Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja precies. Linkjes, en interne linkjes, zijn gewoon heel belangrijk in de ranking. Zonder ga je niet ranken op je zoekwoorden. Tenzij je uiteraard heel specifiek “groupon aanbieding [actie]” zoekt.
De pagina’s die veel veranderen ranken slecht. Als gebruiker wil je natuurlijk ook niet iets Googelen en op een verlopen Marktplaats advertentie uitkomen.
Als we Groupon als voorbeeld nemen hebben de pagina’s simpelweg geen linkje meer; ze staan niet in de sitemap, en er word niet naar gelinkt van de homepage of een categorie. Moet je nagaan dat ze elke dag 100+ aanbiedingen hebben, die gaan niet op zichzelf ranken tenzij je er specifiek naar zoekt. Ze staan overigens nog wel in de Google index.
Complimenten met de website! Leuk concept, mooi design, goeie productfoto’s.
Ik zou je aanraden om een zoekwoord onderzoek uit te voeren. Waar zoeken mensen naar ““, ““, “” etc? Pak een zoekwoord waar veel naar gezocht word maar waar minder concurrentie op is. Hier kan je dan een pagina op optimaliseren.
Ook kan je on-page nog sterk verbeteren. Je kan je title tag optimaliseren, breadcrumbs invoeren en mogelijk iets meer content.
Andere tip; ik zou meer benadrukken dat je gratis verzendkosten hebt. Kijk bijvoorbeeld naar Zalando, daar staat onder elk product dat die gratis verstuurd word. Zo extreem hoeft het natuurlijk niet :-).
Reviews lijkt me ook een mooie feature om toe te voegen.
Welke pagina wil je ranken? De tag? Voor mij rankt nu het “oude” artikel op #15.
Als je voor de tag-pagina gaat moet je on-page nog wat aanpassingen doen; intro tekst, H1 tag, etc. Intern linken kan ook nog wel wat sterker.
Overigens is 1 dag te kort om conclusies te trekken :-).
Ha, had hem ook net gelezen :). Goeie tool inderdaad!
Heb geen specifiek linkje meer helaas, maar dit, , is wel iets wat pinguïn specifiek target. Dit zijn wel voorbeelden die ik vond:
– http://www.searchmarketingstandard.com/fighting-penguin-a-true-story
– http://www.seomoz.org/blog/how-wpmuorg-recovered-from-the-penguin-updateNadelig is het niet maar SEO technisch helpt het ook niet heel veel door de positie waar op de link staat. Waarschijnlijk staat de verwijzing in de footer. Google ziet verwijzingen in footers als relatief onbelangrijk.
Ik geloof ook dat er een aantal websites hierdoor problemen hebben gekregen met pinguïn/panda. In ieder geval wel met de “free template by X” linkbuild methode. Ik zou vooral niet proberen alles vol te stoppen met mooie anchors. Just to be sure.
Klinkt als een leuke case, ben benieuwd naar de resultaten. Vind het alleen jammer dat de resultaten zo afgeschermd worden. Kan het natuurlijk wel begrijpen; jij wil er ook wat voor terug.
Wat ga je precies voor informatie delen met mensen die +1en? Waar je de links vandaan hebt? Of ook hoe je het aanpak, waar je begin etc?
Links likes, volgers en views kopen is iets wat ik nooit zou doen en je kan er op wachten dat je site een penalty krijgt.
Niet te serieus nemen. Grote kans dat het de eigenaar van de site is. Zeker ook gezien het een 2 jaar oud topic is en er niets word toegevoegd aan het gesprek.
Nee, dit is meer om ervoor te zorgen dat “linkjuice” naar deze pagina’s niet verloren gaat. Daarnaast is het ook een stukje gebruiksvriendelijkheid.
Als dit vaak gebeurt zou ik toch overwegen om een andere oplossing te zoeken. Een archief of dergelijke? Het is sterk afhankelijk van wat je precies doet natuurlijk.
Ik vraag me af op welke zoekwoorden met veel concurrentie je een top 3 positie hebt behaald met enkel on-page optimalisatie. Kun je die woorden met ons delen? Ben namelijk wel benieuwd..
Meeste niet commerciële zoekwoorden of long-tail is dit nog wel te doen hoor ;-). Zeker als je website al enige authoriteit heeft opgebouwd.
Hangt er een beetje van af. Is het een product pagina? Ik zou het ongeveer in deze stappen doen (volgende optie indien niet mogelijk)
Optie 1: 301 naar een vervangend (nieuwe versie)
Optie 2: 301 naar een soortgelijk product
Optie 3: 301 naar zoekresultaat (in sommige gevallen)
Optie 4: 301 naar categorie van het oude product
Optie 5: 301 naar homepageIn plaatst van 301 redirects kan je ook op de pagina zelf uitleggen dat het product of dienst niet meer te verkrijgen is. Voor de zoekmachines zet je dan een canonical naar een andere pagina (volgens stappen hierboven) zodat deze niet geïndexeerd word.
1 oktober 2012 om 11:46 am In reactie op: Best practice – reoganisatie product urls in webshop #27477Klinkt inderdaad alsof je alles volgens het boekje hebt gedaan. Je kan even een tool als Screaming Frog SEO spider over je site heen gooien om te kijken of je niet toevallig nog naar de oude structuur linkt. Dat je rankings even wegvalt is te verwachten, 3 weken is alleen wel aan de lange kant.
Google Webmasters Tools geeft veel duplicate content. telkens wordt de oude en de nieuwe url van een product getoond.
Loopt webmasters gewoon nog achter? Of werkt de redirect niet helemaal goed? Check even met een HTTP status checker of je wel de 301 header meestuurt.
Er zijn nog niet echt veel kant-en-klare scripts voor reviews (zeker niet met ondersteuning voor Schema.org) de laatste keer dat ik zocht. Het makkelijkst is om zelf iets te ontwikkelen (of te laten ontwikkelen).
Hier nog wel twee gratis designs voor de sterren zelf: http://dribbble.com/shots/309299-Star-Rating-Free-PSD, http://dribbble.com/shots/102835-Star-Rating.
Goed advies hierboven, weinig aan toe te voegen. Wel zou ik nog aanraden om het artikel van Rand Fishkin te lezen over het kopen van blogs (in plaats van links); http://www.seomoz.org/blog/buying-links-is-shallow-buying-blogs-now-thats-a-strategy
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…