Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik gebruik geen content management systeem.
Ik raad je sterk aan dit wel te doen en niet meer te gaan sleutelen aan je eigen systeem. Je kunt deze beslissing beter nu nemen dan over een jaar ofzo na veel tijd, geld en energie in iets te stoppen dat niet meer van deze tijd is.
Er zijn vreemde dingen aan de hand zij zijn www. en ww. pagina’s geindexeerd. Daarnaast is er veel dubbele content en oa. titels zijn niet uniek.
Marja, mijn advies is sterk om over te stappen naar een ander CMS (website systeem). WordPress bijvoorbeeld zou geschikt zijn. Dit kan van de basis aan zoekmachine vriendelijk worden ingericht zodat al je geschreven content (teksten) goed wordt geïndexeerd. Je hebt redelijk wat inkomende links na het overzetten naar dit CMS dienen verdere mogelijkheden aan de hand van je Google Analytics gegevens te worden bepaald. Het systeem wat je nu gebruikt heeft zijn beste tijd gehad. Daarnaast ontbreekt het de website aan duidelijke call-to-actions. Indien gewenst kan ik je doorverwijzen naar goede en betaalbare partijen die dit voor je zouden kunnen uitvoeren.
Je home page wordt direct doorverwezen. wat meteen al onduidelijkheid geeft, ook voor zoekmachines.
Dat komt waarschijnlijk door de Website Optimizer die draait op de site…
Ok dat was flauw. Wat ik wilde zeggen is dat het belangrijk is na te denken over op wat voor soort trefwoorden je zou willen scoren. Waarschijnlijk is dit iets van ‘djembe’ of ‘djembe les’ etc.
Waarom ben je met Google Website Optimizer bezig op je website? Dit lijkt me nogal een gevorderde techniek, terwijl de basis van de website nog niet goed staat..?
Je staat wel degelijk op de eerste pagina! Op plek 6:
Ha, hier liepen wij laatst ook tegenaan. Het mooiste is natuurlijk dit via je CMS te doen. Echter ondersteunde ons e-commece module dit niet zo lekker. We wilden namelijk zowel euro als dollar prijzen weergeven. We hebben toen de volgende methode bedacht voor de Engels talige website:
1. Laad de productpagina in
2. Run client side een javascript die scant op prijzen in euro’s
3. Pas deze prijs aan naar dollars via een in een file op te geven koers (stap 2 is koppeling met bijv. xe.com)
4. Geef zowel de Euro als de dollar prijs weer.Resultaat: Price: 54 or $77
Vervolgens vind checkout plaats op basis van euro’s. Dit kan dan wel weer worden omgerekend naar dollars, deze koers is echter verschillend bij PayPal, Credit Card maatschappijen etc. Dus lastig vooraf te bepalen.
Eventueel kunnen we jullie helpen met de implementie van dit script.
Tim, dit is niet goed voor verschillende redenen:
1. Je verdeelt je PageRank over alle domeinen
2. Je branding van je website wordt verdeelt over meerdere domein
3. Dubbele content is niet goed en je weet nooit welke content gaat scoren.Advies: Kies 1 domein en redirect de rest hierheen.
Anders moet je op alle domeinen andere GA codes plaatsen. Maak 1 account aan en werk vervolgens met verschillende GA profielen. 1 code heeft geen zin, hoe weet je dan welk domein, waar en waarmee beter scoort?
1) het zijn geen verschillende sites, dus zoekmachines zien dit ook niet zo
2) content is hetzelfde dus je kunt nooit van te voren bepalen waar je content gaat scoren (dus NL in Google.be en wellicht BE content in Google.nl etc.)
3) Echt splitsen alleen via top level domain, maar ook dan hetzelfde probleem met scoren.Je wilt geen Vlaamse website ernaast, je wilt alleen je nieuwsberichten targetten op Vlaamse bezoekers. Dit is tricky. Ik zou deze berichten op een ander domein weergeven als een blog en deze geotargetten op Belgie via webmastertools. Linkbuildin erbij etc. Vervolgens trek je deze blog bezoekers naar je algemene website. Je algemene website zal natuurlijk scoren in Google.be, wellicht met wat LPs voor Vlaamse trefwoorden…
Ik heb een fysieke website die te bereiken is via meerdere domeinnamen.
Je dient je andere domeinnamen met een 301 redirect door te verwijzen naar je ‘fysieke’ website dus waar je hosting etc. achter zit. Je .com wordt dan doorverwezen naar je .nl, hier draait je GA code op dus deze wordt goed gemeten. Die 301 is belangrijk anders wordt het idd een zooitje.
Toch even uitgeprobeerd omdat ik fan ben van gratis tools. Deze tool geeft slechts wat data en geen informatie. Je kunt hier dus geen acties op ondernemen en dat maakt de tool waardeloos.
alleen dat er potentie in zit staat als een paal boven water omdat anders zo’n erkend bedrijf niet geinteresseerd is.
Volgens mij staat deze paal toch echt nog onder water. Wat is een erkend bedrijf? Gouden Gids ofzo?
Een tip: houd je niet bezig met linkbuilding, dit gaat never nooit helpen. Bouw een goede tool waar mensen echt wat aan hebben. Kijk naar Lipperhey ofzo. Dan komen die links en het succes vanzelf wel!
Succes!
Je PageRank veranded constant. Google laat eens in de +/- 6 maanden een update zien van je Toolbar PageRank.
Ok het puntje op de i. Hierbij uitleg over de 100 linkjes op 1 pagina regel van Google:
Bottom line?
If you end up with hundreds of links on a page, Google might choose not to follow or to index all those links. At any rate, youre dividing the PageRank of that page between hundreds of links, so each link is only going to pass along a minuscule amount of PageRank anyway. Users often dislike link-heavy pages too, so before you go overboard putting a ton of links on a page, ask yourself what the purpose of the page is and whether it works well for the user experience.
– Matt Cutts
Dit komt door Google´s personalized search of webgeschiedenis. In verschillende browser heb je verschillende cookies en dus een verschillende zoek geschiedenis waarop Google je resultaten aan past.
Probeer eens:
RewriteCond %{QUERY_STRING} pid=6$
$ markeert einde van de string. Beetje de vraag of dit gaat werken omdat mod-rewrite $ ook gebruikt als variabele placeholder.
Haha, mooi dat ‘stel’…
Ok, we hebben het hier dus over een hypotetisch website he? Hypothetisch gezien sluit ik me aan bij Alain.
Denk ook na over je branding. Wil je 1 of 2 sites promoten 75% uit zoekmachines is veel. Je zou hiermee eerder kunnen verhuizen naar een .com naam. Risico is inderdaad dat je posities kwijt raakt.
Voordeel van .com is betere targeting voor bezoekers zowel qua usability als bijvoorbeeld hosting. Dan zou je alle NL content naar een .com/nl directory moeten verhuizen en dan het liefst per pagina een 301 redirect aanmaken.Ik zou eerst .com opzichzelf lanceren. Content heb je toch nodig en kosten en risico zijn dan laag. Laat de site indexeren, doe wat aan linkbuilding in je nieuwe doelgroep en zie het een paar maanden aan. Heb je dan geen goede ranking bedenk dan of je uberhaupt goed kunt scoren met je Engelse website (zo hoog is PR3 nou ook weer niet). Indien je toch de kans wilt wagen terug te vallen in de NL serps kun je de hele boel verhuizen zoals aangegeven.
Succes! Laat je het resultaat weten?
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…