’s, productbeschrijvingen, specificaties, etc., maar ook als je geen webshop hebt, zul je moeten duidelijk maken waarom ik er wat aan heb.
Verder is het belangrijk dat een site betrouwbaar overkomt. Dat kan door layout, maar er zijn nog vele andere manieren. Wie zijn jouw netwerk, leg hun achtergrond eens uit. Heb je wat tevreden klanten, dan lees/zie ik graag wat ze van je vinden.
Hoop dat je hier wat mee kan?
Dus je hebt voor één site meerdere domeinnamen en waarschijnlijk wil je o.a. meten welke domeinnaam het meeste verkeer brengt. Maar SEO-technisch vermindert het de vindbaarheid als je meerdere domeinnamen gebruikt voor één site (zie diverse topics op dit forum). Als je beter vindbaar wilt worden, is het beter om eerst te zorgen dat je één domeinnaam gebruikt. Bijkomend voordeel: het lost vanzelf de vraag op waarmee je dit topic startte 🙂 .
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…