Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb besloten alle pagina’s op plaatsnaam te redirecten naar een en dezelfde pagina waar de tekst geoptimaliseerd is voor elke bezoeker. Dus niet meer steeds op een unieke pagina met dezelfde tekst, maar dan aangevuld met de betreffende plaatsnaam.
Geen idee of dit gevolgen gaat hebben voor de positie op plaatsnaam. Maar het resultaat is nu zo goed, dat ik het durf te riskeren. En ik zal het monitoren. Als er negatieve verschuivingen plaatsvinden, kan ik altijd nog voor elke plaatsnaam een unieke tekst maken.
De uitkomst is dat ik toch 2 aparte sites ga maken, naast de hoofdsite.
De klant wil het zo en beide subsites gaan puur over een product, een niche van het bedrijf. Wat we mee hebben laten spelen is dat de huidige autoriteit van de hoofdsite gering is, PR 2, en dat de klant dit product onder de aandacht wil brengen van potentiële klanten buiten de regio, terwijl de hoofdsite gericht is op de detailhandelfunctie in de regio.
De toekomst zal leren of we gelijk gehad hebben. Dank voor het meedenken.
zo’n scan kun je ook zelf doen, bijvoorbeeld met een gratis account van Lipperhey. 1 site gratis en beperkte rapportage op de website, maar heel inzichtelijk vind ik. Met gratis account krijg je meer info dan als je alleen je domeinnaam invoert en scant.
Hoe staat het met de technische optimalisatie? Lipperhey zegt daar ook iets over in haar scan en je kunt bijvoorbeeld je site testen bij gtmetrix en pingdom.com.
19 november 2014 om 3:33 pm In reactie op: Meerdere domeinnamen voor 1 website + canonical tag #24142Ik heb geleerd dat het effect van domeinnamen, als deze nog geen waarde hebben voor Google, verwaarloosbaar is. Ik zou investeren in content op je bestaande site. Dan kun je alle kanten op, want elk zoekwoord kun je dan terug laten komen in een folder van je bedrijfsnaam-domein.
Ik hoor graag of ik het mis heb, want ik heb net nee gezegd tegen een aanbod een rijtje in mijn branche nuttige domeinnamen over te nemen, vanwege deze zienswijze dat een lege domeinnaam geen belangrijke waarde meer heeft als deze nog geen autoriteit heeft opgebouwd.
Daar zeg je me wat, Coolblue. Dat is een ding om over na te denken. Ik vermoed dat zij het voor elkaar gekregen hebben om per site zoveel gewicht te krijgen op Google, dat elk onderdeel de andere onderdelen versterkt door naar elkaar te verwijzen. Op dat niveau zit deze klant niet vrees ik.
En Coolblue zet ook hevig in op adwords en het zal mij niet verbazen als Google daar ‘waardering’ voor laat blijken in de organische zoekresultaten.
True! dank voor de feedback. En ik moet niet zeuren, want dit is natuurlijk by far de minst tijdsintensieve methode geweest. Ik zal eens stap voor stap er aan verder werken. Want de strijd kan alleen gewonnen worden als je in beweging blijft, dat heb ik wel begrepen over dit onderwerp.
Nogmaals, dank!
Er is heel veel unieke content en over actuele onderwerpen schrijf ik een blogartikel. Maar er is niet zoveel te zeggen over een bed verhuren in de ene of de andere plaats. En wat er te zeggen valt over een hoog-laagbed is hetzelfde als over een thuiszorgbed; het is namelijk het zelfde.
Zijn er andere manieren dan? Ik kan natuurlijk elke pagina een unieke tekst geven, maar dat voelt ook weer zo nep.
Ik had natuurlijk de vraag eerst moeten stellen en dan pas doen, maar ik had en voorbeeld gezien van een site die ik heel goed gevonden had.
-
AuteurBerichten