Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Probeer geen twee talen te mixen op één pagina. Er zijn vrij veel opties;
-
[*]Meerdere TLD; &
[*]Subdomeinen; &
[*] Directories; &
Zoals ik hierboven zei gaat mijn voorkeur uit naar twee verschillende TLDs. Maar wat je ook doet, zorg ervoor dat je altijd van die “vlaggetjes” gebruikt die linken naar de huidige pagina in de andere taal. Dus niet simpelweg linken naar de root.
Ik zie dat je nogsteeds noindex, nofollow heb staan. Dit zou je ASAP moeten aanpassen!
Op elke pagina heb je de volgende code staan:
Deze tag zegt tegen zoekmachines “Je mag deze pagina niet in je zoekresultaten neerzetten, je mag linkjes op deze pagina wel volgen”.
In WordPress kan je dit instellen via > . Als deze op ‘‘ staat dan is dit waarschijnlijk een (SEO) plugin die dit neerzet.
Wat id beste manier om de (onpage) seo te doen voor de opzet van deze site(nl domein en tekst in engels en nederlands)?
Hoe bedoel je dit precies? Je wil je site ranken op zowel Google.nl als Google.com? Het is belangrijk dat je je website eentalig houd, dat je niet halverwege een tekst switch naar engels. Persoonlijk ben ik een fan van een .nl domein, en een .com domein. Andere opties zouden zijn dat je alle Nederlandstalige paginas’s in een /nl/ mapje zet, en de Engelse in /eng/.
Of is dit niet wat je bedoelde?
Overigens kan je de meta keywords links laten liggen, deze worden al jaren niet meer gebruikt door zoekmachines.
Ja dat klopt inderdaad, het zal er dus op neerkomen om links te regelen vanuit websites uit australië, uk etc…?
Precies. Ik kan me verder ook goed voorstellen dat als het zoekvolume in .AU groter is, dat de concurrentie dat ook is?
Bedankt voor je antwoord.
– De zoekwoorden zijn minder populair dan “hypotheken”, maar het zijn wel zoektermen die bestaan uit één woord, bijvoorbeeld: bedrijfsfilm, promotiefilm, instructiefilm
Het liefst zo veel mogelijk content natuurlijk, je zou misschien iets kunnen doen met een soort van uitklapbare tekst of een diepere gelinkte pagina (lees meer achtig idee). Er word altijd aangeraden om de text/html ratio hoger dan 15% te hebben, persoonlijk geloof ik nooit echt in harde percentages maar het is een mooie richtlijn.
– Ik gebruik al de firefox plugin “firebug”. Ik vraag mij alleen af of deze resultaten niet erg afhankelijk zijn van de snelheid van je internet. Daarnaast heb ik gemeten dat de webpagina ongeveer in 5 seconden volledig geladen is, en ik vraag me af of dit niet te lang is..
5 seconden is veel’s te veel. Je moet echt onder de 1 seconden zitten (0,6 ofzo?). Aantal tips om te optimaliseren: Let’s make the web faster – Google Code
Nee echt zeker weten meer. De manier die jij beschrijft maakt dieplinken niet mogelijk en dat is voor de bezoeker en voor google irritant. Hou het simpel en alles in aparte pagina’s en URL’s :-).
Ik heb begrepen dat slechte backlinks je pagerank schade toebrengen.
Maar hoe kan ik deze dan opsporen?
Ik weet dat ze er zijn want in het verleden heb ik vaker een link geplaatst op een verzamelsite omdat ik dacht dat iedere link een goede zou zijn.Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!
Het is inderdaad zo dat je moet ‘oppassen’ met waar je linkjes plaatst. Maar het is zeker niet zo dat als je één linkje van een ‘slechte’ website heb dat je uit Google gegooit word. Dan zou het wel heel makkelijk zijn om je concurrentie te verslaan ;).
Maak je er niet druk over zo lang het geen gok/porno achtige sites zijn.
Ik heb persoonlijk nog nooit gehad dat er een vage spammy website in de SERP tevoorschijn kwam. Lijkt me dat ze al goed bezig zijn!
Google kiest zelf de meest relevante pagina’s. Het kan zijn dat je meer/betere backlinks naar die pagina hebt of Google geeft gewoon voorkeur aan die pagina; dat komt ook vaak genoeg voor.
Ja dan moet wel lukken om ze allebei in Google te krijgen. Uit SEO oogpunt zie ik alleen het nut er niet van in. Je krijg zo duplicate content en sowieso kan je gewoon beter focusen op het verbeteren en backlinks bouwen voor één website dan twee.
Wat ik daarnaast volledig met SEOGuru deel is dat de top 5 posities nog belangrijker worden. In één van de filmpjes op de Google site was een ’tester’ (of Google medewerker) die zei: “Ik hoef helemaal niet meer te scrollen”. En het lijkt me dat het enorm snel verversen van de resultaten er voor zorgt dat mensen vergeten dat er nog meer is dan dat ze direct zien.
Ja dat denk ik ook, en als ze dan niet vinden wat ze zoeken; is het makkelijker om een nieuw zoekwoord te proberen dan te scrollen. Dus inderdaad, de eerste posities worden belangerijker.
@ martijn
Is het niet zo dat google het niet zo heeft op betaalde links? Dit zou toch “slecht” zijn voor je link profiel? Althans dat lees ik veel.Google vind de gebruiker het belangerijkst, casino links op een kleurplaten website zullen ze niet leuk vinden. Je moet wel (ook voor je budget) kijken waar je adverteer.’Is mijn advertentie relevant voor deze bezoeker?’.
Toch ben ik er zeker van dat je er niet iets is als . Andersom trouwens wel; alleen maar dofollow links en geen nofollow is ‘verdacht’.
Anyway, dit is wel een interessant artikel; Does Google hate paid links? Not really, says Matt Cutts – WP Text Ads Blog
Lang verhaal kort: Is het schadelijk om veel links (ondanks nofollow tag) te hebben vanuit advertentie sites?
Nee zeker niet, een nofollow tag is simpelweg bedoeld om aan te geven of iets een betaalde link is of niet. En Google zal je dus ook zeker niet straffen als je teveel nofollow link hebt.
Zeer interessant artikel! De volgende punten waaren nog geneens in mezelf opgekomen;
– Wat is de grootte van het plaatje als het een plaatje link is (125×124 is een advertentieformaat );
– De positie van de link (in tekst, in HTML lijsten, boven of onder het zichtbare gedeelte, footer of sidebar;Logisch natuurlijk, dat als het een plaatje is van 468×60 die rechtsboven aan de pagina staat met een link naar een niet relevante (/half relevante) website zonder nofollow dat dat een advertentie is!
Moet je ook nagaan, dat dit patent uit 2004 is. 6 jaar later zullen ze nog veel en veel slimmere manieren hebben om de relevantie van een link te bepalen!
Hema en andere grote sites richten zich vooral op usability, wat bekend zijn ze al. Ze hoeven geen traffic op “online tompouse kopen”, als ze oranje tompouse willen promoten gooien ze er simpelweg een reclame tegenaan of Adwords (of iets dergelijks).
-
AuteurBerichten