Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik krijg geen beeld wat je precies bedoelt met die andere kolommen en menu indeling. Het belangrijkste voor SEO is dat je denkt aan usability voor je bezoekers. Verder zou ik me niet zo druk maken over de interne pagerank flow, maar meer over dat je bestaande rankings voor sommige trefwoorden niet vernietigd door geen goede redirects te gebruiken.
In het algemeen over de SEO vraagstukken, lees een goed boek over SEO. Bijvoorbeeld die van SEOguru. Daar haal je heel veel informatie uit over een sterke menu opbouw en over hoe je goed de oude site redirect naar een nieuwe.
Ik heb gezocht in Google op “kinderkamer” en vond de volgende snippet.
Met een zelf geschilderd of bedrukte canvas kun je een kinderkamer sfeer en een eigen uitstraling geven. Ze zijn er in allerlei soorten en behangproducent …
Deze is niet gelijk aan je meta description;
Google pakt dus zelf een stukje. Als ik verder over dit vrij algemene trefwoord nadenk, lijkt het me dat mensen niet direct verwachten iets over “zelf geschilderde of bedrukte canvas” te vinden, maar eerder over ideeën voor een kinderkamer. Je hebt maar een split second waarin iemand beslist wel of niet te klikken. En als je met deze tekst niet direct in het verwachtingspatroon van de zoeker stapt zal er niet geklikt worden.
Je gebruikt voor een algemeen trefwoord een specifiek verhaal. Dat zou ik opsplitsen en zeker 2 of eigenlijk drie pagina’s maken. Eén algemene voor “kinderkamer” en dan een specifieke voor “kinderkamer schilderen” of “iets als “muur foto kinderkamer” (maar ik heb hier geen trefwoord onderzoek op los gelaten. Ik denk niet dat iemand ooit zoekt naar “canvas” en een kinderkamer.
Het verklaart niet overigens niet waarom je een drop ziet van 65% op het aantal kliks over een jaar. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat andere sites je dan misschien niet van jouw plek hebben gedrukt, maar wel sterker zijn om de zoekers te verleiden te klikken.
Ik denk bijvoorbeeld dat “kinderkamer.pagina.nl” aansluit bij het verwachtingspatroon:
Op de kinderkamer.pagina vind je links die te maken hebben met het inrichten van een kinderkamer. Van behang en meubels tot aan kinderkamerkunst en …
Voor het optimaliseren van mijn webwinkel twijfel ik momenteel of ik moet kiezen voor gebruikers gemak of vindbaarheid.
Ik zou altijd gaan voor gebruikersgemak. Ik zou niet zo bang zijn voor intern “lekken” van page rank. Verder zou het je de mogelijkheid geven om op deze tag trefwoorden te optimaliseren, of heb je daar al andere pagina’s voor in je site?
Enkele interessante artikelen over PageRank op SEOmoz (Engelstalig)
How PageRank Works & Why the Original PR Formula May be Flawed | SEOmoz
The Science of Ranking Correlations: How Does PageRank Perform? | SEOmozDat is toch vreemd. Maar het probleem is dan vrij duidelijk: CTR. Hoe zorg je ervoor dat mensen op jouw link klikken…
Het is zeker een CTR probleem. Is het vreemd? Geen idee hangt erg af van wat voor teksten je nu gebruikt en wat je concurrentie op dat trefwoord gebruiken. Algemeen bekend: er wordt naargelang je dichter bij de eerste positie staat meer geklikt. Maar alle teksten (titels en snippets) nodigen de zoekmachine gebruiker uit om te klikken. Je moet dus met je titel en description (meestal gebruikt voor de snippet) er voor zorgen dat je heel dicht aansluit bij wat de zoeker verwacht. Dat klinkt gemakklijk, maar is niet heel gemakkelijk.
Zou je de URL van je site willen plaatsen en om welke zoekopdracht het gaat? Dan is het gemakkelijker om een goede reactie te geven.
Als je naar Google Insight kijkt blijkt uit niets dat het aantal zoekopdrachten is afgenomen voor het gebruikte voorbeeld “kinderkamer”.
Google Insights for SearchVerder lijkt het me wenselijk om aan te geven wat voor type website je hebt. Als je een portal hebt dan zouden de laatste algoritme aanpassingen van Google van invloed kunnen zijn.
Ook is het belangrijk om uit te sluiten dat je niet naar je persoonlijke resultaten zit te kijken. Via Google webmaster tools kan je via de optie “Zoekopdrachten” onder “Uw site op internet” zien hoe volgens Google jouw site gescoord heeft. Uiteraard ga ik er vanuit dat je je site al eerder hierbij hebt aangemeld, anders zal je eerst moeten wachten voordat Google voldoende data heeft verzameld.
Wat is nou een redelijk scherpe prijs maar zeker niet te veel onder de marktprijs voor een seo traject voor een bestaande website voor ongeveer 5 pagina’s
Benader je dit als klant of als bedrijf wat die dienst gaat leveren?
Als je het als bedrijf ziet zou ik ook kijken naar aantal uren die je er mee bezig denkt te zijn. Neem hierbij vooral in gedachte de moeilijkheid van de trefwoorden waarvoor je optimaliseert. Sommige woorden zijn veel moeilijker dan andere. Ik zou het “intake gesprek” doen voordat er geld betaald word. Op die manier weet je of de verwachtingspartonen van de klant haalbaar zijn en weet je ook of die binnen je tarieven vallen die jij nodig hebt om te kunnen blijven opereren.
Vanuit het perspectief van een klant. Bekijk wat het gaat opleveren als alles geoptimaliseerd is aan extra verkopen (of wat dan ook het doel is van je site). De kosten mogen niet hoger zijn dan de opbrengsten.
Je bedoelt dus dat je meer moet geven naar gelang de prijs.
Ik heb niet geprobeerd aan te geven hoe je je prijsstelling moet doen. Het enige wat ik geprobeerd heb aan te geven is hoe er vanaf een bedrijfs kant (de klant) naar gekeken word. Een bedrijf wil rendement op het geld wat uitgegeven wordt. Uit ervaring weet ik dat er te vaak een standaard audit gedaan wordt met in de meeste gevallen alleen de on-site verbeter punten, zonder werkelijk rekening te houden met de markt waar een bedrijf in actief is en de off-site SEO mogelijkheden. De prijs die voor een audit gevraagd wordt moet daarbij aansluiten.
Ik zou ook adviseren om altijd eerst een gesprek met de klant te hebben om te begrijpen wat voor hun werkelijk waarde brengt. Om je een idee te geven ik heb audits gezien (niet voor de Nederlandse markt) gebaseerd op resultaat zonder de markt waar de klant actief in is te kennen. Het bedrijf wat de audit gedaan had heeft het volledige resultaat gebaseerd op slechts één echt sterk trefwoord wat de volledige naam van een overheidssite was. In dit geval heeft zo’n audit altijd teveel gekost.
Ik hoop dat het nu enigszins duidelijk is op welke manier ik je probeer te helpen.
@PaulG: Was dat een antwoord op mijn vraag?
Dat was wel mijn intentie. Maar blijkbaar is dat niet echt overgekomen. Wat ik bedoel aan te geven is dat het zinvol is om je te verdiepen in het doel en de mogelijkheden van de site en niet als basis alleen de prijs als uitgangspunt te nemen. Als je het juiste doel van SEO voor een site hebt en op een goede manieren kunt onderbouwen wat er mogelijk is dan is de prijs (uiteraard afhankelijk van het type bedrijf) secundair.
Als inhouse SEO neem ik direct de doelstellingen mee in gesprekken met SEO consultants / ressources Je hebt niets aan een audit als die niet aansluit bij de wensen en mogelijkheden. Om je een beeld te geven, veel technische aanpassingen zijn in ons CMS moeilijker te realiseren. Dat betekend echter niet dat SEO doelstellingen niet gehaald kunnen worden door goed naar andere SEO oplossingen te kijken en creatief binnen de mogelijkheden naar oplossingen te zoeken.
Ik zou niet direct naar de kosten kijken, maar naar wat het zou moeten opleveren. Wat zijn je doelstellingen van je site en op welke manier gaat SEO daarbij helpen. SEO is altijd te duur als je doelstellingen niet gehaald worden. Het kost niet veel als je de doelstellingen (bijvoorbeeld x aantal verkopen en dus omzet) gehaald word.
Ik geloof ook dat met de huidige implementatie van Google (alleen in de zoekresultaten) de +1 button nog niet veel toegevoegde waarde heeft. Met de on-site button wordt het al iets duidelijker, maar het community aspect is er voor Google niet.
Verder is het voor zoekmachines lastig om zonder gebruik te maken van het sociale aspect om in de toekomst werkelijk waardevolle zoekresultaten te blijven tonen. Kijk bijvoorbeeld naar de problemen voor een aantal Engelse trefwoorden waar voornamelijk spam getoond word. Dit komt uiteraard ‘dankzij’ de creativiteit van SEO specialisten :).
Verder denk ik dat het sociale aspect moeilijk(er) is te manipuleren. Het is redelijk eenvoudig om de werkelijke autoriteiten te scheiden van de spammers. Een autoriteit deelt niet heel veel en veel van wat hij deelt wordt weer gedeeld door zijn volgers. Een spammer zal veel keer de +1 button gebruiken zonder dat dit verder gedeeld word.
Daarom lijkt het principe van een combinatie van een zoekmachine met de waarde van in sociaal netwerk gedeelde informatie (lees links) is volgens mij wel op dit moment een van de weinige manieren om waardevolle resultaten te blijven produceren in de toekomst en Google kan volgens mij niet anders dan dit pad te bewandelen.
Als laatste: Als in-house SEO zoals ik ben heb je overigens ook met interne krachten te maken. Zodra Google met het +1 bericht kwam begonnen mensen binnen de organisatie te roepen dat het voor ons ook ingezet moet gaan worden. Google heeft een machtige stem die snel nagepraat wordt zonder werkelijk na te denken. Dat zijn krachten die het een succes zouden kunnen maken.
Enkele tools die de “social media” wereld checken:
BlogPulse
Brand Visibility Metrics – HowSociable
Real Time Search – Social MentionEn er zijn er nog veel meer!
Waarschijnlijk begrijp ik je opmerking niet helemaal.
Het lijkt me dat je een mailtje moet sturen naar realworks. Andere makelaars gebruiken ook hun eigen domeinnaam bij Realworks. Bijvoorbeeld: Houvast Makelaars b.v. Winterswijk | Home.
Verder moet je er op letten dat je alle bestaande links met een correcte 301 redirect omleid naar één van de nieuwe pagina’s. Als jij dat niet kan doen dan lijkt het me dat Realworks daar voor moet kunnen zorgen.
Hallo,
ik wou graag weten hoeveel headingstags / pagina aan te raden is
en hoeveel woorden een heading best bevat?Over hoe vaak je het op één pagina mag gebruiken ben ik nog nooit onderzoek tegengekomen. Het volgende stuk tekst van Dr.Pete van SEOmoz geeft wel iets over een onderzoek wat SEOmoz heeft uitgevoerd voor de heading tags. Ik denk dat je in deze heel goed moet nadenken voor wie je de headers gebruikt. Maak je daarmee de tekst beter leesbaar voor je bezoekers, dan lijkt het me prima om er ook trefwoorden in te gebruiken. Doe je het eigenlijk alleen voor zoekmachine dan zou ik het laten. Er zijn dan volgens mij betere methoden.
To be honest, our research has been showing that header tags aren’t carrying the SEO weight they used to. They’re good for organization and I think they’re still worth using (even if just for non-SEO reasons), but once you get into H4+, they probably aren’t counting for much. An
probably counts less than a or tag, if I had to guess.
I wouldn’t overdo it. If you’ve got 50
tags on a page, it’s probably best to just use a styled span or /. About the only rule I try to stick to is to only use one
tag, to make that clearly dominant. Sometimes, I used different
’s and
’s within different sections of my CSS (DIV-specific, usually) so that an
might have a couple of styles.
Ik vroeg me af of het zinvol is keyword research in het engels te doen, aangezien voor deze taal gewoonweg de meeste data beschikbaar is.
Zijn de resultaten dan vergelijkbaar?
Is hier onderzoek naar gedaan?Ik geloof niet dat ik je vraag helemaal begrijp. Zou je misschien een voorbeeld van een pagina willen geven en voorbeelden van je trefwoorden?
Voor wat betreft research doen in meerdere talen. Dat is alleen zinvol als je ook sites of content hebt in die specifieke talen. Waarom woorden in je research gebruiken als je die toch niet in je titel, content en/of linkbuilding gaat gebruiken?
-
AuteurBerichten