Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voor SEO heeft dit helemaal geen invloed, voor zover ik weet, tenzij er links en waarde op de ‘lege’ domeinnamen zit. Denk hierbij aan DA / PA. Maar in de meeste gevallen is het beter om op de andere domeinnamen een propere website te zetten, dan deze middels een 301 door te sturen.
Hoi!
Voor een belgische website heb ik een tweetalige site gamaakt (Frans en Nederlands). Ik heb mijn keyword research gedaan en sommige keywords zijn zowel belangrijk in het frans als in het nederlands.
Bijvoorbeeld: “crowdfunding”. Dit is dus een belangrijk keyword in beide talen.
Vormt het voor jullie een probleem als ik hetzelfde keyword hanteer in beide talen en dus op beide versies van een pagina?Of is dit not done?
Bedankt voor jullie hulp!
Lisa,
Even kort, het klopt dus dat je een site.be hebt en daar ook een site.be/fr/ hebt? Zolang je alles goed ingesteld hebt qua multilanguage, webmastertools etc, is het geen probleem om een bepaalde pagina te kopieren en te veranderen naar een andere taal. Ook al zitten daar dezelfde woorden tussen zoals ‘crowdfunding’.
Ik hoop dat ik het goed uitgelegd heb voor je, zoniet hoor ik het graag.
13 november 2015 om 1:07 pm In reactie op: Gratis blog artikel plaatsen Wonen – Tuin – Meubels – Slaapkamer – Interieur #28450Ik heb het idee dat deze site ondertussen (1,5 jaar later) al verkocht is of aangepast is. Contactformulier blijkt niet te werken en ik zie weinig tot geen links in de artikelen, wel advertenties. Wellicht even via de facebook pagina proberen contact te leggen?
En ik begreep dat voor Google Duits en Nederlands sterk aan elkaar verband zijn, dus af en toe een Duits linkje op een Nederlandse site mits verder wel relevant kan ook werken.
Kun je dat onderbouwen, eventueel met bron?
Het zit wat genuanceerder in elkaar dan dat er één beste oplossing is, zie bijvoorbeeld Search Engine Land: 5 Questions To Select The Right Structure For Your International Websites .
Als je geen ‘resources’ hebt om maandenlang of beter gezegd jarenlang werkzaamheden te doen als meerdere sites te voorzien van verse content, voor meerdere sites aan linkbuilding doen, voor meerdere sites traffic te genereren, voor meerdere sites technisch onderhoud te doen en te verbeteren, etc., dan zul je met je taal- of landgerichte site nog steeds op een onzichtbare plek in de resultaten belanden. Jouw buitenlandse site kan dan geen gebruik maken van de autoriteit die je in je hoofdland hebt opgebouwd en al je buitenlandse concurrenten doen al die benodigde werkzaamheden namelijk wel.
Helemaal mee eens Roger, je moet wel goed kijken waar je daadwerkelijk tijd, geld en resources voor hebt.
En dat is goed gelukt!
Dank!
Danny
Super, veel succes gewenst!
Ik zal het je nogmaals proberen uit te leggen. Google toont de voor hen meest relevante omschrijving, zodat men ziet dat hetgeen ze zoeken ook daadwerkelijk op jouw pagina te vinden is.
In dit geval zijn de zoekwoorden: beschermingsbewind gouda.
En de omschrijving is:
Beschermingsbewind is het behartigen van financiële belangen bij personen die het om lichamelijke of psychische redenen niet zelfstandig … 2800AC Gouda.Maar de omschrijving die jij hebt toegevoegd is:
Beschermingsbewind is het behartigen van financiële belangen bij personen die het om lichamelijke of psychische redenen niet zelfstandig meer kunnen.In jouw omschrijving staat het woord Gouda niet, toch kon Google dit vinden op jouw pagina en toont het er daarom bij.
En als men zoekt op jouw adres, oftewel folant.nl of http://www.folant.nl, dan zie je in google het volgende staan als omschrijving:
… opnemen? 0182-796544|info@folant.nl … Welkom bij Folant! … Na 12 jaar werkzaam te zijn geweest in de schuldhulpverlening is Folant Bewind ontstaan.Omdat Google blijkbaar vindt dat dat de meest relevante omschrijving is voor die zoekterm bij die pagina.
Kom op mensen, mail hem zelf even. Je gaat er toch niet vanuit dat iemand die in 2011 een bericht hier achter heeft gelaten, nog elke dag controleert of er een reactie is? Je kunt hem zelf mailen door op z’n naam te klikken en dan staat de optie er tussen.
Vet cool! 81% van de stemmers heeft zijn SEO kennis verkregen middels zelfstudie! Zijn we dan allemaal autodidactisch? Is wel iets om trots op te zijn, mensen! We kunnen onszelf geheel zelfstandig een heel vak aanleren, zonder de hulp van een docent!
Compliment aan iedereen!
Aangezien SEO blijft veranderen, lijkt het me ook niet dat je dit in boeken kunt vinden, of tijdens lessen op een school. SEO is je aanpassen naar de huidige situatie.
Ik ben begonnen met een nieuw bedrijf en ben begonnen met de SEO. Nu krijg ik, wel zoekend op twee verschillende manieren. twee verschillen omschrijvingen.
Wellicht kunnen jullie een verklaring vinden:)
Als ik op een zoekterm zoek, bijv beschermingsbewind Gouda, dan kom ik op pagina twee mezelf tegen met de omschrijving die ik heb aangegeven in Yoast.
Zoek ik op mijn url in google, dan kom ik voor dezelfde pagina een hele andere beschrijving tegen.
Het gaat om de pagina http://www.folant.nl
Ik snap niet waar het aan kan liggen!
Thanks!
Google pakt niet altijd de omschrijving die je daar zelf graag zou willen zien. Ze pakken ook regelmatig een stukje content en plaatsen dat, mits ze dat relevanter vinden. Maar het maakt jou toch niet uit wat voor omschrijving erbij staat, als men zoekt op de exacte url?
Hi Mik,
Late reactie maar dit kan zeker. Stuur me even een mailtje op tom[at]99webshops[punt]nl als je geïnteresseerd bent.
Ik heb zo het idee dat je beter niet kunt wachten op een reactie, aangezien deze uit 2012 komt. Neem daarom rechtstreeks contact op met de partij via zijn links?
Hoewel uit verschillend onderzoek blijkt dat de SERP’s steeds meer worden gedomineerd door lange artikelen, vind ik niet dat je hier uit de conclusie kunt trekken dat hier een causaal verband is. Persoonlijk denk ik dat goede lange artikelen meer engagement opleveren en meer waardevolle links (aanname mijnerzijds). Daarnaast bieden lange artikelen een grotere kans op een match met onderwerpen (topic modeling), waardoor ze beter in Google scoren Een slecht geschreven lang artikel zal echter niet beter scoren dan een goed korter artikel (denk ik).
My thoughts exactly!
Wat ik zelf vaak toepas in een tekst is een korte alinea met de belangrijkste info voor degenen die niet de hele pagina wil lezen …
Voeg hier nog een paar handige, gerelateerde links aan toe van eigen artikelen/pagina’s binnen de website, zodat men na het lezen ook nog over een soort van CTA beschikt. Dit zal je bouncerate positief beinvloeden.
Inderdaad op pagina 2 in google.com in google.nl is het een heel andere zaak. Nergens! Dat wordt nog even doorwerken dan. Bedankt voor de tips.
Heb je de website ook aangemeld bij Google Webmaster Tools? Zoja, wellicht valt daar het e.e.a. te vinden waarom je niet gevonden wordt? Lijkt mij omdat er te weinig content op staat en veel te spam-like ingericht.
Wanneer ik mijn website check op paginapositie in Rapid SEO tool of SERP checker krijg ik positie 17 te zien. Het gaat om http://www.vakantiehuisdeschoorlseduinen.nl
In werkelijkheid is mijn website nergens te vinden. Wat kan hiervan de reden zijn? Ik heb dit niet eerder meegemaakt.Beste Astrid,
Er zitten nogal wat fouten in de website qua SEO die je wellicht beter zo snel mogelijk kunt oplossen. Zo zie ik meerdere h1 tags op de homepagina en een h2 tag die niet zo snel in de content te vinden zijn, dus verstopt zitten achter de header. Ook zie ik dat jullie binnen de contentpagina’s wel erg vaak de keywords terug laten komen, ik zou hier wat voorzichtiger mee omgaan.
Daarnaast vind ik jullie website op de tweede pagina voor de zoekterm ‘vakantiehuis de schoorlse duinen’ echter gaat het hier om een contentpagina en niet de homepagina.
Hallo Key,
Er zijn nogal wat discussies over hetgeen het beste werkt. En ik moet zeggen dat ik altijd gebruik maak van twee oplossingen:
– Folders (site.com/de/ – site.com/fr/)
of
– Domeinnamen (site.de – site.fr)Voor beide valt het e.e.a. te zeggen. Het liefst pak ik per land een andere domeinnaam indien beschikbaar. Hier kun je dan de gehele website op afstemmen, niet alleen qua content, maar ook qua layout, kleurgebruik enzovoorts. Wat namelijk in het ene land werkt om de conversie te verhogen, werkt niet persé in het andere land even goed. Ook merk ik dat het gemakkelijker is om links te krijgen van een .de site naar een .de site, dan van een .de site naar een .nl/de/ pagina.
Folders gebruik ik als het om een kleine website gaat. Zo ben ik momenteel bezig met klaaskoopman.com en zal ik de site omgooien naar het engels, waarbij de nederlandse taal te vinden zal zijn op klaaskoopman.com/nl/. Of wanneer je wel binnen de zelfde regio blijft, maar niet dezelfde taal. Zie hiervoor bijv. België met vlaams en frans enz.
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…