Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dit is vooraf, mijns inziens, zo goed onderzocht dat het zeer waarschijnlijk een stuk prettiger werkt dan de ‘oude manier’.
Interessante stelling. Ik geloof zonder meer dat Google uitzonderlijk goed is in het testen van de beste oplossing. Ik heb gelezen dat ze zelfs met kleurnuances getest hebben om te kijken welke de meeste kliks opleveren. Aan de andere kant geloof ik ook dat Google een dubbele doelstelling heeft. Namelijk een prettige zoekervaring leveren (waar je volgens jouw stelling in gelooft en wat Google ook altijd roept als reden van aanpassingen) en een geweldig advertentie machine. Als ik de instant resultaten zie, zie ik ook verschillende advertenties in beeld komen boven aan de resultaten. Ik vermoed dat het ook goed zou kunnen dat het meer advertentie kliks opleverd.
Je zou als “tijdelijk” oplossing een apache mod_rewrite (ervan uitgaande dat je dit op je server gebruikt) kunnen gebruiken, zodat de pagina met de slash via een 301 wordt omgeleid naar de pagina zonder de slash.
Enkele uitleg en voorbeelden: .htaccess tricks and tips.. part two: url rewriting with mod rewrite.
Of het invloed gaat hebben op short of long tail is iets wat de toekomst zal uitwijzen. Het wordt wel belangrijk om te targeten, maar is dat geen goed trefwoord onderzoek, op de woorden die Google daar als suggesties presenteert. Het lijkt me dat veel zoekers op den duur alleen nog die woorden gaan gebruiken.
Wat ik daarnaast volledig met SEOGuru deel is dat de top 5 posities nog belangrijker worden. In één van de filmpjes op de Google site was een ’tester’ (of Google medewerker) die zei: “Ik hoef helemaal niet meer te scrollen”. En het lijkt me dat het enorm snel verversen van de resultaten er voor zorgt dat mensen vergeten dat er nog meer is dan dat ze direct zien.
Overigens ook een grappig artikel:
Official Google Blog: Google Instant, behind the scenesZoals ik al aangaf is de grafiek uit 2006, dus voor internet begrippen redelijk oud. Er zijn Google SERP heatmaps die in die periode gemaakt zijn en daarna opnieuw in 2008 (dacht ik) en daarbij zie je dat de aandacht steeds meer op de eerste 3 posities komt te liggen. Het percentage zal dus nu ook wel hoger liggen wat op positie 1 klikt.
De grafiek is voor mij alleen een indicatie en helpt mij in onze organisatie het belang van SEO en hoge rankings op sterke trefwoorden uit te leggen.
Ik ben ooit de volgende grafiek tegengekomen van een onderzoek over waar geklikt wordt in zoekmachines. Dit onderzoek stampt uit 2006 of zo en het zal zonder meer alweer anders zijn, maar het geeft wel een beeld. Vooral de drop tussen pagina 1 en 2 is enorm.
Dit percentage haal ik even uit mijn eigen ervaring met sites rond die positie. Dan zou je 1000 bezoekers verwachten. Sha krijgt er echter zo’n 50. Dat zou een CTR betekenen van slechts 0,25%.
Sha spreekt over 40 a 60 UV’s per dag. Dat zijn tussen de 1200 en 1800 UV’s per maand. Volgens mij zijn de getallen in Google keyword tools per maand. En dan komt het wel redelijk overeen.
Ik zou de reactie van SEOmoz nog even plaatsen zodra ik deze ontvangen heb. En zoals veel zaken in SEO zal het ook hiermee niet lukken om de logica erachter echt duidelijk te krijgen. Eigenlijk komt het er allemaal (de reacties van seogurus en seomoz) op neer “beter voorkomen dan genezen”. En dat lijkt me een prima strategie.
Hieronder de SEOmoz reactie…
I apologize for the delay and appreciate your patience! While we never recommend buying/selling links, obviously some sites still do this. If you are selling many links on your site, so much so that your site no longer has relevance to your users, then you’ll definitely trigger Google to take a second look. It does go against Google Quality Guidelines, which can get you banned if found. This can create a great risk for your site. You can read a bit more about our stance on it here.
However, if you only have one link that goes to an unlikely source, and the links on your home page are changing frequently, my gut feeling is that Google won’t recognize it. Without knowing the exact site, it’s hard to say. By having that link though, you are opening yourself up to some risk. So you’ll want to determine whether that risk is worth the money it was sold for.
I can’t say for sure exactly how Google decides whether a link is paid or not, but they must have various ways of doing so. They’ve seen enough websites over the years to figure it out.
It’s tough to say what you should do. You’ll need to weigh the option of risk vs. money. If I were a huge company, that received a large portion of traffic from search engines, I’d probably want to stay pearly white.
Hope this helps!
– Indien geen rel=nofollow: zowel plaatser als ontvanger lopen gevaar uit de rankings te worden verwijderd. Plaatser loopt grootste gevaar.
– Google ontdekt betaalde links in mijn optiek met name n.a.v. abuse-klachten van derden. Als jullie klant hoger gaat scoren door het betaalde linkje, kan bij een concurrent van betreffende klant het idee postvatten dit feit te rapporteren.Je maakt jezelf dus afhankelijk van andere en dat lijkt me geen goede tactiek.
Bedankt allen, jullie reacties hebben mij gesterkt in mijn mening en me voorzien van munitie om sales aan te pakken.
Wat de impact is voor jouw site en voor die van de klant, is moeilijk in te schatten. Maar er een reële kans dat het schade oplevert voor je site. Voorkomen is beter dan genezen, zou ik zeggen.
En dit maakt het voor een sales driven organisatie moeilijk uitlegbaar, maar ik ben het persoonlijk wel met je eens
Zorg nou gewoon dat je goede content schrijft, hier en daar aan goede discussies meedoet etc. en de linkjuice druppelt vanzelf binnen.
Mijn mening over links kopen is gewoon negatief. Het is immers onnatuurlijk. Een link is bedoeld als blijk van waardering voor een bepaalde website, of aanvullende informatie, verder niets.
Het feit dat je er nu alweer over moet nadenken zegt al genoeg lijkt mij.
Onze content is het probleem niet. We hebben duizenden pagina’s met goede content. Het lastige is dat ik beleid aan het opstellen ben voor sales, maar dat moet ik wel onderbouwen. Vooral in gevallen wat hiervoor altijd zonder nadenken geaccepteerd werd.
1) Waarom zou je een totaal irrelevante verkopen? Nevermind…
Tja …. zoals eerder gezegd, sales driven organisatie, dus geld op korte termijn.
Verkopen van links met als doel PR door te laten stromen is tegen de richtlijnen van Google. Jullie zouden hier dus een penatly voor kunnen krijgen (het schijnt zelfs dat Matt Cutts dit forum leest!) Dat moet voldoende argument zijn om er een nofollow van te maken. Fijn dat dit soort dingen buiten je macht om worden geregeld ;).
We zitten in een overgangsfase. SEO was nooit heel belangrijk, maar is dat gelukkig nu steeds meer. Daardoor zijn er ook veel zaken onduidelijk en niet geregeld, zoals het plaatsen van een link op de homepage.
Dat denk ik nou ook weer niet. Maar veel van dit soort links lijkt je site wel spammy voorkomen.
Voorbeeld links vanuit ons portfolio hebben geen enkele relatie met onze eigen site. Toch doet onze eigen site het erg goed. Dit gebeurd natuurlijk op veel plaatsen dus Google zal je hier niet zomaar een penalty voorgeven.
Mijn advies, voet bij stuk houden en zorgen dat er een nofollow op komt.
Hier ben ik het volledig mee eens en zo ga ik het ook aanpakken. Het maakt het ook duidelijker uitlegbaar. Links niet content gerelateerd krijgen altijd een ‘nofollow’. Links naar site die content gerelateerd zijn niet.
En voor wat betreft Matt Cutts: Het zou mooi zijn als hij hier op dit forum ook advies over zou geven 😉 We proberen toch bijna allemaal geld te verdienen via internet en door de macht van Google hebben we ze nodig, maar zij ook ons.
Sorry voor mijn vertraagde reactie, maar zoals veel mensen in NL had ook ik de mogelijkheid om te genieten van een paar daagjes vakantie.
Bedankt voor deze hulp en ik zal hieronder reageren op de verschillende antwoorden.
Om iets meer duidelijkheid te geven: één van mijn taken bij mijn werkgever is een SEO strategie op te zetten om er voor te zorgen dat ‘al’ onze sites in Europa sterker in zoekmachines vertegenwoordigd zullen zijn en dat ook de continuïteit hiervan gewaarborgd is. .
Dit zal je in ieder geval de nodige voorkennis geven:
SEO tutorial on “geo targeting” and “language targeting” | SEO blog | SEO guruJe moet jezelf afvragen of je een meertalige SEO wilt of meerdere SEO’s in verschillende landen, omdat de culturele verschillen en website nogal afwijkend kunnen zijn.
We gebruiken verschillende sites met een eigen domeinnaam voor de verschillende landen waar we actief zijn. Ook hebben we de mogelijkheid om de teksten voor elke site (en dus land) aan te passen. Het is dus niet zo dat bijvoorbeeld Engels voor de US ook gebruikt wordt in de UK of Nederlands exact gelijk is voor Nederland en België.
Paul, je mag altijd contact met ons opnemen. Gezamenlijk spreken we vloeiend Nederlands, Engels, Duits, Pools, Spaans en Portugees… en oja Twents natuurlijk!
Daarnaast zijn we goed in meertalige SEO strategie. Zo zijn we momenteel bezig met VMI.com.cn waarbij de eerste resultaten uit Baidu al binnen zijn!
Kan je mij via een PM vertellen wie ik bij goalgorilla moet ik hierover kan spreken?
Volledig mee eens. Internationale SEO is niet gelijk aan het vertalen van teksten! Kennis van de lokale cultuur, taalgebruik, omgangsvormen, etc. zijn van belang om lokaal SEO succes te behalen.
De vraag is of je 1 partij wilt die in alle landen mensen heeft zitten of dat je per land een andere partij kiest.
Er zijn maar weinig partijen die internationaal SEO kunnen aanbieden met lokale mensen. De 2 grootste zijn Big Mouth Media en GroupM Search (disclaimer: daar heb ik ruim 2 jaar gewerkt). Lokale partijen zijn er uiteraard te veel van om op te noemen.
Ook ik deel de mening dat SEO op een lokaal niveau gedaan moet worden, maar ik heb te maken met een grote organisatie die niet in alle landen met een kantoor vertegenwoordigd is en met markten met een kantoor niet altijd de resources hebben die ingezet kunnen worden voor SEO. Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar 1 partij die in staat is om samen met mijn afdeling te werken aan SEO. De reden hiervoor is dat veel lokale partijen direct advies geven op technisch vlak en dat is het deel waar we op lokaal niveau niet veel aan kunnen veranderen en ik verwacht dat het veel tijd kost om dit aan verschillende partijen keer op keer uit te leggen. Ik ben meer op zoek naar een partij waarmee we tekstuele aanpassingen doen, linkbuilding doen en eventueel extra pagina’s aanmaken voor elk land waar we actief zijn.
Ik ga aan de slag met jullie opmerkingen. Nogmaals bedankt!
Ik vond de volgende informatie. Ik weet niet hoe waardevol deze informatie is, maar er zijn meerdere sites waar wordt aangegeven dat meerdere opvolgende koppelstreepjes als spam worden gezien.
ALLOWED CHARACTERS: All letters of the alphabet, numeric digits 0 through 9, and hyphens, although the domain name must not begin or end with a hyphen ( – ), nor include two sequential hyphens; i.e, san–diego.com would be disallowed, as well as -sandiego.com, and sandiego-.com.
bron: San Diego Web Design Domain Names | Best Domains | Website Name
Ook interessant, maar gaat over koppelstrepen ten opzicht van underscores:
Dashes vs. underscores18 november 2009 om 10:14 am In reactie op: Welke SEO tools gebruiken internationale SEO professionals #25103Taco, bedankt voor je zeer snelle reactie!
Ik gebruik nu seo powersuite van link-assistent en dat bied inderdaad de verschillende tools die jij aanhaalt en volgens mij ook noodzakelijk zijn (rank-tracking, keyword tracking, concurentie onderzoek, etc). Als analytics systeem gebruiken we Omniture, dat zit dus ook wel goed.
Het lastige alleen is om goed te beoordelen welke tools voor een grotere organisatie goed geschikt zijn. Link-Assistent lijkt veel mogelijkheden te bieden naar waar we op zoek zijn, maar het blijft lastig om te beoordelen wat je mist :).
Het schedulen van tasks in Link-Assistent werkt alleen niet zo heel goed. Dit kan overigens ook komen door dat ik het in een 24/7 opstelling laat draaien op een server.
Link building is volgens mij van meer zaken afhankelijk dan van alleen veel links.
-
[*]Hoe groot is de competitie op de trefwoorden waar je je op richt
[*]welke anker teksten worden er gebruikt
[*]staan de links op sites over hetzelfde onderwerp
[*]Hoe is je eigen content opgebouwd
[*]enzIk zie soms bij mij dat één link op mijn eigen site voldoende is om een trefwoord te laten stijgen in de zoekresultaten en dat kan soms binnen een paar dagen gebeuren. Soms is er veel meer voor nodig.
Op welke manier zou je dit aanpakken? Google sitemap.xml, of pagina direct gelinkt vanaf homepage met vervolg pagina’s met veel directe zoekopdrachten, of is er volgens jullie nog een betere/sterkere methode?
Het klinkt voor mij alsof je bent ingelogd in je Google account. Hierdoor herkend Google je en zal de resultaten aanpassen op jouw gedrag in Google. Aangezien jouw site belangrijk voor jou blijkt te zijn zal deze hoger scoren. Door uit te loggen zal je vermoedelijk min of meer dezelfde resultaten zien als op de andere computers.
-
AuteurBerichten