Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ga net als SEOguru voor optie 3 (lekker eigenwijs weer hehe ;)):
Waarom niet gewoon eerst eens kijken of een extra pagina binnen de bestaande website, met een goed (maar wat onopvallend) linkje vanaf de index-pagina (en ankertekst met zoekwoord C), het gewenste resultaat levert?
Onthoud dat als je met andere domeinen gaat werken je hier ook unieke inkomende links voor moet gaan maken. Voor een langere termijn visie is een domein met trefwoordC erin echt geen goede oplossing. Wat je wel dient te doen is landingspagina’s maken voor de verkeer geschreven woorden. Doe dit op zo’n manier dat gewone bezoekers van je website niet op deze pagina’s komen, maar bezoekers die het woord verkeerd schrijven wel.
@site-maker, verkeerd geschreven woorden kunnen ook bijvoorbeeld oude spelling zijn, denk aan bureau en buro. Waren bezoekers vroeger wel achterlijk :D? Bovendien kun je gewoon een zin maken als: “U heeft gezocht naar agterluk. Bedoelt u misschien achterlijk? Dan bent u aan het juiste adres! Agterluker of achterlijker dan dit vind u het niet!”Nu las ik op Google.com een artikel, waarin staat dat als een sitemap meer dan 100 URL’s bevat, je de sitemap beter kunt splitsen in meerdere sitemaps.
Waar staat dit artikel? Dit gaat waarschijnlijk over meer dan 100 uitgaande links op 1 pagina. Je sitemap is dan een HTML sitemap (gewoon een pagina met alle links erop). Dit is een achterhaald idee. Je dient een XML sitemap te maken en naar je website up te loaden. Dit is een goede gratis tool als je een redelijk statische website hebt:
Create your Google Sitemap Online – XML Sitemaps Generator
Geef vervolgens via Webmaster Tools aan waar je sitemap zich bevind. Google zal vervolgens laten zien hoeveel pagina’s er van de XML sitemap zijn opgenomen in de index.
PS:
Een XML sitemap dient pas te worden gesplitst bij meer dan 50.000 URLs:ik weet het ook niet, volgens mij zijn er (nog) geen richtlijnen voor. Ik wens je succes met je blog!
Goede vraag. Wat doet Google normaal bij een zoekopdracht met de keywords die je gebruikt? Krijg je plaatjes te zien via Universal Search in de organische resultaten?
Waarschijnlijk is de dieper gelegen pagina beter geoptimaliseerd voor dit trefwoord. Dit wil zeggen dat het trefwoord waarschijnlijk voorkomt in de titel, de header en de inhoud van de pagina. Google zit de pagina daarom als relevanter.
Of, maar dit is wat verder gezocht. Mensen verfijnen hoe zoekopdracht na te hebben gezocht op de bedrijfsnaam met het trefwoord ‘glaskralen’. Google ziet deze verfijning, vervolgens laat Google bij een zoekopdracht naar de bedrijfsnaam deze verfijning al zien zodat zoekers dit vervolgens niet zelf mee in hoeven te typen. Dit is echter een vrij recente ontwikkeling binnen Google, ik heb dit nog weinig zo concreet zien gebeuren. Mijn vorige advies over linkbuilding en de diepere pagina’s goed inrichten blijven van kracht.
Succes!
Google ziet nu dus deze pagina als relevanter. Waarschijnlijk is dit een zeer informatieve pagina over kralen en hebben er een aantal mensen direct naartoe gelinkt.
Ik raad aan 2 dingen te doen:
1. Deze diepere pagina’s goed in te richten zodat nieuwe bezoekers toch direct een idee krijgen op welke pagina ze zitten (jansen.be). Wellicht dmv een welkomsboodschap.
2. Linkbuilding naar de homepage met de bedrijfsnaam in de anchor tekst. Dit gebeurd meestal natuurlijk waardoor de homepage een sterke pagina wordt.
Bekijk je Analytics data eens hoe bezoekersstromen zich over je website begeven. Gaan mensen die binnenkomen op de dieper liggende pagina alsnog naar de homepage?
Ik zou me niet teveel zorgen maken, als mensen maar op je website komen dan is het goed. Vervolgens kun je ze verder informeren. Waarschijnlijk stijgt je homepage met de tijd uit tot een sterke pagina waardoor er beter wordt gescoord op je bedrijfsnaam.
Wel gestegen op mijn belangrijkste zoekterm van plek 14 naar 9 YES !
Wanneer heb je dit voor het laatst gechecked?
Ik denk niet het aanpassen van de Toolbar PageRank door Google direct gevolg heeft voor je rankings. Deze worden namelijk continue bijgewerkt door Google. Hebben meer mensen hier iets van gezien en zouden deze mensen dan ook hun Analytics grafiek kunnen posten waarin dit zichtbaar is na de update van 31-12-09?
Bvd!!
PS:
By the time you see newer PageRanks in the toolbar, those values have already been incorporated in how we score/rank our search results. So while you may be happy to see that the Google Toolbar shows a little more PageRank for a given page, its not as if that causes a change in search results at that point. So you wont see any search engine result page (SERP) changes as a result of this PageRank exportthose changes have been gradually baking in since the last PageRank export.
– Matt Cutts
Waarschijnlijk zie je jezelf in de top 10 staan als je bent ingelogd in Google. Google past dan de zoekresultaten aan naar je persoonlijke voorkeur. Onlangs is dit zelfs aangepast dat dit ook weleens gebeurd als je bent ingelogd. Ik denk dus niet dat je daadwerkelijk een top10 positie hebt het ene uur en het andere niet meer. Ik raad aan Google Analytics te installeren zodat je bezoekers kunt bijhouden die via dit trefwoord binnenkomen.
Het kan nooit kwaad om de discussie wat leven in te blazen door wat olie op het vuur te gooien ;).
@Roy, afspreken komt goed!
Verder goed punt Alain! In en nieuwe markt is iedereen een expert . Reclame- en webdesign bureaus ‘doen’ nu ook allemaal SEO. Tijd om het kaf van het koren te scheiden!
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met
positie 6 /7
Bij mij sta je op positie 40 op het trefwoord verf. Ik denk niet dat je je verder moet focussen op dit trefwoord. Dit ga je nooit winnen en voorbij de top 10 is eigenlijk al zinloos om te staan. Focus je dus op je longtail trefwoorden als bijvooorbeeld ‘systeemverf’. Hier heb je een positie 11 op en bied dus meer kansen om de eerste pagina te halen.
Lees de SEO handleiding goed door op deze website. Kijk naar bijvoorbeeld waar je op scoort op systeemverf:
Systeemverf- een-pot-systeemverf
De Titel kan beter, je headers, je content en misschien wat extra inkomende links….
Ik zie ook nog wel wat kansen voor Google Adwords
Succes en iedereen alvat een gelukkig Nieuwjaar!!!! :D:p:)
Dit komt omdat je homepage sterker is. Er gaan meer inkomende links direct naar je homepage dus ziet Google deze als relevanter. Ik zie niet zo’n probleem in je verhaal, je zou meer aan linkbuilding voor de onderliggende pagina kunnen doen, maar eenvoudiger zou een goede call-to-action zijn op je homepage naar de pagina waar je je traffic naartoe wilt hebben.
Paul, je mag altijd contact met ons opnemen. Gezamenlijk spreken we vloeiend Nederlands, Engels, Duits, Pools, Spaans en Portugees… en oja Twents natuurlijk!
Daarnaast zijn we goed in meertalige SEO strategie. Zo zijn we momenteel bezig met VMI.com.cn waarbij de eerste resultaten uit Baidu al binnen zijn!
Ah, je hebt aan het artikel meegeschreven zie ik nu ;)…
Ik denk dat het verschil vooral zit in de titel: ‘voorspellingen’ van Rand en de ’trends’ van Joris. Rand spreekt over ‘my personal perception’…
Dus nee, nog geen harde bewijzen gezien over Twitter of Facebook, maar dat maakt de discussie wel interessanter!
Ik zie dat je ook in Enschede zit. Wanneer kom je een keer langs op de Moutlaan voor een kop koffie? Wellicht kunnen we nog wat voor elkaar betekenen.
Dat het overlapt is al vreemd aangezien het eerste artikel 6 dagen eerder is gepost. Ik kom teveel dubbele blogs tegen geschreven door mensen die alleen maar inkomende linkjes najagen.
Real time – dubbel
Personalized – dubbel
Zoekmachine marktaandeel – dubbel (80/20, tja lucky bastards.. daar gaat onze gezonde markt, voor ons dus iets om naar te streven)
Conversie optimalisatie – dubbel
Meer inhouse/consultancy/meer investering in SEO – dubbelLaadtijd, ok wellicht belangrijker, maar dit was het voor 2010 ook al vanuit usability oogpunt. En niet het meest interessante ontwikkeling in ranking factor. Aangezien inkomende links nog steeds een gigantische seo factor zijn is de invloed van Twitter links (icm short URLs) een veel interessantere strategische ontwikkeling:
Mobile search en meer advertenties, ok ok interessant toespitst op ‘Nederlandse zaken’ is dit ook niet. Bovendien zijn deze trends al veel langer zichtbaar…
Goede vraag Marco! De plaatjes zijn onderdeel van iets dat Google Universal Search noemt. Er wordt hier weinig over gesproken in het forum terwijl dit toch zo belangrijk is. Steeds meer organische reslultaten worden verdrongen door Universal Search.
Hier iets meer info over Universal Search en zijn impact: Managing Your Brand To Perform In Universal Search Results
Ik kwam het volgende tegen voor Image SEO:
-
[*]Keywords in alt text, text around the image, image name, page title; The title of the page and headline of the post should be corresponding to image A Red Apple Tastes Better should be followed by apple.jpg
[*]File type should be png, jpg, gif in this order, Portable Network Graphics perform best
[*]The caption and content below should deal with the same topic as the image or describe it
[*]The image name should be something like keyword1-keyword2.png
[*]Enabled image search option at Google webmaster tool.
[*]Reasonable image file size
[*]The image size should be at least 250*300 pixel.
[*]Limited number of images per page;
[*]Popular and reliable photo sharing hosting (e.g. Flickr is reported to help in Yahoo! image optimization). -
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…