Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hmm… zouden ze dit misschien A/B testen ofzo?
1 is voldoende, aangezien hij de URLs goed kan volgen zal het niet heel lang duren voordat de overige pagina’s ook worden geindexeerd. Blijf linkbuilden en voor een goede website structuur zorgen.
Succes!
De sandbox is een Mythe.
Heb je een correcte XML sitemap bij Google Webmaster Tools aangemeld? Hoeveel URLs geeft Google aan daarin te vinden?
Webmaster tools geeft niet alle data die Google over je website heeft 1 op 1 weer. Kijk of Yahoo Siteexplorer de links al heeft gevonden. Dit duurt inderdaad minstens enkele weken.
Hoeveel pagina’s vind deze tool op je site? Create your Google Sitemap Online – XML Sitemaps Generator
Sitemaps zijn alleen nuttig bij websites met veel dynamische content, grote archieven of pagina’s die slecht door Google worden opgenomen. @Frank, is dit het geval? Anders zou ik niet te veel mijn heil zoeken in de sitemap, maar andere vormen van SEO.
Ik zet meestal geen prioriteiten in mijn sitemaps. Google is slim genoeg dit zelf uit te vinden.
Google:
Setting the priority of pages will never affect your site’s ranking in Google search results. Search engines use this information when selecting between URLs on the same site, so you can use this tag to increase the likelihood that your more important pages are present in a search index.
Het beste is een CMS die XML sitemaps zelf automatisch genereert (zoals Drupal), nieuwe content wordt zo snel in de index opgenomen. Indien een CMS dit niet ondersteund gebruik ik: XML-sitemaps.com. Deze tool heeft ook de mogelijkheid om automatische prioriteiten toe te wijzen (indien je dit toch wilt doen) dit werkt redelijk goed.
Meer info: http://www.google.com/support/webmasters/bin/topic.py?topic=8476
De bezoekers Nederlandse bezoekers uit Google.com zullen marginaal zijn. Je kunt zelf makkelijk je positie bekijken door bij preferences voor 100 resultaten te kiezen en vervolgens de trefwoorden in te typen waar je opgevonden wilt worden. Met Ctrl + F zoek je vervolgens naar je domeinnaam in de resultaten, dit geeft een redelijk goede schatting van je positie.
Het belangrijkste is natuurlijk hoe je dit in de uitvoering mee neemt. Google werkt hetzelfde dus voor je SEO strategie maakt het niet uit. Je blijft je op de Nederlandse markt richten qua trefwoorden, content, inlinks etc.
27 november 2009 om 11:16 am In reactie op: geoptimaliseerd op "website test" maar geindexeerd op "websitetest" #25161Overkill aan optimalisatie?
Als mensen de desbetreffende website zouden posten in hun vraag kunnen we denk ik veel beter en concreter antwoord geven.
Hierbij dus een oproep: Plaats je domein bij je forum post!
Bvd!
In Analytics is dit helaas niet te zien. Dit kan alleen door custom javascript aan te maken. Wat je zou kunnen doen is kijken naar taalinstellingen en dan met Google als bron. Engels verkeer komt dan hoogst waarschijnlijk van Google.com.
Als wij vanuit Nederland resultaten in Google.com bekijken is dit niet zoals mensen uit andere landen (zoals de VS) deze resultaten zien. Resultaten worden aangepast aan de hand van je locatie en taalinstelling bij de zoekmachine. Je kunt dus alleen zeggen dat je #154 staat op Google.com bekeken vanuit Nederland.
Ik raad je aan het volgende artikel te lezen: SEO tutorial on “geo targeting” and “language targeting” | SEO blog | SEO guru
Zo kun je een geschikte strategie uitzetten om beter te scoren in alle zoekmachines. Heb je via Google Webmaster Tools al aangegeven waar je website op getarget is? Geavanceerder als je bijvoorbeeld meer bezoek uit de VS wilt trekken, is om meer linkbuilding doen op Amerikaanse websites.
Ik raad dan zeker aan de online handleiding van SEOGuru te lezen om in iedergeval de basis goed te begrijpen…
Heb je Google zelf al gevraagd?
Bij het redirecten moet je goed kijken op welke trefwoorden je posities hebt en me welke pagina’s. Deze pagina’s moet je goed redirecten naar de nieuwe website anders bestaat er een kans dat je deze posities niet meer terugkrijgt. Dit dien je hoe dan ook goed uit te zoeken voor beiden scenarios.
Websites redirecten kan erg goed gaan, zie de dierenpark Emmen case in dit forum ;). Maar het lijkt erop dat Google langer geregistreerde websites beter waardeert dan nieuwe domeinen. Dit kan dus ten kosten gaan van je rank kracht.
Maak je geen zorgen over de dubbele content. Als je voor site A kiest redirect je site B naar site A en visa versa. Zo indexeert Google dus maar 1 domein. Op dit moment heb je 2 websites naast elkaar draaien en zou ik me meer zorgen maken over dubbele content.
De gehele gang van zaken is een beetje vreemd. Jullie maken een website die moet concurreren met de huidige website. Dat is sowieso al een beetje raar om aan te tonen dat hij beter geindexeerd wordt. Dit kan dan ook niet goed op deze manier, waardoor je in deze situatie bent gekomen waarbij je niet 100% weet wat het gevolg is.
Stel je switched de websites naar jullie domein. De eigenaar geeft geld uit aan marketing en jullie domein wordt steeds maar sterker. Dit domein is van jullie, jullie krijgen dus steeds meer macht om de website niet terug te laten gaan naar het oude domein. Ik zou dit niet laten gebeuren…
Een leuke case! Hd wel iets beknopter gemogen 😉
Je zult een afweging moeten maken tussen SEO aan de ene en business strategie aan de andere kant.
Kijken we puur naar SEO en het lange termijn belang van de website, dan raad ik scenario 1 aan (je kunt dan praktisch gezien gewoon de A records van het domein laten doorverwijzen naar je eigen server).
Voor SEO speelt de leeftijd van het domein een rol. Verhuizen zelfs met 301 en aanmelden bij Google is toch een risico en met een goed lopend domein zou ik dit niet doen. Ook voor de branding van je merknaam is het beter om zo te laten. Dubbele content snap ik niet zo goed. Je laat toch of het één of het ander domein zien? Dan is er niets dubbel.Voor je eigen business is scenario 2 echter aan te raden. Om de redenen die je zelf al aangeeft. Jij loopt hierin weinig risico en je onderhandelingspositie is straks veel beter.
Als ik echter de eigenaar van deze website was zou ik hier nooit mee instemmen.Conclusie?
– Blijf voor een maximale PageRank gaan met als basis de originele formule van Brin & Page
– De ToolBar PageRank is een vaak verouderde waarde afgeleid van je werkelijke PageRank en kan in weinig gevallen als indicator worden gebruikt
– Vergeet de andere belangrijke factoren voor het uiteindelijk goed ranken niet
So etwas?
Al met al een goede discussie, ik heb weinig topics gezien met 2 pages!
– Leo SzilardMaar waarom werkt het beter om voor deze beschrijving een samenvatting van je content te maken, ipv de eerst 150 karakters te kopieren?
Ik zou niet zo zeer een samenvatting maken. De tekst is een middel om een bepaald doel te bereiken. Je wilt de lezer aansporen een handeling te verrichten of hem ergens van te overtuigen.
Het doel van je description is dat als een zoeker in Google deze tekst leest dat hij geprikkeld wordt om je website te bezoeken. Je moet dus een goede teaser schrijven waardoor mensen graag verder willen lezen.
Daarna zijn ze al op je website en is het doel anders, je wilt de bezoeker behouden op de site en ze vervolgens verder informeren om een bepaalde conversie te maken.
Goede copywriters kunnen lezers hiertoe prikkelen. Dit zorgt voor een hogere click-trough-rate van jou zoekresultaat in Google. Dit levert dus meer bezoek op! -
AuteurBerichten