Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik begrijp het probleem wat je beschrijft niet helemaal.
Het is echter mogelijk om voor een (bedrijfs) pagina binnen Facebook verschillende beheerders aan te maken. Deze beheerders moeten wel allemaal zelf een account hebben in Facebook.
Page rank is maar één van de vele indicatoren in Google. Daarnaast heb je erg weinig inbound links (ik heb majesticseo.com, opensiteexplorer.com en google met link:jedomeinnaam gecheckt). Dus dat je überhaupt een PR van 2 had is fraai.
Heb je toegang tot je webmaster tools? Ik zou daar je zoektocht beginnen. Daar staan vaak meldingen of er iets aan de hand is. Daarnaast kan je daar vinden welke sites Google heeft gevonden die naar jou site linken.
Misschien interessant leeswerk:
How PageRank Works & Why the Original PR Formula May be Flawed | SEOmozVolgens mij niet. Het is ook bijna onmogelijk in DMOZ een link te krijgen of veranderd te krijgen. Lijkt me niet dat Google daar in zijn algoritme nog veel waarde aangeeft.
De links waar je over praat zijn ‘sitelinks’.
Zoals ik het begrijp zijn dit links die gegeven worden aan autoriteit sites voor algemene zoek opdrachten.
Hoe krijg je deze links is een goede vraag, waar ik niet het exacte antwoord op heb. Ik heb me tot op heden niet tot in detail verdiept. Zoals ik het begrijp heeft het te maken met de algemene zaken die voor SEO belangrijk zijn zoals heldere navigatie, kwaliteits content en op een natuurlijke manier zichtbaar voor het publiek (social en link-building). De sitelinks zijn meestal de meest belangrijke pagina’s (volgens Google).
Ik zie net dat SEOguru hier al eens een uitleg over heeft geplaatst in het forum:
Ha Micky!
We noemen dat sitelinks. Google toont die bij je site als overduidelijk is dat de zoeker jouw site op het oog heeft (een zogenaamde “navigational search”). Indien je site een duidelijke structuur heeft (er bv. veel verwijzingen naar bepaalde pagina’s liggen, intern danwel inkomend), dan probeert Google het de zoeker makkelijker te maken door meteen die belangrijke pagina’s te tonen. Dat scheelt immers weer een paar klikken voor de zoeker. In je webmaster tools kan je de individuele sitelinks uitschakelen, als je niet wilt dat Google die daar toont. Je kan echter niet zelf aangeven welke sitelinks je daar graag ziet, noch bij welke zoekopdrachten ze worden getoond.Hoe kan ik beste bepalen in adwords welke zoekwoorden relevant zijn om ook beter in te zetten voor SEO? De dure woorden of juist de woorden die veel vertoningen genereren?
Het hangt af waar je geld aan verdient, maar ik zou gaan voor de trefwoorden met een hoge conversie.
Als het je gaat om veel verkeer dan zou ik adwords gebruiken voor de trefwoorden die meer moeite kosten in SEO. En SEO voor de trefwoorden die relatief gezien veel verkeer kunnen genereren, relevant zijn en qua moeilijkheid binnen je budget gaan vallen.
Cool … bedankt voor het delen. Gaat zeker in mijn favorieten.
Eigenlijk enorm simpel dat het automatisch naar Google suggest kijkt, maar neemt veel werk uit handen.
Ik geloof niet dat dit zal gaan werken. Ik had begrepen dat ze zeer snel kunnen zien welke profielen echt zijn en welke nep. Vaak zijn dit ook profielen zonder vrienden/fans. De waarde van een +1, Tweet of like dan ook nauwelijks impact. Mogelijk dat je op korte termijn voordeel hebt. Google zal dit op de lange termijn wel gaan inzien.
Interessante discussie!
Ik heb op een conferentie in Amerika een aantal slides van Bing gezien. Daarin lieten ze zien hoe ze bepalen of een profiel werkelijk social is en welke niet. En uit die slides bleek dat het bepalen van zo’n sociaal profiel voor zoekmachines vrij eenvoudig is. Althans dat is de mening van Bing. Het lijkt me dat ook Google hier al een oplossing voor heeft.
Het automatiseren van een echt sociaal profiel vraagt volgens mij vrij veel rekenkracht aangezien er heel veel onzekerheden zijn. Dat maakt het dus relatief eenvoudig voor zoekmachines dit te herkennen.
Daarnaast is SEO al jaren een wedstrijd. Het gaat aan de ene kant doorgronden van de algoritmes (de SEO specialisten) en het weer dichten van die gaten die eventueel gevonden zijn door deze specialisten. Deze wedstrijd is volgens mij er één die zolang het niet mogelijk is voor machines om content voor 100% te begrijpen zal blijven bestaan.
Als laatste denk ik dat de werkelijk waarde in de SERP zit. Het weergeven van een ge+de link door iemand die ik ken heeft heel veel waarde. Dat is volgens mij de plek waar de werkelijke waarde gevonden kan worden.
waardoor bijv. een 302 redirect benodigd is ipv. een 301
Dit lijkt ook mij een aandachts puntje. Zeker omdat er twee 302 redirects achter elkaar zitten. De ene gaat van root domain naar de folder ‘site’. En de tweede gaat van de folder ‘site’ naar het bestand ‘home.html’.
Verder lijkt het me niet een penalty, maar toch een aanpassing vanwege een algoritme aanpassing van Google. Er zijn namelijk nog altijd 3000+ pagina`s geindexeerd als je zoekt op site:http://www.eye-dvoorburg.nl of site:http://www.eye-ddenhaag.nl.
Wat wel bijzonder is als je zoekt op ‘eye-d voorburg’, dat het eye-d.info domein als eerste resultaat naar boven komt. En op pagina twee de eye-ddenhaag.nl site.
Je zegt dat je denkt dat het niets met link-building te maken heeft. Gebruik ik echter MajesticSEO dan zie je duidelijk dat die voorburg site geen enkele link heeft en de andere wel wat.
Afbeelding verdwijnt over 3 dagen:
Ook ga ik er vanuit dat SEO tactieken nog steeds heel belangrijk zijn: denk aan structuur, navigatie, title tags, description tags, headings, al dat soort zaken, maar dat keyword stuffing, een onnatuurlijk linkprofiel en alle andere on-page SEO trucjes minder goed gaan presteren dan voorheen.
Wat ik probeerde te zeggen met “een goede content strategie” is niet dat je geen SEO tactieken moet gebruiken, maar dat je content strategie en SEO strategie samen (gaan) vallen. Het wordt nog duidelijker uitwisselbaar en je kunt het zien als één strategie. Bij veel bedrijven wordt dit echter nog als 2 heel verschillende dingen gezien.
Google gaat er vanuit dat een website die veel content bevat over het hoofdthema van de site en dit geen duplicate tekst of scraping is, er aandacht wordt besteed aan het onderhouden en bijvullen van de site. En dat is een goed teken wat een eerlijke beloning verdiend.
Ik vind dit een discutabel punt en betwijfel of het waar is. Wat als je site niet zo veel content heeft en niet zo veel veranderd, maar wel de meest relevante of kwalitatief goede content is voor een bepaalde zoekopdracht? Zeg maar een echt pareltje van content voor een specifieke opdracht. Het lijkt me dat het doel van een zoekmachines is om juist deze content in beeld te krijgen.
Ik denk wel dat het waar is dat sites met veel content het gemakkelijker hebben om duidelijk te maken dat de site over een bepaald onderwerp gaat. Er zijn uiteraard veel meer interne signalen die dit duidelijk maken aan Google.
Wanneer je denkt vanuit de bezoeker, zal je nooit problemen daarmee hebben (en met andere updates van Google, alleen maar profiteren).
Het is zonder meer heel belangrijk om als uitgangspunt een persona te nemen die werkelijk uit je doelgroep komt. Maar er komt volgens mij meer bij kijken dan je doelgroep kennen.
Paul je hebt het over relevante content die over geoptimaliseerd is. Dan vraag ik me af, is het ook gebruiksvriendelijk content? Relevante content is een heel algemeen begrip en dat betekent nog steeds niet of het goede content is.
Dat hangt af van wat Google als “over-geoptimaliseerde” content gaat zien. Dat is volgens mij nu nog niet echt duidelijk (het zijn alleen aannames van ons SEOers). En als ik eerlijk ben denk ik dat de reprocial link-building (of de a-b-c oplossing die jij noemt) niet in deze aanpassing vallen. Ik denk dat Google kijkt naar de specifieke on-page signalen die in de content staan. Ze kijken bijvoorbeeld naar het interne link profiel. Hebben die bijvoorbeeld allemaal een perfecte anker tekst of niet. Een ander signaal zal zijn dat Google kijkt naar het gebruik van exacte keywords of dat er een normale semantiek in de tekst gebruikt is.
Hallo Paul, bedankt voor je antwoord. Het idee is dat als mensen op bv BMW zoeken, bmw.online.nl hoger in google komt dan: autos.online.nl/bmw.
De beste keus voor SEO is de folder structuur. Een subdomein is tegenwoordig onderdeel van het root domein en daardoor krijgt het wat SEO sterkte. Ga je voor de folder structuur dan krijgt de folder dezelfde sterkte. Het belangrijkste blijft overigens de externe signalen zoals link-building- en social signalen.
De volgende artikelen gaan over de keuze voor internationale sites, maar dit gaat denk ik ook op voor jouw keuze.
Multiple Domains vs Subdomains vs Folders in SEO | Web SEO Analytics
Folders vs Subdomains vs ccTLD in International SEO – An Overview – YouMoz | SEOmozDit klinkt mij nogal als spam op mij over.
Ik denk dat het belangrijker is om goed na te denken hoe jouw doelgroep zoekt naar de verschillende onderdelen en daar een heel sterke navigatie voor te maken. Dus alles in één (sub)domein.
Om jou voorbeeld te gebruiken. Als je bijvoorbeeld 2 heel verschillende zaken hebt zeg auto’s en reizen. Dan zou je voor de sub domein oplossing kunnen gaan. Zeg maar auto.domein.nl en reizen.domein.nl. Je kunt ook voor de folder optie gaan, maar ik denk dat sub-domeinen het in zo’n geval voor gebruikers duidelijker maken waar ze zijn in je site.
Je hebt het echter over verschillende auto merken. Het is voor Google eenvoudig te begrijpen dat dit eigenlijk allemaal in over hetzelfde onderwerp gaan. Namelijk auto’s. En allemaal verschillende sub-domeinen (wel of niet) naast een sub-domein auto’s voegt niet echt iets toe voor de gebruikers.
Ik zou er daarom voor kiezen om ze allemaal in één subdomein te plaatsen. Je krijgt dan iets als auto.domein.nl/bmw en auto.domein.nl/volkswagen, enz. Een voor gebruikers veel logischere opzet en het maakt het ook gemakkelijker om de inkomende link-juice te gebruiken voor alle merken. Alle auto gerelateerde inbound links dragen iets bij aan alle op auto’s gerelateerde pagina’s. Dat vereenvoudigd je link-building strategie enorm.
Ik heb url a en url b, url a is de hoofd site, en de hoofd site is altijd vrij breed, dan heb ik url b, dat is een mini site over maar een onderwerp, die verwijst op zijn beurt naar de hoofd site, naar het desgewenste product op de hoofd site.
Dit maakt inderdaad veel duidelijk! Je maakt een aparte landingspagina in je domein voor een bepaald onderwerp wat ook beschikbaar is in je “hoofd-site”.
Mag ik een aparte url gebruiken, om terrein te winnen in google voor bepaalde zoektermen ? (Uiteraard met alleen relevantie content, wat allemaal op elkaar aansluit)
Ja, dit mag; mits je dit doet om het voor gebruikers duidelijk(er) te maken. Ik hou zelf dat als stelregel. Als je kunt uitleggen wat de meerwaarde voor echte mensen is, ondanks dat je dingen doet om organische resultaten te verbeteren, dan zit je goed.
Voor Google is optimalisatie ook goed als het binnen hun optimalisatie voorwaarde blijft. Het helpt Google namelijk om te beoordelen wat de relevantie is tussen een zoekwoord en de pagina die ze in de resultaten laten zien.
‘Leave a reply’ heb jij toch binnen een H3 tag staan, terwijl je aangeeft in je reply daar niet de voorkeur voor te hebben. Waarom dan toch op je site?
Scherp 🙂
Het werkelijk antwoord is luiheid :-). Ik gebruik het WordPress thema Atahulpa. Dat is een theme wat goed aanpasbaar is. En dat heb ik niet verder voor SEO geoptimaliseerd. De reden dat ik zei “dat ik ze ook niet in headers zou plaatsen” komt uit de gedachte dat ik een nieuw template zou bouwen.
De hoofdreden voor mijn eigen blog is een naslagwerk voor mezelf. Ik doe voor mijn werk vrij veel research naar strategieën, rapportering en tools. Ik ben een inhouse SEO. En de gevonden informatie (vanwege tijd gebrek niet alles) deel ik dan op mijn blog voor “enkele” mensen in mijn omgeving. Het maakt mij echter niet uit hoe groot die omgeving is ;). Vandaar dat het gewoon een open blog is.
Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag.
Zoals je zelf al aangeeft zou ik me niet te druk maken om de SEO waarde van de headers. Waar je headers voor gebruikt is logica creeren in je content. Wat is het belangrijkste en wat is minder belangrijk.
Ik volg in gedachte (en dat sluit volgens mij ook aan bij wat jij zegt) het boek principe.
H1 = hoofdstuk titel
H2 = sub titel
H3 = kopjes paragrafen
H4 = subparagrafen
enzAls je er één niet gebruikt, bijvoorbeeld de H2, is dat geen enkel probleem.
De zaken die in je huidige template in headers geplaatst zijn (de lees meer, auteur, reacties, etc) zou ik ook, net als jij, niet in headers plaatsen.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je met een ‘externe’ pagina bedoelt.
Als dit betekend dat het een pagina is die in je domein staat maar niet in je normale navigatie dan is dat volgens mij geen probleem. Het enige wat ik me afvraag zonder de pagina te kunnen bekijken is op welke manier je link juice naar die pagina toe haalt.
Als het betekend dat het een pagina is op een ander domain dan is het nog geen probleem, maar alle link verwijzingen die je nodig hebt om die pagina vindbaar te krijgen dragen niets bij aan de rest van je domein en dat is uiteraard zonde.
Misschien is het verstandig om even aan te geven om welke pagina het gaat?
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!