Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een linkbuilder is slecht als hij zich bij het tot stand brengen van backlinks niet aan de richtlijnen van Google houdt. Hij zou zich daarmee moeten realiseren dat dit op de middellange / lange termijn negatieve gevolgen kan hebben. We hebben vooraf in ieder geval aangegeven waar ons focus ligt – en dat hij voor die productcategorieën moest zorgen voor nieuwe backlinks.
Ik dacht dat hij al reeds bij jullie aan het werk was en dat jullie nav een second opinion pas bepalen of een slechte linkbuilder eruit zou gaan. Ik zou vooraf inderdaad al bespreken wat er nodig is en wat jullie zoeken. Dan kun je na een paar uren al zeggen of het klopt of niet.
Met dit in het achterhoofd, doen jullie momenteel nog wat ter voorbereiding op deze update? Of laten jullie het gewoon gebeuren, om pas actie te ondernemen, wanneer er daadwerkelijk een maatregel is toegepast? Laten jullie het gaan of bereiden jullie je voor? Zo ja, hoe?
Altijd leuk dit soort vraagstukken. Volgens mij ben je al fout bezig als je bang bent voor een update van Google. Werk aan een lange termijn strategie, ipv de quick win. Dan zijn de meeste updates van harte welkom.
Wij hebben een second opinion laten uitvoeren i.v.m. 2 deskundigen met beide een verschillende mening. Op basis van de uitkomsten van die analyse, vliegt de slechte linkbuilder er naar alle waarschijnlijkheid binnenkort uit – en wordt er een nieuwe partij geworven.
Op basis waarvan is een linkbuilder slecht? Hebben jullie deze partij bijv. goed mee gegeven wat voor type links jullie wilden zien en hoe het linkprofiel (per pagina) moest worden opgebouwd?
Vervolgens wordt er o.a. ingezet op gastbloggen (niet dat dat zo’n geweldige strategie is, maargoed).
Dáárnaast schakelen wij één van de grotere tekstmarktplaatsen in om content voor ons te laten schrijven, ten behoeve van een stuk linkbait wat in ontwikkeling is. Dit stuk willen we dan massaal onder de aandacht gaan brengen d.m.v. outreach en promotie.
Gastbloggen blijkt nog goed te werken, toch zou ik liever meer tijd steken in linkbait, outreach en promotie om er zoveel mogelijk uit te halen. Gisteren toevallig nog een leuke video over mogen bekijken: https://moz.com/blog/link-building-outreach-in-a-skeptical-world-whiteboard-friday
22 oktober 2015 om 11:53 am In reactie op: Offline effort beinvloedt SEO in Google echt mega… #28408Dat is het zeker niet, offline populairiteit heeft 100% zeker invloed op de rankings, alleen weet ik nog niet 100% zeker wat. Edjon heeft mij wel een duw in de goede richting gegeven.
Kijk ook even naar: http://www.seerinteractive.com/blog/digital-advertising-offline-media-your-business-tag-team-champs/
Ik geloof ook wel dat offline populariteit invloed heeft op de rankings, maar dan meer op basis van data. Oftewel wordt er vaak gezocht op ‘bedrijf’ in combinatie met ‘zoekterm’, dan lijkt het me niet gek dat Google dat bedrijf hoger plaatst.
Vb: De Vishut verkoopt zalm en De Vistent verkoopt ook zalm en hebben hier een gelijkwaardige site over. Wie zou jij hoger plaatsen? De Vishut adverteert offline met folders over een heerlijk zalmrecept. Men zoekt daarna op ‘De Vishut Zalm’ of ‘De Vishut Zalm Recept’.
Welk bedrijf zou jij hoger plaatsen als jij Google was? Het bedrijf waar daadwerkelijk op gezocht wordt in combinatie met de zoektermen of het andere bedrijf waar dit minder voorkomt?
22 oktober 2015 om 11:12 am In reactie op: Offline effort beinvloedt SEO in Google echt mega… #28406Ik heb gezien als je in een stad het beter doet door meer offline reclame, betere diensten te levert waardoor je daar populairder wordt dat Google mij dan ook in die stad boven mijn concurrent gaat zetten. Dit terwijl de content per stad exact hetzelfde is en blijft. Ook is er onlangs een nieuwe partij opgestaan die na een half jaar al in die regio boven mij stond omdat die partij in regio oost woont en daar dik zijn best doet.
Dit zou niet mogelijk moeten zijn, tenzij je Google data geeft waarin dit duidelijk naar voren komt.
Vergeet niet dat Google steeds weer zichzelf aanpast om betere resultaten te laten zien, het kan dus zijn dat er (kleine) dingen zijn die veranderen binnen de algoritme, of binnen de reputatie van beide websites.
Dit is vrij lastig inderdaad. Het is het beste om na te gaan in welke landen jullie de komende 5 jaar willen optimaliseren. Wanneer dat meer dan 2 landen zijn dan kan je het beste een .eu domeinnaam afnemen. Dan kan je voor je webshop de volgende url realiseren http://www.domeinnaam.eu/nl/ of http://www.domeinnaam.eu/be/
Zo kan je in je webmaster tools per url de betreffende land aangeven waarin jij wilt optimaliseren.
Mag ik vragen hoe je erbij komt dat een .eu in dit geval het beste is? Waarom niet een .com of een andere extensie?
Ik zou in dit geval puur kijken naar de lange termijn. Wat zijn we van plan, waar willen we ranken en hoe. Zet daarvoor een goed plan op en voer dat uit. Het kan voorkomen dat je enkele posities eerst kwijt raakt, maar soms moet het eerst slechter worden alvorens het beter wordt.
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…