Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
maar iets negatiefs kan ik ook niet bedenken. In principe krijg je wel gewoon een verwijzing van het domein, al is het van een PR0 pagina.
Ook mijn redenering, ik zie hier geen kwaad in. Hoewel ik niet helemaal zeker ben of er linkjuice word doorgestuurd.
Wat denk jij Leo dat er fout kan gaan? Alleen dat ze werken met een iframe? Het is sowieso het proberen waard.
Zelf gebruik ik Lipperhey niet maar volgens de website is de hoeveelheid linkjes naar je websites. Als je veel linkjes bent kwijtgeraakt zou dit de daling verklaren. Er kunnen echter meer redenen zijn.
– Op welke zoekwoorden ben je gedaald?
– Geeft Google Webmasters nog iets bijzonders aan? (foutmeldingen? spam?)Bedoel je de sitelinks van Perigordplus.com? Zo niet, wat bedoel je dan?
De sitelinks laat Google zien als ze zeker weten dat dat de website is die mensen zoeken. B.v. zoek jij naar “bol.com” dan is de kans groot dat je de gelijknamige website bedoelt. Google laat dan meerdere (belangrijke) pagina’s zien van deze website. Dit gebeurt veel bij merken/namen.
In Google Webmasters kan je beheren welke links getoond worden.
Simpel antwoord: beiden.
Zoekwoorden met veel concurrentie zal je het niet redden met alleen on-page en zal je dus off-page ook druk bezig moeten zijn. Dit betekent natuurlijk niet dat je on-page links moet laten liggen.
Ik wil graag ook nog even verduidelijken dat je meta description en
stukken beter kan. Wat wel en niet werkt is erg lastig om te zeggen want dat is afhankelijk van je publiek. Mocht je een beetje budget hebben zou ik aanraden om verschillende Adwords campagnes te starten met allerlei verschillende titels en tekstjes. Zo kan je eenvoudig, en vrij voordelig, testen wat wel en niet werkt.
Als in plaats van 18% van de zoekers op je resultaat klikt dat er 25% worden is natuurlijk een mooie verbetering!
Niet specifiek, sorry. Maar gaat dit tegenwoordig niet via Google+? Heb je daar je bedrijf al geclaimd?
27 augustus 2012 om 2:07 pm In reactie op: Wat betekent <meta property=’og:locale’ content=’en_us’/> #27402Dit is onderdeel van de Open Graph. Van Facebook. og:locale is de lokalisatie van de website. Zo ver ik weet gebruikt Google deze niet, maar je weet maar nooit :).
De link: command laat niet alle links naar je website zien, maar slechts een paar. Niemand weet precies waarom ze juist links laten zien, maar is het is echt een heel klein deel. Zoek je bijvoorbeeld op “link:https://www.seoguru.nl/” dan krijg je 15 resultaten. Andere tools tellen er al snel ~3000.
Google Webmasters Tools is al een stuk accurater. Persoonlijk ben ik een fan van de Open Site Explorer.
Wat wil je precies? Met Screaming Frog SEO spider kan je snel zien welke pagina’s allemaal te vinden zijn op een website (selecteer HTML).
Anders moet je een sterkere crawler als die van SEOmoz (OSE) gebruiken, kan je een uitdraai vragen van al je interne linkjes.
Dat komt omdat Google denkt dat dat beter je website omschrijft – gebaseerd op dat zoekwoord. Probeer eens een ander zoekwoord waar je op rankt, dan krijg je waarschijnlijk wel je eigen tags te zien.
Oh en, staat de meta en
tag maar 1 keer op je pagina? Hoe bedoel je dat precies?
Om zeker te weten dat alles goed gaat moet je even je homepagina openen. En in je browser de broncode te bekijken (Ctrl+U voor meeste browsers). Daar kijken naar de teksten tussen de title tag en de meta description. Ziet er ongeveer zo uit:
Mijn website is toppie - MijnWebsite.nl Komt dat overeen met wat je wilt dat er staat? Zo niet, dan klopt er iets niet met de instelling van de plugin. Zo ja, dan is er vrij weinig wat je er aan kan doen.
Google bepaald zelf wat ze laten zien als
en meta desc. Gebaseerd op het zoekwoord van de gebruiker. De tags gebruiken ze als richtlijn. Waarom wil deze persoon juist de blog op twee plekken? Een linkje moet toch ook voldoen? Is het dezelfde database? Als iemand een reactie achterlaat op blog 1, word die dan ook geplaatst op blog 2?
Beste oplossing is gewoon 1 blog. Niet moeilijk doen.
Andere optie is om een RSS feed te gebruiken van je blog. Dus dat je op website 2 linkt naar je laatste 10 blog berichten op website 1.
Als dit allemaal niet mogelijk is dan zou rel canonical een degelijke oplossing kunnen zijn inderdaad. Op welk CMS draai je?
Hoe kan het dat als ik op mijn eigen computer zoek bij google ik op P1 kom en op een andere computer hier in huis op P36 ??
Waarschijnlijk controleer je je rankings niet goed. Google onthoud welke websites belangrijk voor jou zijn, en plaatst die daardoor hoger in de zoekresultaten (omdat je al vaker hebt gezocht naar die zoekterm, en klikte op website X).
Het makkelijkst is om gebruik te maken van de incognito mode in je browser. Firefox en Chrome hebben dit alle twee. Ctrl+shift+N is de standaard hotkey. Als je hierin zoekt dan heb je geen eerdere zoekgeschiedenis, waardoor de resultaten iets betrouwbaarder zijn.
Nog beter is om gebruik te maken van een Rank Tracker. Moet je even naar Googelen, gebruik zelf de tool van SeoMoz.
Een canonical tag plaats je juist op de niet-canonieke pagina’s.
Je kan het ook gebruiken om duplicate content te voorkomen. Voor als je je redirects niet helemaal op orde hebt of als iemand linkt naar tracking urls of urls met parameters.
B.v. ‘http://www.example.nl/hello-world.php[/I]’ e.d.
301 redirect is gewoon goed. Zover ik weet zit er geen limiet aan het aantal 301 redirects die j e kan maken.
Dit lijkt me eerder een tech probleem, dan een SEO probleem (hoewel het voor problemen kan zorgen als je het niet snel oplost). Heb je een programmeur die hier naar kan kijken?
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…