Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zou mij er inderdaad op concentreren op meer hoge kwaliteitlinks (minimaal PR2) vanaf verschillende websites/ipadressen.
Dit is een beetje onzin. Waarom minimaal een PR2? Als het een goeie kwalitatieve link is maak de pagerank niet uit.
Content is okay inderdaad. Je kan hier en daar nog wel minimale verbeteringen op toepassen maar de focus zou ik zeker op (kwalitatief) linkbuilding leggen.
Geef hem dan ook de tips wát hij kan verbeteren.
Het blijft altijd lastig, en merkt het zelf ook vaak. Dat je alles volgens de bekende regeltjes doet en toch rank je lager dan concurrentie. Links is inderdaad een punt waar je op kan verbeteren, dus zou ik daar (voor nu) op focussen.
Volgens mijn tool (OSE) linken er 29 unieke websites naar Bring.nl met een totaal van 3,784 links. Een aantal van je concurrentie heeft wel meer unieke root domain links – veelal tussen de 30-50.
Wat betreft dieplinkjes, dat is inderdaad lastig. Ik zou eens gaan zitten met wat creatieve geesten en bedenken ““. Bedenk iets leuks en nieuws. Hou ook de Link Building Strategies post in je achterhoofd.
Zekers, je kan zelfs linkjes krijgen in je meta description. Zoek bijvoorbeeld eens op “wikipedia e commerce” daar zie je een voorbeeld van wat ik bedoel (“Spring naar~”).
Wel zou ik een canonical op de pagina plaatsen, om er zeker van te zijn dat alles goed gaat.
Matt zegt nee: http://www.youtube.com/watch?v=fpbpfjzEBAM
Van wat ik verder lees is het vooral als er een datum op de pagina staat, dat je die dan weghaalt.
Dit zie je veel in blogs en nieuwssites, als een artikel recentelijk gepubliceerd is dat er een datum bij staat. Wil je het weg hebben, of ben je alleen benieuwd?
Het kan zijn dat er een datum op de pagina staat waar Google naar kijkt, of ze kijken of de pagina verschilt van de historische index.
Nee dit is geen (bekende) seo tactiek. Het zal een andere reden zijn; misschien werkt je tracking software niet helemaal goed. Of misschien worden er bezoekers gekocht (of FB likes?).
Het is net wat je wilt bereiken en de lengte van je FAQ.
Als je wilt ranken op specifieke vragen, of als je pagina erg lang is dan zou ik aanraden nieuwe pagina’s te maken. Zelf ben ik een fan van alles op 1 pagina gooien met .
Ik had niet gereageerd omdat ik geen idee heb hoe het komt. Ik gok dat er iemand ergens je link heeft geplaatst. Het kan natuurlijk ook gewoon een foutje zijn van Majestic.
Je kan ook eens kijken naar Ahrefs (moet je wel even een account aanmaken). Daar kan je ook de datum zien wanneer ze de links hebben gevonden. Index is wel een stuk kleiner.
On-page zit je wel goed! Ik zie alleen nog wel een tweede
tag in je code. Wat doet die precies? had je niet hoeven doen, word al jaren genegeerd door zoekmachines.
Het komt vooral neer op linkjes nu. Je concurrenten zijn (qua links) niet heel sterk. Probleem is alleen; wat bied jij dat de concurrentie niet doet? Allemaal zijn het “simpele” pagina’s soortgelijk aan jou. Je moet iets extras weten aan te bieden waardoor mensen naar JOU linken, niet naar de concurrent. En dan heb ik het niet over slechte startpagina kopieën. Daar heb je op de lange termijn niets aan.
Ik zou eens goed kijken naar video, dat is denk iets waar je sterk mee kan scoren. Een kort bedrijfsfilmpje gecentreerd over Noorwegen. Leg je kort uit wat je doet, waarom je niet mag rijden in het weekend en een chauffeur die keihard Noorse volksmuziek aan het luisteren is. Beetje humor, beetje informatief.
Je kan ook iets proberen met interactieve maps gebasseerd op Maps API? Zo een soort kaart met plekken waar je naar toe transporteert?
Ik zou je ook graag Jon Coopers Link Build Strategies post aanraden!
Via Woorank geeft hij aan dat mijn tekstpercentage omhoog kan (is nu 5/6 % o.i.d.) maar heeft dit zo een grote invloed?.
Nee daar hoef je je niet al te druk over maken. Is meer een indicatie.
Is het ook zo dat ik met linkbuilden moet linken naar de homepage of naar de page met keywoord (waar ik op gevonden wil worden bij Google)?
Beiden! Absoluut. Je kan het een beetje zien als:
– Linkjes naar homepage helpt alle pagina’s een beetje
– Linkjes naar 1 pagina met gewenste anchor helpt die paginaDat is natuurlijk simpel gezegd, maar wel de basis.
Wat valt er verder nog te doen? Ik kom er niet meer uit.
Van wat ik zo hoor denk ik dat je op de goede weg zit. Vooral blijven doorgaan en geduld hebben!
Als je wilt kan je ook de URL/Zoekwoorden delen misschien kunnen je we nog helpen met dingen waar je (nog) niet aan gedacht had.
Losse pagina’s zoals jij beschrijf is niet per se “slecht”. Van penalties voor pagina’s waar niet naar gelinkd word heb ik nog nooit gehoord. Het hangt er een beetje vanaf wat je er mee wilt doen. Wil je de pagina ranken? Dan is het slim om wat linkjes van je eigen domein te plaatsen. Pagina’s te vroeg publiceren is iets anders :).
Als je met WordPress een pagina publiceert word automatisch de zoekmachines gepingd en word de pagina in je sitemap geplaatst en ook nog eens toegevoegd aan de categorie overzichten (hangt een beetje van je instellingen+plugins af).
Het staat voor je bezoekers een beetje onprofessioneel, maar dat is het dan ook wel. Tenzij je de URL later aanpast. Dan krijg je weer niet-werkende linkjes.
Het is niet heel erg als het gebeurt, ik zou het alleen wel vermijden.
6 augustus 2012 om 8:37 am In reactie op: Slechte links van andere sites invloed op rankings? #27338Alain heeft hier laatst nog over geschreven 🙂
Je kan wel gewoon links bouwen naar ‘‘ maar als je de keuze hebt moet je wel voor de ‘‘ gaan.
Er zit een 301 redirect op de www versie, stuur je daar heen dan redirect je dit naar de niet-www en verlies je een klein beetje van de kracht van de link.
In mijn ogen haal je er een waardeloze (category/product) subdir uit en verplaats je deze door een waardevollere categorienaam.
Precies, ik zou ook gaan voor . Zorg er dan ook voor dat je breadcrumbs hetzelfde schema volgen. Dan kan je heel makkelijk een stapje terug en heeft je website een duidelijke structuur.
Mijn idee was dan om aan de hand van mod-rewrite de urls 301 te herschrijven naar een .php die de juiste nieuwe url opzoekt in de database en met een 301 weer doorverwijst naar de nieuwe url.
Persoonlijk zou ik de extensie helemaal weglaten. Herschrijven hangt een beetje af van hoe je systeem is opgebouwd, maar kan meestal wel volledig via .htaccess.
Google laat soms verkeerdere prijzen zien in de zoekresultaten. Op de website staan de adviesprijs, de eigen prijs en de aanbiedingsprijs. Google toont regelmatig in een zoekopdracht niet de aanbiedingsprijs.
Is het niet het makkelijkst voor iedereen dat als er een aanbiedingsprijs is dat die vervangen word met de eigen prijs? Als bezoeker zou ik ook in de war raken.
Je kan in ieder geval rich snippets gebruiken om aan te geven wat wat is op je page. Dus een speciale tag voor de prijs, reviews, voorraad, e.d. Zie http://schema.org/Product.
Nee dit is een per-pagina niveau. De pagina met de meeste/beste links heeft de hoogste pagerank. Een deel van de pagerank (“linkjuice”) verspreidt zich over de linkjes op die pagina. En weer over de linkjes op de pagina. Daarom heeft jou homepagina een hogere pagerank.
Mocht dat niet helemaal duidelijk, André Scholten heeft hier een mooie artikel over geschreven. Met mooie plaatjes :).
Overigens zou ik niet al te veel focussen op ‘pagerank’ de data zegt weinig, en persoonlijk kijk ik liever naar data van SEOmoz (http://www.opensiteexplorer.org/).
-
AuteurBerichten