Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Google leest al enige tijd javascript, Search Engine Land heeft daar afgelopen maand de laatste stand van zaken over gepubliceerd.
In hoeverre ze op een geslaagde manier door jouw site komen, kun je je site aanmelden bij Google Search Console (voorheen Webmaster Tools) en je site op problemen controleren (er zit bijvoorbeeld een optie in ‘fetch as Googlebot’). Andere zoekmachines zijn mogelijk nog niet zo ver.
Als je een generieke domeinextensie had, kon je in Google Webmaster Tools aangeven op welk land je je site richt, maar die heb je helaas niet. Matt Cutts (van Google) raadt het af om domeinnamen op een creatieve manier te gebruiken wanneer ze reeds overduidelijk door een bepaald land worden gebruikt.
Naast de tips eerder in dit topic kun je ook nog schema.org markup gebruiken voor je adres. Verder denk ik dat je doelgroep voornamelijk je eigen regio is, waardoor de artikelen op Search Engine Journal over local search wel nuttig zijn.
De reden dat een pagina in het begin goed scoort, is een tijdelijke ‘boost’ voor verse content. Daarna zal het idd wegzakken.Als je pagina voor lange tijd blijft wegzakken, zijn de concurrerende pagina’s blijkbaar relevanter. En relevantie wordt voor een belangrijk deel gemeten in binnenkomende links naar die pagina.
Bij pagina’s die maandenlang of jarenlang relevant blijven (zogenoemde evergreens) vanuit het oogpunt van bezoekers (zo nuttig dat ze ernaar linken), heb je minder kans op daling in ranking.
M.a.w. versheid is een trucje waarbij je constant bezig blijft (en dus blijft betalen), terwijl je over langere tijd gezien meer resultaat haalt uit content die algemene vragen oplossen waar je bezoekers mee zitten. Stel dat je veters verkoopt (ik noem maar wat), kun je vertellen over het verschil tussen veters, klittenband en gespen. Of over verschillende diktes en kleuren. Of over veterpatronen. Of wat het verschil is in kwaliteit (waar zit het ‘m in). Of de geschiedenis. Zelfs over veters valt iets te vertellen. Als je het maar breder ziet dan sec welke X producten/diensten het bedrijf aanbiedt.
Nog wat ideeën om het percentage bouncende Engelstalige bezoekers te verkleinen:
-
[*]In je HTML aangeven in welke taal je pagina’s staan, als dat nog niet is gebeurd.
[*]Meer links uit NL/BE regelen.
[*]Meer Nederlandstalige content toevoegen.
[*]Misschien heb je last van referrer spam, die kun je blocken en/of eruit filteren.
[*]Een Engelstalige pagina maken waarop je aangeeft waar ze kunnen vinden wat ze zoeken.
30 september 2013 om 10:52 pm In reactie op: Na enkele maanden nog steeds geen gewenst resultaat. #28009Als je vermoedt dat er problemen zijn met je site, dan is de eerste plek om te kijken Google Webmaster Tools. Is er een probleem, dan meldt Google je het daar.
In dit geval zie ik dat het mogelijk is om zowel via Google als Bing de pagina’s in de zoekresultaten te zien te krijgen met: bedrijfsnaam keyword
Dus dan is het al een aanwijzing dat de pagina wellicht niet boeiend genoeg is.Als je dan de pagina analyseert, zijn er weinig woorden te vinden. Dat helpt niet echt mee. Met een exact search op de keywordcombinatie vind je 1,2 miljoen resultaten als concurrenten, dus dat moet je wel van heel goede huize komen om redelijk vindbaar te worden. Vertaal ik de keywordcombinatie, dan kom ik uit op ‘vrijgezel meisje’, dus dan lijkt het me idd niet verrassend dat je niet hoger staat. Voor de andere pagina geldt hetzelfde.
Meer content over je keyword en meer links kunnen iets helpen, maar ik denk dat de term veel te breed is om op te kunnen scoren. Ik zou me in eerste instantie richten op de regio van het bedrijf.
Twee artikelen met oplossingen die ik hierover gelezen heb, staan op Edwords en SEO Takeaways. Op Moz legt Rand uit hoe je ermee om moet gaan, maar die video heb ik nog niet gekeken. Wel zie ik in al deze bronnen als tips: GWT, AdWords, rankings checken.
Een bekend misverstand is dat het kopen van een domeinnaam met een keyword er automatisch toe leidt dat je bovenaan de zoekresultaten komt op dat keyword. Velen kopen dan ook meerdere domeinnamen en denken daarmee op meerdere trefwoorden goed gevonden te worden. Een zoekmachine neemt echter meer dan 200 factoren mee om de ranglijst te bepalen en de domeinnaam is er slechts één van.
Als je gevonden wilt worden op het woord theekopje, dan zijn er twee dingen primair belangrijk:
-
[*]Het woord theekopje moet overal door de gehele site op een regelmatige maar natuurlijke manier terugkomen in de content.
[*]Andere sites die over jouw organisatie praten, zullen het woord theekopje regelmatig moeten gebruiken in jouw context, liefst met links waarin het trefwoord wordt gebruikt.Maar het belangrijkste is: als je gevonden wilt worden op een begrijpelijker naam, dan zul je ook ‘offline’ bekend moeten staan onder die begrijpelijker naam. Een technische truc zal er niet voor zorgen.
Het gaat niet zozeer om meer content maar om meer content die mensen helpt met hun problemen.
De betere bedrijven bieden allemaal wel een seo-quickscan. Je kunt ook een goedkoop bedrijf nemen maar die geven juist extra ‘problemen’ aan om nog meer aan je te verdienen als je diensten bij hen wilt afnemen.
Enkele van de betere bedrijven:
http://www.maxlead.nl/diensten/zoekmachine-optimalisatie-seo/quick-scan-of-vooronderzoek/
http://www.traffic-builders.com/diensten/zoekmachine-optimalisatie-seo/scan/
En weet ook dat Traffic4u quickscans doet (of iig deed), maar kan er geen pagina bij vinden: http://www.traffic4u.nl/seo
http://www.oogstonline.nl/seo-advies.html
http://www.onetomarket.nl/diensten/seo/
En je kunt ook je site laten reviewen door (een medewerker van) Yoast/Joost de Valk:
https://yoast.com/hire-us/Ik zou consequent kiezen voor één synoniem in urls en titels (grafstenen of grafmonumenten), omdat bezoekers zich anders afvragen wat het verschil tussen beide is. Immers, misschien is naast het materiaal ook het product wel anders. Wel kun je synoniemen gebruiken in de pagina zelf.
Google zal alleen besluiten om pagina’s niet te indexeren waarvan bekend is dat die nadelige gevolgen hebben voor bezoekers (spam, gehackte pagina’s, etc.) of dat die bijv. regels overtreden (DMCA etc.). Als Google alles met cart zou deïndexeren, zou je moeilijk een bedrijf in winkelwagens kunnen starten.
Een rel=nofollow zou kunnen maar gebruikt men meestal voor externe links zoals advertenties. Een betere manier is om op de cart een robots-metatag voor noindex mee te geven (of in de x-robots-tag). Of, zoals Google schrijft over rel=nofollow:
Hoe worden links met het kenmerk ‘nofollow’ door Google verwerkt?
We volgen ze niet. [..] De targetpagina’s kunnen echter nog steeds worden weergegeven in onze index als [..]Die categoriepagina’s worden beter vindbaar als ze voor zowel bezoekers als zoekmachines nuttig overkomen, bijvoorbeeld door uitgebreide uitleg, vergelijkingstabellen en filmpjes.
Waarom zou je de producten zelf niet beter vindbaar maken? Dan is de salesfunnel korter.
Je kunt ook breadcrumb snippets op een productpagina gebruiken om een bepaalde categorie te promoten. Rich snippets – Breadcrumbs
Ik begrijp je vraag niet. Een keyword met hoog zoekvolume en weinig concurrentie is toch goed om een site voor te bouwen? Wat is je vraag?
7 september 2013 om 12:17 pm In reactie op: Nieuwe website gevaarlijk voor bestaande google ranking? #22994Een voorwaarde voor een verandering van URL-structuur is wel dat je een zeer volledige lijst maakt van de te redirecten URL’s. Meer info over de te volgen stappen:
-
[*]7 Big Content/Site Migration Tips A Layman Can Understand
[*]Web Site Migration Guide – Tips For SEOsDie redirects doet men meestal niet via het cms, maar op de server (in Apache gebruikt men de httpd.conf of .htaccess).
@SEOguru: met groter geheel bedoelde ik ‘een merk dat ook andere zaken herbergt dan louter een forum’. In het geval van SEOguru dus naast een forum bijvoorbeeld de SEO-cursussen van het trainingscentrum. Deze gerelateerde activiteit geeft het merk autoriteit waardoor men het forum eerder als interessant inschat. Ik bedoel dus te zeggen dat het kan helpen gerelateerde activiteiten te ontplooien onder hetzelfde merk. Klopt dat idee niet?
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…