Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoe snel je site is, ligt vaak niet aan je cms, maar aan je plugins/extensies, laden van afbeeldingen/css/js en aan je hosting.
WordPress is altijd SEO-vriendelijker geweest dan Joomla (of eigenlijk: Joomla was er altijd slechter in), maar Joomla schijnt wel verbeteringen te hebben doorgevoerd aan de hand van die kritiek.
Maar uiteindelijk gaat het erom hoe je zelf aan SEO doet; een systeem is slechts een radertje in het geheel.Het is vaak een kwestie van geduld, maar bekijk ook eens deze oplossingen:
Google Developers – Specificaties voor de robots-metatag en de HTTP-header X-Robots-Tag14 september 2015 om 5:55 pm In reactie op: zoekwoord combinaties groeperen op één landingspagina #28368Ik zou gaan voor optie 3: het is beter om een site te hebben die zo veel mogelijk informatie biedt die potentiële klanten nodig hebben.
Als je je site aan het verbeteren bent door één pagina (of twee) aan een voor jou belangrijk onderwerp te besteden, zal je optimalisatie weinig uithalen, want honderden anderen hebben ook al pagina’s over dat onderwerp. Waar je beter over kunt nadenken, is welke info hebben ze nodig, weten ze wel waar ik het over heb, welk info ontbreekt, waarom is dit onderwerp relevant, hoe wordt het bezoekers duidelijk dat ik niet zomaar wat zeg, maar ook echt weet waar ik het over heb, etc.
Ja, klopt. Maar voor de duidelijkheid, het belangrijkste is dat alle content onder één domein valt; of het mapjes zijn, is minder belangrijk. Maar omdat een goede site vaak best wat content heeft, zul je het na 10 pagina’s vaak vanzelf al in mapjes organiseren.
In een Whiteboard Friday uit februari 2015 legt Rand Fishkin van Moz 3 onderwerpen uit, waarvan onderwerp 1 en 3 antwoord geven op jouw vraag. De samenvatting is: maak alles onderdeel van één domein. Niet meerdere domeinnamen, niet meerdere subdomeinen, maar één domein.
Toepassend op jouw geval: doordat het valt onder het paraplumerk dat al enige linkwaarde heeft, heeft de introductie van de fiets een kruiwagen, een voorsprong die het niet zou hebben als je met een volledig nieuwe domeinnaam begint.
Bovendien, alle linkwaarde die de fiets verzamelt, heeft dan niet alleen voordeel voor de fiets maar ook voor het paraplumerk, wat in de toekomst mogelijkheden biedt om eenvoudig meer producten onder het paraplumerk aan te bieden; immers, het gehele domein heeft dan meer linkwaarde opgebouwd (m.b.v. het fietsmerk).(pff had een reactie getypt, was de sessie verlopen..hierbij wat ik nog kon bedenken.)
Het lijkt erop dat je aardig bezig bent. Enkele ideeën: je contentideeën hergebruiken in andere contenttypen (video, infographics, quizzen, etc.). Content die aansluit bij gebeurtenissen (feestdagen, evenementen). Gebruikstips. Belachelijke ideeën (‘wat gebeurt er als je X gebruik voor Y’). Gebruikers vragen laten stellen. (Meerdere) experts vragen laten beantwoorden.
En hier vind je misschien nog inspiratie: SEO for boring industries.
SEO is enerzijds iets dat er simpelweg bijhoort, net als het schoonmaken van je huis. Dat heeft niet zozeer effect dat het beter wordt, maar ‘niet slechter’.
Anderzijds is het iets waar je idd effect mee kunt hebben (‘beter’), maar dan alleen als je het langdurig volhoudt (maanden, jaren). Veel mensen leren een instrument of een sport, maar ook daar zie je dat mensen pas een ‘deuk’ kunnen maken naarmate ze langer en ook vaker doen.Waar schrijf je nu zoals over dan?
Door te googelen vond ik:
the point is that your site allows only 1 query from 1 IP address at a time. If, let’s say, 1 IP sends 5 simultaneous requests, it gets banned.
Hence, the software identifies those links as “broken”, but they are actually working.
Try re-examining the pages of your site with just 1 query at a time
Zie verder: http://seo-forum.link-assistant.com/website-structure-audit-report-broken-links-details-needed-t14923.html
Local business is een subset van organization, zie ook de breadcrumb van localbusiness. Check anders eens met deze tool. Overigens schijnt het beter te zijn een specifieker organisatietype te kiezen.
4 augustus 2015 om 11:57 pm In reactie op: International Seo strategie voor een website Duitse markt #24334SEO houdt niet op bij een relevante domeinnaam en Duitse hosting (wat overigens zelfs een verwaarloosbare invloed heeft).
Voor een completer plan: stel het internet eens voor als een woestijn en jouw website als een café. Ik denk dat men in de woestijn best wel interesse heeft om te drinken bij jouw café, maar relevantie en een leuke naam is niet genoeg. Want: hoe kan men jouw café vinden, midden in de woestijn? Waar zijn de wegen er naartoe? Zijn er wegwijzers? Hebben mensen het over je? En stel al kan men jou vinden, kun je in de behoeften voorzien van de bezoeker (kan ik boeken?). Is de inhoud zo boeiend of de dienst zo fijn dat men dat met anderen wil delen?
Snelheid en headings hebben weliswaar een positieve bijdrage, maar hebben geen prioriteit. Om een indicatie te geven wat wel/niet belangrijk is:
Het heeft bijv. geen zin om te concurreren met hondentrainingen in NL; je wilt vooral klanten uit een regio. Dan moet je ervoor zorgen dat er allerlei signalen zijn die erop wijzen dat je relevant bent voor een bepaalde regio.
Dat betekent ten eerste dat moet blijken dat je überhaupt relevant bent. Zorg dat andere sites (of: media) over je schrijven (liefst uit die regio en gerelateerd aan honden) en zorg dat mensen je blogberichten delen (daar zul je bij moeten helpen, door bijv. op Facebook te delen). Ik zou manieren verzinnen die richting PR gaan. Je kunt bijvoorbeeld een wedstrijd uitschrijven waarbij men een training kan winnen. Daar willen mensen wel over schrijven en het delen met mensen die net een hondje hebben.
Ten tweede is het belangrijk dat een (zoek)machine jouw kan associëren met die regio. Dat kan door link Dat betekent dus dat uit jouw bedrijfsgegevens op de site en elders (zoals Yelp en Google Maps) moet blijken waar je gevestigd bent, zodat een zoekmachine jouw openingstijden en de locatie op de kaart kan tonen wanneer men bijvoorbeeld zoekt naar hondentraining Utrecht.
Het nut van microdata beperkt zich momenteel tot het verbeteren van de weergave van je site in de zoekresultaten: je valt meer op, waardoor je de intentie om te klikken verhoogt (CTR). (Het kan wel per kwartaal verschillen wat er nou wel of niet wordt weergegeven 😉 ) En kliks lijken me ook best belangrijk.
Maar als de content niet goed is, zal niemand uit zichzelf naar zo’n pagina willen linken, natuurlijk.. Anyway, je score verhoogt wanneer je links vergaart van pagina’s met een redelijke score, zie ook de uitleg van Moz: https://moz.com/learn/seo/page-authority . Dus beter scoren betekent dat je meer pagina’s op je site zo waardevol zult moeten maken, dat men ernaar wil linken. Bijvoorbeeld zoals mijn deeplink naar Moz.
Maar uiteindelijk is die score niet zo heel belangrijk, maar de groei in traffic en de kwaliteit van de traffic. Die score helpt alleen inschatten of je goed bezig bent.
Vraagje aan de vragensteller: als jij een product zoekt, zoek jij dan ‘product noord-holland’? Of bijvoorbeeld ‘dealer 1012aa’ ? Ik iig niet en ik denk jij ook niet. Zulke gegevens in een URL vermelden is irrelevant. Ik zou URL en title beperken tot dealernaam plaatsnaam. Tenzij je tientallen dealers per provincie of per plaats hebt, voegen de extra levels alleen overhead toe.
Het zal je niks opleveren om hoger te ranken door het ene of het andere contenttype te keuzen. Zodra een bericht/pagina/etc. een link van buitenaf krijgt, is die al direct meer waard dan de rest.
Als je daadwerkelijk hoger wilt ranken, hou je je bezig met het maken van content die beantwoordt aan behoeften van je doelgroep, liefst op zo’n manier dat ze het met anderen willen delen. Dat is de ene keer een informatieve pagina, de andere keer nieuwsartikel, de andere keer een video, etc.
-
AuteurBerichten