Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor dde tip!
Ik begrijp hem alleen niet. Ik zie die links met dezelfde anchortekst op zowel de goede als slechte pagina.
Google is echt mobile first ingesteld. De site vitality hoek moet ik me ook nog eens in gaan verdiepen.
Opgelost denk ik.
Ik ontdekte een fout in m’n .htaccess bestand net boven de redirects.
Ik begrijp ook niet waarom de redirects niet werken.
Alles staat in een bestand met de nam .htaccess. Dit bestand is leesbaar voor iedereen.
De rewrite rules gaan goed. http wordt naar https geleidt en filamentewnmeer.nl naar http://www.filamentenmeer.nl Voor de redirects gebruik ik expres die tool zodat ik geen typfouten maak.
- Deze reactie is gewijzigd 6 jaren, 3 maanden geleden door JonnieZ.
Het blijft me erg onduidelijk wat en wanneer een pagina nu gezien wordt als structured data
Er staan bij mij pagina’s met Nederlandse keywords (slug), met engelstalige keywords, zo goed als lege pagina’s en zelfs niet bestaande pagina’s!
http://www.filamentenmeer.nl/ABS,PLA,Nylon,PETG/3.0mm-metal-pla-filament-bronze(ik heb nooit een categorie “ABS,PLA,Nylon,PETG” gehad en heb geen idee waar dit vandaan komt.
Google is begin november zomaar meer pagina’s met structured data gaan zien die er al maanden stonden. Op 9 november zag Google er 110, 1 dag later 109 en daar blijft het voorlopig op.
Kan ik hier op een of andere manier nog invloed op uit oefenen?
Met de data highlighter heb ik het ook geprobeerd, maar omdat reviews op een ander tabje staan dan standaard wordt weergegeven kan ik die niet markeren en werkt dat niet.Heeft iemand suggesties?
Even een update en een nieuwe vraag in een nieuw topic.
Met de tips en adviezen van hier kon ik goed aan de slag.
De tools van http://www.lipperhey.com en de toolbar en website van SEMrush.com waren ook erg nuttig.
Op dit moment sta ik opp 1 veelgebruikte zoekterm op plaatsen 1,2 en 3 in google.nl en met 3 andere sta ik in de top 10. Het stijgt nog en ik weet nog wat dingen om te verbeteren, dus ik ben erg tevreden!Dank ook voor de adviezen!
Beste Olaf,
Dank je!
Ook dit zijn fijne, praktische tips waar ik mee aan de slag kan.
Ik koos voor opencart omdat het me een fijn, goed ondersteund pakket leek. Er is een grote communnity en veel aan extensions beschikbaar.Versie 2.1.0.3 gebruik ik voor een webshop voor 2e hands dingen. Migreren kan, al is het theme niet compatible.
Slug ben ik gisteren meteen begonnen te vertalen naar het Nederlands. Redirecten moet ik even uitzoeken, maar lukt ook wel.
De tekst bij de producten is inderdaad summier, toch is dit al (veel) meer dat wat m’n concurrenten hebben en ook voor mij een enorme verbetering/uitbreiding. Het verder verbeteren en uitbreiden staat zeker nog op m’n lijstje. Meer informatie specifiek over die kleur/materiaal (wel of niet doorschijnend, licht of donker van kleur, etc).
Het is heel erg veel werk om alleen te doen en als je dan ook totaal geen verbetering ziet na toch al wat weken, weet je gewoon niet of je nu wel of niet goed bezig bent.
Ja en ook als een van de eerste dingen gedaan.
Bij de Webmaster tools heb ik m’n domein met een zonder www alsook de https met en zonder www toegevoegd. de www variant als voorkeursdomein aangegeven en m’n .htaccess maakt ook overal http://www.domein van. SEOok de code van de webshop is aangepast zodat er canonieke URL’s gebruikt worden. Oquake geeft toch nog steeds aan dat ik geen canonical url heb.
Dat is een antwoord waar ik direct mee aan de slag kan. Dank!
SLUG als term kende ik niet. In mijn webshop (opencart 1.5.4) heet dat SEO keyword.
De reden dat deze engels zijn is dat ik erg veel klanten uit andere landen heb/had. De webshop ondersteunt geen meertalige SEO URL’s. De website is ook in beschikbaar in engels en met prijzen in Dollars.Mijn achtergrond is ook een puur technische (BSc technische informatica). M’n keue was dan ook voor een oudere, stabiele versie van Opencart. Helaas is dat bijvoorbeeld ook nog geen responsive design, geen multi lanuage SEO etc.
De content heb ik pas veranderd. Gezocht naar keywords en daar een stel van verwerkt in de content. Hij was juis heel kort en zakelijk. Ook de meta descriptions waren niet ingevuld net als zoekwoorden. Dit is allemaal al verbeterd op content gebied.
De digitale werkplaats cursussen van Google volg ik nu ook allemaal en die brengen me ook wel steeds en stapje verder (hoop ik), maar wat ik zie is zo conflicterend.
Ik voeg zoektermet toe en verwerk die in de content en meta descriptions, maak SEO URL’s, een .htaccess, robots.txt en kom lager te staan dan daarvoor!Ik heb echt geen flauw idee, dus iets concreets zou welkom zijn.
Lipperhey rankt me beter op technisch gebied (72%) en m’n naaste concurrenten 71%, 69% op SEO rankt Lipperhey me op 70% en m’n naaste concurrenten op 80%, 66% en 66%.
De laagst scorende webshop hierop heeft echter de hoogste ranking in SEOquake en omgekeerd. Die met een 80% score heeft de laagste ranking bij SEOquake. Dit vind ik dusa gewoon erg verwarrend. Op populariteit 30% en m’n naaste concurrenten 30%, 50%, 80%). SEOquake rankt me op 881 (gisteren 886) en m’n naaste concurrenten op 225, 563 en 10.8k. Op verschillende zoektermen scoort de concurrent van 225 ranking in Google als eerste. Dat doet me denken dat populariteit niet het allerbelangrjkste is. Deze heeft net als mijn webshop een score van 30% in Lipperhey.Oftewel, volgens beide tools scoor ik, vergeleken met m’n concurrenten 2e. In de zoekresultaten sta ik echter toch veel verder onderaan.
-
AuteurBerichten