Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat zijn de bronnen die het verkeer leveren gedurende die tijd? Dat zegt meestal al vrij veel. Een andere strategie is te kijken welke pagina nu precies dit verkeer genereert.
Je zou ook even Woopra (woorpa.com) kunnen installeren op je site. Dit gebeurd op exact dezelfde manier als het voor Google Analytics gebeurd. Ze hebben een gratis (30 dagen) versie (een heel uitgeklede gratis versie). Je kunt daar werkelijk een bezoeker live volgen. Je ziet direct per gebruiker waar hij vandaan komt. Zo’n real time optie zit ook in Google Analytics (beta), maar deze is minder uitgebreid.
Wel vraag ik me af of dit dan niet misbruikt wordt?
Dat is wat er niet eens zo heel lang geleden gebeurde. Er werden dynamisch pagina’s gecreëerd met elke keer als enige verschil het trefwoord. Daar had Google op een gegeven moment een oplossing voor en site eigenaren gingen automatisch andere meer relevante content toevoegen. Ook hiervoor heeft Google weer een oplossing bedacht. En sinds de Panda en Pinguin updates is het nog veel moeilijker om zulke automatisch gegenereerde pagina’s te laten ranken.
Ik ben nu bezig met een pagina over “game ontwikkeling”, maar dan zou ik ook exact dezelfde pagina kunnen gebruiken met een paar veranderingen om op meerdere woorden te ranken in Google. Zoals “Game design”, “Games maken”, etc.
Dit is precies één van de dingen waar Google nu meer op let. Als je verschillende woorden gebruikt, die aan elkaar gerelateerd zijn en elkaar versterken door ze samen te gebruiken, de tekst nog duidelijker wordt voor Google. Het is daarom geen enkel probleem om één pagina te maken rond alle 3 de voorbeeld woorden. Alhoewel natuurlijk “Game design” en “Game ontwikkeling” (en “Games maken”) werkelijk een ander specialisme zijn. Het hangt van de content af of je ze wel of niet samen zou willen gebruiken.
Je kunt in WordPress altijd een gepubliceerd artikel weer terug naar concept halen. Daarmee verdwijnt het weer van het zichtbare deel van je blog. Dit gebeurd in het artikel bij ‘status’. Je hebt daar 3 opties: “gepubliceerd”, “wachtend op review” en “concept”.
Ik zou dit niet vanuit SEO bekijken, maar vanaf een gebruiker. Als de pagina die half af is een “slechte” indruk wekt voor iemand die er op wat voor manier dan ook op komt, dan zou ik hem terug halen naar de concept versie ongeacht de invloed op SEO.
Mocht Google wel al de pagina hebben opgepikt dan creëer je even een 404, dat is niet geweldig, maar ook niet enorm schadelijk. De ‘mindere’ impressie (eerste indruk) die een rare pagina maakt zou ik belangrijker vinden.
25 juli 2012 om 9:36 am In reactie op: Drupal of Javascript de oorzaak van daling in Google positie? #23180bedankt voor je antwoord. Ondertussen heb ik de redirect van non-www naar www opgezet.
Graag gedaan!
Kan het dat de algoritme update het aantal bezoekers zo sterk doet verminderen. Vorige maand had ik nog ongeveer 750 bezoekers per dag, gisteren 75!
Het vraagt meer onderzoek om te achterhalen wat hiervan de reden is. Ik neem aan dat die 750 en 75 bezoekers gebaseerd is voor alle trefwoorden. Waar je naar zou kunnen kijken is welke trefwoorden hiervoor hebben zorg gedragen. Verder zou ik adviseren om te beoordelen welke pagina(s) er voor gezorgd hebben dat je bezoek zo naar beneden gedonderd is en wanneer dit exact gebeurd is.
Je kunt ook in webmaster tools kijken wat er gebeurd is met de impressies en ranking posities voor die trefwoorden.
Of kan het zijn dat de echte content (dus in mijn geval het recept) pas op lijn 100 begint in mijn HTML code. In de oude website stond dit veel meer bovenaan.
Nee dit is zonder meer één van de 200+ factoren waarmee Google relevantie bepaald, maar dit is er één met maar een hele lage invloed. En hier ga je niet de oplossing voor dit probleem vinden.
Het kan inderdaad zijn dat als je een website nieuw maakt en de structuur compleet omgooit dat Google weer even nodig heeft om de website opnieuw te “leren kennen”. En dat daardoor de rankings een beetje schommelen. Ik denk alleen dat dit bij jou niet het geval is.
Deze rigoureuze aanpassing van je site maakt inderdaad dat Google opnieuw je site moet interpreteren. Precies zoals Martijn zegt. Ik denk alleen dat meer onderzoek nodig is om te beoordelen waar het probleem werkelijk zit.
Ik denk dat inderdaad met wat strategische link-building je voor de verkeer brengende trefwoorden je weer terug kunt komen.
Je zegt dat je WordPress gebruikt en ik weet niet hoever je kennis van WordPress gaat, maar één van de beste SEO plugins voor WordPress is deze http://wordpress.org/extend/plugins/wordpress-seo/
Verder ben ik het met de EricWiering eens dat een nieuwe site laten maken onzin is. WordPress is voor SEO één van de sterkste content management systemen. Daarnaast deel ik zijn mening dat er wat aanpassingen gedaan moeten worden zodra je weet op welke trefwoorden je gevonden wilt worden. Misschien zinvol om even aan te geven welke zoekwoorden jezelf in gedachten hebt, zodat we je daar beter over kunnen adviseren.
24 juli 2012 om 6:48 am In reactie op: Drupal of Javascript de oorzaak van daling in Google positie? #27312Is het mogelijk dat mijn website wordt bestraft door Google, omwille van Drupal of het externe Javascript?
Dit is niet waarschijnlijk. Vooral niet omdat ik je site tegen kwam op pagina 2 in Google.
Het lijkt me eerder en dat is in de meeste gevallen de reden van ranking veranderingen, dat één van de laatste algoritme veranderingen de oorzaak is. Meest waarschijnlijk is de laatste Google Panda update. Je kunt bij SEOmoz een overzicht vinden met alle Google Algoritme updates.[/I]
Dit betekend dat je waarschijnlijk opnieuw naar alle SEO signalen moet kijken. Eén van de dingen die ik direct zag was dat je zowel met als zonder www accepteert en in beide gevallen gebruik je een canonical tag die naar zichzelf verwijst. Je hebt dus een exacte kopie van je eigen site (één als “www .kooknet .be” en één als “kooknet .be”).
Klinkt inderdaad als gepersonaliseerde resultaten. Ben je in Chrome ingelogd en in IE niet? Gebruik je in Chrome een incognito scherm? Welke browser is je standaard browser? Bekijk je de resultaten vanaf dezelfde computer?
Een url die enigszins de gepersonaliseerde resultaten verwijderd is de volgende
www .google .nl/search?q=[zoekwoord]&pws=0&gl=NL&hl=NLq=[zoekwoord] de zoekopdracht
pws=0 zet gepersonaliseerd uit
gl=NL zorgt ervoor dat je zoekt alsof je in Nederland bent (niet zo heel belangrijk als je vanuit Nederland zoekt, maar handig als je vanuit Nederland in bijvoorbeeld België (BE) of Duitsland (DE) zoekt.
hl=NL verandert de interface taal. Niet belangrijk voor de resultaten. Ik voeg deze altijd toe aangezien ik met mensen in verschillende landen werk en je hiermee de Google interface aanpast naar hun taal. EN geeft bijvoorbeeld Google in Engels weer.Ik zei ‘enigszins’ aangezien Google nog altijd probeert de resultaten zo goed mogelijk voor jou te tonen.
2 juli 2012 om 7:14 am In reactie op: Google is langs geweest, maar sta nergens in resultaten? #27282Als ik vandaag zoek op “game ontwikkeling” vind ik je site op de 7e plek.
De zoekopdracht in een Chrome Incognito scherm: http://www.google.nl/search?q=game+ontwikkeling&pws=0&gl=NL&hl=NL
Uiteraard is dit de methode om “persoonlijke resultaten” zo veel mogelijk uit te schakelen en ben ik niet iemand die vaak zoekt naar ‘game ontwikkeling’.
Bij mij staat je overigens voor je trefwoord ‘karakter ontwerp’ op 5
http://www.google.nl/search?q=karakter%20ontwerp&pws=0&gl=NL&hl=NLKan iemand helpen met hoe dit kan?
De Alexa informatie is eigenlijk alleen in Amerika van waarde. Ze verzamelen hun data via de toolbar en relatief gezien weinig Nederlanders hebben deze toolbar geïnstalleerd. Vandaar de fluctuatie in data. Dit is daarom geen waardevolle data.
Alexa op WikipediaWelke tools gebruikt u?
Een eenvoudige vraag, maar een lastiger antwoord. Wat wil je precies weten over je site? Er zijn namelijk een aantal tools waar je wel meer betrouwbare informatie kunt vinden, maar het is afhankelijk wat je precies wilt weten.
Veel van de online tools zijn echter op Amerika en Engels gericht en hebben daardoor minder betrouwbare informatie voor een land als Nederland. Ik combineer daardoor altijd informatie van verschillende bronnen en probeer de trends eruit te halen.
12 juni 2012 om 7:36 am In reactie op: Veel bezoekers op exacte h1 tekst -> "[lange productnaam]" #27253Als het geen bot is, afgaand op de gebruikte browser, is het dan verstandig het ip adres te blokkeren?
Je kunt een user-agent ‘faken’. Dit weten helpt te begrijpen wat er gebeurd. Je kunt in je log-files ook de frequentie van deze bezoeken zien. Krijg je in een paar seconde meerdere bezoeken dan is het bijna zeker een machine. Zit er vrij veel tijd tussen dan is het een mens (of een beter mens emulerende bot :))
Een persoon kan natuurlijk makkelijk even vanaf een ander ip adres hetzelfde trucje gaan uithalen.
Dat is waar. Als het een mens is dan moet je nadenken over de gevolgen (niet alleen SEO) van deze bezoeken.
Kan zoiets schadelijk zijn voor mijn site?
Het vervuild je data op een bepaalde manier.
Daarnaast kijkt Google hoe snel mensen terugkeren naar de zoekresultaten. Ze bekijken dus de CTR en de verblijftijd op de site. Deze 2 data punten geven een indicatie van de kwaliteit van een site. Het kan dus een negatief signaal afgeven als het veel gebeurd dat mensen direct terugkeren naar de zoekresultaten. Het lijkt me echter dat Google ook naar het aantal verschillende ip-adressen kijkt om te bepalen of het werkelijk een negatief signaal is.
Moet ik hier verder nog wat mee doen, kan ik hier verder nog wat mee,
of is het gewoon een kwestie van ‘negeren’?Dat lijkt me afhankelijk van de hoe groot de afwijking is die deze “gebruiker” veroorzaakt.
11 juni 2012 om 5:01 pm In reactie op: Veel bezoekers op exacte h1 tekst -> "[lange productnaam]" #27251Het lijkt me verstandig om eens in je server log files te kijken. Theoretisch zal je daar meer informatie kunnen vinden. Je kunt zoeken op referrer ‘google’ en als het goed is dan wordt daar ook de trefwoorden opgeslagen. Je kunt dan zien welk ip adres het verzoek vandaan komt en of het steeds hetzelfde is. Ook kan je zien welke user-agent er gebruikt wordt en die zou je kunnen blokken in je robots.txt (als het een normale bot is houd die daar rekening mee). Anders kan je het ip-adres volledige blokkeren.
Als ik eerlijk ben begrijp ik niet welk probleem je probeert op te lossen.
Je zegt:
Dit bleek niet echter niet voldoende om dubbele content te voorkomen.
Vragen die ik hierbij heb zijn:
-
[*]Is werkelijk alle content noodzakelijk?
[*]Is er werkelijk geen onderscheid mogelijk?
[*]Heb je een canonical tag overwogen?De rest van je bericht klinkt als een site setup enkel met als doel het manipuleren van zoekmachines. Ik zou als eerste een stap terug doen en nadenken wat de beste opzet is voor de mensen die geïnteresseerd zijn in je content. Zij bepalen, ook voor je organische zoek-verkeer, het succes van je site.
Dubbele content is content die meerdere keren op internet voorkomt ongeacht in welke domein het staat.
Afbeelding en meer uitleg vind je op SEOmoz
Dubbele content heeft alleen effect op elkaar, omdat Google zal moeten bepalen welke het origineel is. Het is dus niet zo dat je hele domein een penalty krijgt als dat is wat je bedoelt.
Zodra Google dat heeft bepaalt wordt de ‘originele’ content getoond en alle andere niet of nauwelijks. Ik plaats ‘origineel’ tussen aanhalingstekens omdat Het enigsinds afhankelijk is van hoe sterk je domein is. Voor een sterkere site is het eenvoudiger om als ‘origineel’ aangemerkt te worden, zelfs al ben je niet het echte originele content start punt.
ik kom niet veel verder dan alternatieve geneeswijze, tot rust komen, enz.
De site is inderdaad vrij summier opgezet. Er is niet veel informatie te vinden over wat er nu werkelijk gebeurd.
Toch wil ik proberen je een advies te geven. Wanneer ik trefwoord onderzoek doe probeer ik te bedenken welke antwoorden mijn site of pagina probeert te geven aan zoekers en daar vind je de trefwoorden bij. Als ik naar deze site kijk zie ik bijvoorbeeld de tekst “Rastaoe biedt energiehulp”. Dit lijkt me dat ze zich richten op het opnieuw krijgen van energie. En je zou je dus kunnen richten op de vragen die gaan over vermoeidheid. En daar horen woorden als ‘futloos’, ‘weinig energie’ en bijvoorbeeld ‘altijd moe’ bij.
30 mei 2012 om 10:17 am In reactie op: Tellen links naar index.php?ref=1 hetzelfde als links naar hoofddomein? #27235Voor Google zijn dit verschillende URLs.
Wat je kunt doen is aan canonical tag gebruiken. De voorkeur echter is dat je in Google Webmaster Tools (WMT) aangeeft dat ze deze variabele moeten negeren. Dit kan je doen in WMT bij “configuratie” en dan “URL-parameters”.
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…