Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dank voor alle reacties. Leuk om te zien dat de meningen verschillen, maar ’t maakt het er niet makkelijker op :).
Feit blijft wel dat er op dit moment veel te weinig kwalitatieve links zijn, iets wat we zowiezo moeten oplossen.
Ik ga hier intern nog eens goed overleggen wat we precies gaan doen.
Hoi mcyalman,
bedankt voor je snelle reactie.
De content op de website is goed. Sinds we dat hebben aangepakt zijn we hard gaan stijgen, dus daar kan het niet aan liggen.
Het verkrijgen van links is inderdaad iets waar we nog niet voldoende mee hebben gedaan. Ik moet zeggen dat dat ook een van de moeilijkste onderdelen is.
Heet het ook zin om intern links te creeëren? Of hebben we alleen iets aan externe links?
Interessante vraag. Voor SEO maakt het wel degelijk uit of trefwoorden terugkomen in de domeinnaam. Dit is ook eenvoudig te zien als je Google gebruikt. Waarschijnlijk werkt het andersom ook nog, maar ik kan geen case bedenken waar ik dit heb gezien. De vraag is natuurlijk of je deze andersom-naam wilt. Mensen onthouden een naam vaak maar vaag en je wilt natuurlijk niet dat ze bij je concurrent uitkomen. Heb je het geld? Koop ze dan allebei, dan ben je voor altijd zeker van je zaak. Je wilt niet dat een concurrent die andere domeinnaam in handen krijgt en je vervolgens hiermee beconcurreerd of chanteert.
Als lange termijn strategie is echter het product of de dienst die je aanbied en de usability van je website veel belangrijker dan een SEO vriendelijke domeinnaam. 37 Signals zegt het volgende, waar ik me bij aansluit (gaat niet over SEO, maar online apps):
Geef je website een gemakkelijk te onthouden naam
Een grote fout die veel mensen maken is te denken dat de naam van hun toepassing moet zijn. Pieker niet over een naam die levendig het doel van je toepassing omschrijft; dat leidt meestal tot een generieke, gemakkelijk te vergeten naam.
Laat ook niet te veel focus groepen of comités los op de naamgeving. Kies een naam die kort, en makkelijk te onthouden is en ga er dan voor.
En geen paniek als je niet de exacte domeinnaam kan krijgen die je wilt. Je kan altijd creatief zijn en dichtbij komen met een aantal extra letters.
Google is ook niet te vinden op zoekmachine.nl ;), deze site staat echte wel op #12 🙂
Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest, altijd al mijn fietsbel online willen laten bedrukken…:cool:
Een domeinnaam met de zoekwoorden anders om is enkel en alleen interessant om eventueel hoger te scoren in google omdat de zoekwoorden er in voorkomen. Het is totaal niet interessant om met deze domeinnaam verder te gebruiken omdat de naam totaal nergens op slaat.
Er is uiteindelijk voor gekozen om de domeinnaam niet te kopen en ons gewoon te gaan richten op de huidige domeinnaam.
Laat maar even weten als je je bedrukte fietsbel wilt bestellen, dan regelen we wel wat korting 😉
Hoi NECAnGeL,
ik meen ergens een keer gelezen te hebben dat een bounce rate van 40% normaal is, misschien dat iemand dit kan bevestigen? (of ontkennen).
Lees deze blog van Andre Scholten eens: Bounce rates zeggen niet altijd wat je denkt – André Scholten
Hierin staat enkele oorzaken uitgelegd hoe het kan dat je een hoge bounce rate hebt.
Succes. -
AuteurBerichten