Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste Alain,
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om je visie te geven op mijn vragen. Het geeft weer een paar nieuwe inzichten.
Nogmaals dank.
Bedankt voor je antwoord. Een bevestiging dat ik hier een keuze in moet maken.
Uiteindelijk begint de eerste oriëntatie van onze bezoekers in Nederland. Eenmaal ter plaatse komt men vaak terug bij onze website. Bezoekers kennen dan inmiddels de website.
In het seizoen is er enig voordeel van de locatie vermelding (bezoekers die ter plaatse last minute informatie zoeken of reserveren voor bv. een stadstour d.m.v. affiliate). Over het geheel gezien willen we potentiële bezoekers het liefst in een zo vroeg mogelijk stadium bereiken. Kortom meer bezoekers in Nederland.
Daar is dus geen adres. Kortom het lijkt me daarom beter om de huidige locatie te verwijderen. Deze lijkt nu voor Nederland een negatieve invloed te hebben.
Wat betreft de huidige vermelding. We werken vanuit de stad. De locatie ter plaatse is er, alleen is dit geen fysieke winkel of bezoekadres. In die zin voegt het adres niks toe voor bezoekers van de website. Het adres laat ‘Mijn bedrijven’ ook niet zien, omdat we hebben gekozen voor een zgn. ‘servicegebied’ van 15 km vanuit ons adres. Dit dekt in feite de stad.
Nogmaals dank!
Wat meer specifiek
De locatie die ik heb aangemeld in places/mijn bedrijf van Google is geen fysiek bedrijfsadres.
We geven alleen informatie over deze stad met affiliate en reserverings opties. Dus geen diensten ter plaatse. Daarom heb ik in places een servicegebied aangemeld.
Vanuit de stad zelf scoren we hierdoor beter, maar in Nederland en België zijn goede posities gezakt.
Mijn idee is om de locatie te verwijderen, met het idee dat we in NL/BE weer beter naar voren komen. Goed idee?
-
AuteurBerichten