Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zou als ik jou was eerst even trefwoord onderzoek doen. Je keuze voor “hotels BIJ locatie” is lang zo sterk niet als “hotels IN locatie”.
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternalMet de [] is het een exacte zoekopdracht. Zonder is het een brede zoekopdracht. Het nummer staat voor het aantal zoekopdrachten wat in Nederland en in het Nederlands worden gedaan.
hotels bij amsterdam – 1,000
[hotels bij amsterdam] – < 10
hotels in amsterdam – 165,000
[hotels in amsterdam] – 1,900
hotels bij rotterdam – 0
[hotels bij rotterdam] – 0
hotels in rotterdam – 60,500
[hotels in rotterdam] – 880Voor wat betreft de structuur. In een ideale wereld heb je één pagina voor één trefwoord. Probeer te achterhalen hoe mensen naar hotels en naar vacantieparken zoeken. Zorg ervoor dat je die structuur ook in je folder en pagina benaming volgt. Het is dus de bedoeling dat er een hiërarchische structuur ontstaat die logisch is voor je bezoekers en die gevolgd kan worden door Google.
Dus iets als:
——————-
domein.nl/hotels/
domein.nl/hotels/noord-holland/
domein.nl/hotels/noord-holland/amsterdam/
domein.nl/hotels/noord-holland/amsterdam/naam-hoteldomein.nl/vakantieparken/
domein.nl/vakantieparken/drenthe/
domein.nl/vakantieparken/drenthe/assen/
domein.nl/vakantieparken/drenthe/assen/naam-vakantieparkLaatste tip: optimaliseer niet te ver door.
check deze infographic eensIk denk bij een blog vaak in artikelen en niet in posts of items. Het is meer terminologie waar we onduidelijkheid over hebben. Ik ben met je eens dat je andere of aangepaste artikelen gebruikt voor article marketing dan de artikelen (of blogposts / items) die op je blog staan.
Welke link-building tactiek je gebruikt is erg afhankelijk van wat de doelstellingen van je opdrachtgever zijn, het budget ze er voor overhebben en zoals gezegd het bestaande profiel. En wat is er al gedaan door het bedrijf zelf of door een ander SEO bedrijf?
Het onderzoeken van een link profiel bepalen doe ik door in Google te bepalen vanaf welke sites er gelinkt wordt en welke anker teksten ze gebruiken. Dit doe ik afhankelijk van het doel op basis van één of een paar trefwoorden of op basis van concurenten. Hiervoor gebruik ik tools zoals: opensiteexplorer, majesticseo en google.
Het schrijven van artikelen en het beheren van een bedrijfs-blog kan je overigens nooit doen zonder inbreng van het bedrijf. Elke bedrijf heeft een beeld hoe ze communiceren met de buitenwereld (of ze zouden dit moeten hebben). Daarnaast is het moeilijk schaalbaar als voor de markt waar ze inzitten erg veel artikelen gelanceerd moeten worden. Vragen die beantwoord moeten worden en waar voldoende budget voor moet zijn is: hoeveel tijd mag het beheren van een blog kosten en hoeveel en wat voor artikelen is voldoende om een voldoende link groei te veroorzaken, hoeveel tijd gaat het modereren van een blog kosten en wie gaat dat doen? Je kunt alles in tijd en dus in kosten berekenen. Het schrijven van een artikel kost een bepaalde tijd. Het aanmelden bij directories kost tijd. Het beheren van een blog CMS kost tijd, enz.
Dit zijn overigens ook de vragen die je beantwoord moet krijgen bij social media marketing. Bedrijven willen graag op social media, maar ze vergeten dat het relatief veel tijd kost om interessant te blijven bij de doelgroep.
Het lijkt me af te hangen van het bestaande link-profiel en het budget. Daarnaast lijkt het me altijd een mix van activiteiten.
Dit vind ik een grappige combinatie:
Een blog starten en flink bloggen?
Artikelen schrijven? Zo ja, waar haal je de informatie dan vandaan?Plaats je artikelen niet op een blog? Dus als je geen informatie hebt hoe gebruik je die dan op een blog?
Ik gebruik min of meer dezelfde methode. Ik definieer eerst doelgroepen. Wie wil ik benaderen? En wat ik wil bereiken?
Ik vermoed dat in jouw geval het hoofddoel van de site is het vinden van leads voor het advocaten kantoor. De vraag die je dan stelt zou volgens mij moeten zijn: wie maken gebruik van fiscaal advocaten (de doelgroepen). Waar vind je die op het internet (handig voor linkbuilding). En waar zoeken deze personen werkelijk naar: wat is het probleem, wat de persoon die op zoek is naar een fiscaal jurist, eigenlijk beantwoord wil hebben?
Pas hierna komen voor mij de trefwoorden in beeld. Het is leuk te weten dat er veel gezocht op bepaalde woorden, maar als die niet resulteren in het behalen van het doel van de site zal “elke” euro die er betaald wordt eigenlijk weggegooid zijn.
Als je deze trefwoorden hebt kan je ze groeperen (wat zijn synoniemen of proberen eigenlijk hetzelfde te vertellen) en één of meerdere van deze woorden gebruiken je dan op landing-pages met weer als doel om zo’n hoog mogelijke conversie te verkrijgen.
Ik hoor het wel als iets niet geheel duidelijk is 🙂
15 juli 2011 om 12:06 pm In reactie op: Goede linkbuilding, hoeveel tijd ben je kwijt en uitbesteden of zelf doen? #26604Ik heb in verschillende blogs gezien en uit eigen ervaring kan ik dat beamen dat het aantal link verzoeken dat je per uur kunt doen tussen de 6 en 12 ligt. Het grote verschil komt voornamelijk door het verschil in type link-building. Richt je je op directory links dan kan het vrij snel gaan als je een goede research tool gebruikt. Is artikelen link-building wat je profiel nodig hebt dan zal je net het minimale aantal halen.
Afhankelijk van de hoeveelheid links je link-profiel nodig hebt kan je aan de hand van dit soort cijfers bepalen hoeveel tijd er in moet zitten en of je het zelf kan doen of dat je het moet uitbesteden.
Een goed boek over “internet marketing” is Marketing.com van Wim van der Mark. (ISBN: 978-90-01-77272-7) Ik heb geen idee wat dit boek kost. In dit boek worden alle manieren om je boodschap over te brengen met woord en beeld getoond.
In dit boek staat een hoofdstuk over “webcontent en webtekst”. De belangrijkste regels die in dit boek genoemd worden zijn:
-
[*]gebruik gemiddeld 9 woorden per zin (in print is dit tussen de 12 en 15 woorden)
[*]gebruik opsommingen waar mogelijk
[*]maak de tekstblokken niet te lang (mensen willen niet lezen op het web)
[*]Gebruik een goed duidelijk lettertype
[*]Gebruik duidelijke kleuren
[*]Gebruik heldere en duidelijke koppen
[*]Gebruik vlotte taal
[*]Beperk het gebruik van de lijdende vorm en hulpwerkwoorden van tijd
[*]Vermijd zwakke woorden en uitdrukkingenVerder werken afbeeldingen heel goed.
Zorg ervoor dat je in zo min mogelijk tekst regels laat zien waarom de bezoeker daar is en waarom ze verder moeten lezen of wat je van hun verwacht (de ‘call to action’). Maak ze geïnteresseerd in de rest van de tekst.
Ik gebruik zelf eigenlijk nooit boeken, maar haal alle kennis van het internet.
Maar een goed boek is zeker het boek van onze eigen SEOGuru
SEO boek (eBook) zoekmachine optimalisatie 2011 | SEO guruEen andere erg goede beginners guide (in Engels) is de beginners guide op SEOmoz
SEO: The Free Beginner?s Guide From SEOmozFacebook plugins:
Social Plugins – Facebook DevelopersTwitter:
Twitter / Follow ButtonIk denk dat het gebruik van een mailto wel degelijk een negatieve gebruikservaring oplevert. Het laten openen van een mail programma is namelijk veel ingrijpender vergeleken met het tonen van een formulier. Daarnaast kan je met een online formulier de reactie van de bezoeker sturen, zodat je werkelijk die informatie ontvangt die je wilt hebben via het contact formulier. In een mail ben je afhankelijk van de creativiteit van de bezoeker.
Welke oplossing je kiest je bent altijd gevoelig voor spam. Ook met een formulier zonder captcha of andere spamblokker is het technisch mogelijk dat je automatische reacties krijgt. Het vinden van een mailto is echter gemakkelijker.
Is niet elke geoptimaliseerde landingspage in een bepaalde vorm een doorway pagina?
Ik denk dat, voor elke pagina waar iemand binnen komt en die je dus optimaliseert voor zoekmachines, je moet nadenken of de pagina goed aansluit bij de verwachting/reden waarom iemand zocht op het woord waar ze op zochten.
Dat deze pagina’s niet goed scoren heeft volgens mij meer te maken met het feit dat de vacature en uitzend-wereld erg competitief is en daardoor is linkbuilding key.
Ik heb via opensiteexplorer naar één van deze pagina´s gekeken en er zijn nagenoeg geen linkende domeinen.
De doelstellingen zijn altijd trefwoord onafhankelijk. De trefwoorden komen pas als je (als SEO specialist lees voor je “de klant”) weet wat je wilt bereiken.
Doelstellingen moeten specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden zijn. Anders weet je nooit of je je doelstellingen haalt en ben je ook niet instaat om een nul meeting te doen.
Een voorbeeld: Je wilt in de komende 3 maanden 10% meer conversies van een bepaald formulier halen. Je zult dan moeten weten hoeveel keer zo’n proces gestart moet worden. Dit kan je doen met behulp van trechters in Google Analytics. Als je dat weet, kan je dus bepalen hoeveel extra verkeer je naar je site moet leiden. Je bepaald welk deel van deze traffic door zoekmachines via organische zoekresultaten geleverd moeten gaan worden.
Nu pas ga je keyword onderzoek doen. Welke trefwoorden zorgen nu voor een hoge conversie en welke totaal niet. Met deze informatie kan je bepalen welke trefwoorden je nodig hebt om je doelstellingen te halen.
En nu komt de rest van het SEO verhaal. Je bepaald welke pagina bij welk trefwoord. Optimaliseerd deze pagina en doet interne- en externe linkbuilding rond die pagina.
maar ik realiseer me dat deze methode in veel gevallen niet gevolgd word. Veel bedrijven hebben geen idee wat hun conversies zijn en hoe deze gehaald worden. Dus wordt er vaak alleen naar de bezoekers getallen gekeken en daarvoor selecteer je de trefwoorden met de meeste zoekopdrachten die bij zo’n bedrijf passen en haalbaar zijn.
Wat je probeert te doen is mij niet helemaal duidelijk. Het klinkt me alleen als een gedurfde actie om je homepage om te zetten, naar blijkbaar een diep liggende pagina. Je klinkt alsof je je hele site structuur in één keer verplaatst naar een andere site. Hierdoor is het mogelijk dat alle pagina’s op een andere manier de link-juice overdragen aan elkaar.
Zou je de URL kunnen plaatsen, zodat we kunnen zien waar het werkelijk om gaat?
Het is niet echt aan mij om deze reactie te plaatsen, maar ik vind dat het even uitgesproken moet worden.
Je zegt in verschillende forum topics een SEO student te zijn en met je afstudeeropdracht bezig te zijn. Is het dan niet vanzelfsprekend dat je al weet hoe je dit soort onderzoek doet?
Maar om je toch enigszins te helpen wil je adviseren om dit document door te lezen:
SEO Beginners Guide van SEOmoz.orgOf lees eens een goed boek over SEO:
het boek SEO voor webprofessionals van SEOguru is een heel goed boek en in het NederlandsHet gebruik van dit soort blogs is één van de vele linkbuilding mogelijkheden. Aangezien Google ook weet op welke blogs het voor SEOers mogelijk is om artikelen te plaatsen zullen die links niet de invloed hebben die links van autoriteit bloggers hebben. Verder is het succes heel afhankelijk van de moeilijkheid van de woorden waarvoor je optimaliseert. Een stijging van pagina 40 naar 6 is dus moeilijk te classificeren als goed of slecht.
Ik zou op zoek gaan naar mensen die graag bloggen over het onderwerp van jouw site en daar vragen of je als gastblogger kunt optreden of ze informatie bieden waar zij zelf over kunnen bloggen.
Zoek bijvoorbeeld eens naar iets als ‘blog:site overzicht [jouw keyword]’ of ‘”top 10″ [jouw keyword’ enz.
Enkele linkbuilding mogelijkheden
-
[*]via email vragen om linkvermelding (eventueel met linkruil – is arbeidsintensief en met linkruil niet waardevol)
[*]persberichten (deze kan je delen op persbericht sites en worden als ze genoeg nieuwswaarde hebben overgenomen door nieuwssites en bloggers)
[*]interessante content waar andere mensen delen van overnemen en link terug opnemen (dit is de meest interessante linkbuilding mogelijkheid)
[*]Content maken en op open blogs en social bookmark sites plaatsen (deze mogelijkheid gebruik jij)
[*]links kopen (niet toegestaan door Google, maar nog wel veel gebruikt)
[*]opzetten van virale campagnes of infographics (kan heel succesvol zijn, maar kan ook vrij kostbaar zijn)Op dit moment helpt social media en dan vooral twitter om de snelheid waarmee pagina’s geïndexeerd worden te verhogen. Verder gebruikt o.a. Google social media om te beoordelen wie autoriteiten zijn binnen een bepaald gebied. Linkjes van deze autoriteiten zullen veel zwaarder wegen dan andere linkjes.
Een autoriteit zal op social media niet heel veel sites delen, maar enkel die werkelijk een bepaalde toegevoegde waarde hebben. Verder zal een autoriteit gevolgd worden door veel mensen en veel van die mensen zullen wat de autoriteit roept ook gaan roepen (retweets, likes, shares, etc).
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Het gaat niet om kwaliteit, maar kwantiteit 12 februari 2023 10 Links in grote blogs op de meest hoogwaardige sites met een DA van 50+ vs 10 links op schimmige copycat sites van startpagina =…
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…