Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Indien het niet zinvol blijkt, zou je dan een overzicht kunnen maken met de top 10 gebruikte tools (anoniem etc.)?
De SEOgurus en hun muntjes metafoor!
Jurriaan dat kan de moeite waard zijn, maar bedenkt wel dat je dan voor alle 3 de domeinen aan linkbuilding moet doen ipv eentje als je op /de en /en gaat werken met directories. Lees dit hoofdstuk eens goed door zou ik zeggen:
SEO tutorial on “geo targeting” and “language targeting” | SEO blog | SEO guru
Beetje spammy site natuurlijk dat Start een Onderneming .nl. Heel veel pagina’s voegen absoluut niets toe. Wat is het verschil tussen:
Oh wacht… bij de ene staat Leusden en de anders staat Etten Leur. Geen goede content dus niet zo gek dat Google niet staat te springen om de site in zijn index op te nemen.
Er is nu wel een XML sitemap
Number of URLs in this Google Sitemap: 2685
In Google staat er nu 1.860
site:starteenonderneming.nl – Google zoekenAanmelden zoals Kevin aangaf en tips van Google lezen.
Waarom gooi je je subdomein ondernemingsplan.starteenonderneming.nl niet onder je hoofddomein? Heb je in iedergeval wat goede content.
Ook zou ik het SEO guru hoofdstuk over titel optimalisatie nog eens lezen. Die kunnen echt een stuk beter, je haalt nu zeker niet het maximale uit je site.
En om lekker tegendraads te zijn hierbij een argument om het wel te doen. Maar dan ook goed, dus de hele site omzetten naar een nieuw domein met trefwoord erin. Dit helpt je direct in je ranking. We hebben dit getest het scheelt echt. Daarnaast als je kijkt naar al je backlinks staat in de anchor heel vaak je bedrijfsnaam of domeinnaam en slechts weinig het trefwoord waar je op gevonden wilt worden. Als je nu een domeinnaam hebt met dit trefwoord erin is de kans veel groter dan mensen anchorteksten aanmaken met de goede trefwoorden. Voila!
We hebben dit oa gedaan voor Hippe Geboortekaartjes Online | Hippe Kip & Koter nu een tot 2 positie in Google op het trefwoord dat je wel kunt raden…!
Voorwaarde is wel dat alle content alleen maar op het nieuwe domein beschikbaar zijn dus echt met 301 redirects. Dit heeft natuurlijk enorme impact op organisatie dus is zeker geen lichte beslisssing.
Succes!
…het kunstmatig opvoeren van het aantal links naar uw site of het aanmelden van uw site bij duizenden zoekmachines. Dit zijn onbruikbare methodes die geen enkele invloed uitoefenen op de positie van uw site in de resultaten van de belangrijkste zoekmachines…
– GoogleHet zit hem in het kunstmatig opvoeren van links. Dit is niet wat Google wilt dus grijs, dus geen goede lange termijnstrategie.
We zijn zelf erg voorzichtig met het toevoegen van links en plaatsen soms zelfs nofollows op deze links om juist geen PR door te laten stromen.
Als je opeens veel dezelfde anchors gebruikt, in links in de footer van een site, op niet relevante webpagina´s loop je een grote kans dat je acties geen enkel efffect hebben op je getargete trefwoord.
Wat je wilt doen is een beetje grijze SEO..
Ik zou beginnen met optie 1, kijken of het effect heeft en dan langzaam uitbreiden. Nummer 2 in één keer doen zal Google spam vinden. Let ook op variatie in je anchor teksten!
Zeker interessante ontwikkeling. Ik ben toevallig aan het kijken vandaag naar Drupal Gardens (private beta) waar data ook gemarkeerd wordt dmv RDFa.
Dit is een voorbeeld van de submit data van een blog post:
Nog niet helemaal valid ;), maar gaat de goede kant op!
Markup Validation of http://taco.drupalgardens.com/ – W3C Markup ValidatorMeer info:
RDFa, Drupal and a Practical Semantic Web
Drupal Gardens launches in private beta | Dries Buytaert
Structured data is the new search engine optimization | Acquia
RDFa and Drupal | AcquiaEen 301 alleen voor zoekmachines is niet de oplossing. Er is echter wel een oplossing: canonical. Sinds dec 2009 werkt dit ook cross domain!
Official Google Webmaster Central Blog: Handling legitimate cross-domain content duplication
en uitleg plus via van Matt Cutts:
About rel=”canonical” – Webmaster Tools Help
Google kan canonical negeren. Als je zeker wilt zijn dat de alleen je hooddomein wordt geinexeerd kun je bijvoorbeeld de hele partner website niet kunnen laten indexeren via de robot.txt…
Goede vraag Annemieke!
Performanced based werken is steeds meer in opkomst. Omdat er steeds nieuwe technieken opduiken waarvan een organisatie niet zeker weet of dit wel werkt kan dit model voor bedrijven interessant zijn. Als er geen resultaat is betalen ze ook niet is de gedachte. Waar wel aan moet worden gedacht is dat het risico nu bij de SEO-er ligt hier dient dus wel een hogere prijs worden betaald dan bij een fixed prijs of consultancy fee deal.
Waar je goed naar moet kijken is hoe je succes gaat meten. Dit zijn je performance indicators (KPIs). Voorbeelden zijn oa.:
– per positie
– aantal backlinks (let op kwaliteit)
– per bezoeker (let op of dit unieke bezoekers zijn of niet!)
– per klik
– per conversie ($ hard en/of zachte)
– als laatste een percentage bovenop de consultancy fee bij het behalen van de doelen
Dan zijn er nog variaties mbt de betaling. Ontvang je een percentage van de omzet of een vast bedrag per conversie etc.
Er zitten zeer veel valkuilen in de modellen. Een performanced based deal is niet gelijk garantie voor succes of risico vermijdend.
Sommige performance deals slaan nergens op. Zo geven veel bedrijven die landingspagina’s bouwen garanties af. Maar als je leest wat dit inhoud is dit bijvoorbeeld dat bij 50 landingspagina’s er minstens tien top 10 posities worden gehaald. Dit klinkt goed, maar deze positiegedachte is totaal achterhaald. Zo kan ik heel erg niche trefwoorden optimaliseren waar makkelijk een top 10 positie op wordt gehaald, maar waar totaal geen traffic naar is. En een top 10 positie in de zoekmachine Ilse is natuurlijk wat anders dan in Google NL. Rankings zijn hiermee dus van de baan.
Ook deals per klik kunnen risico vol zijn. Een Adwords campagne waarin iets gratis wordt aangeboden zal zeer veel kliks opleveren, maar als hiermee een verkeerd segment bezoekers wordt aangetrokken zullen ze niet converteren en dan kan dit een dure campagne voor de klant worden.
Blijft inderdaad over; bezoekers en conversies. Bezoekers is al een betere metric maar ook hier schuilt het gevaar dat er zeer veel lage kwaliteit bezoekers naar de website worden gezonden. Conversies zijn vaak een goede oplossing. Wel is dan belangrijk dat er goed gemeten kan worden hoe deze conversies zijn gemaakt. En een bedrijf heeft natuurlijk zelf ook al posities, hier kun jij niet de credits voor krijgen nog concurreren (bijv dmv landingspagina’s) met pagina’s die al scoren.
Zelf kun je als SEO-er ook risico lopen bij een conversie deal. Stel je hebt een mooie campagne opgebouwd, content, linkse etc. en dit begint zijn vruchten af te werpen. Orders komen binnen en jij verwachte je welverdiende cashflow. Maar de ondernemer gooit roet in het eten door bijvoorbeeld heel veel verzendkosten te gaan vragen. Conversies op de website dalen dan ondanks al je werk…Al met al lastig dus om dit goed te doen. Bij GoalGorilla bekijken we per klant naar een geschikt model, al dan niet performance based.
Uiteindelijk moeten beiden partijen hier natuurlijk beter van worden. Als onze klant groeit door onze campagnes komt hij bij ons terug voor meer campagnes. Het is dus in ons eigen belang een goede eerlijke deal te sluiten. Helaas is dit nog niet bij alle partijen het geval. Dit kan voor een slechte naam voor de SEO industrie zorgen… Ik ben erg benieuwd naar je eigen ervaringen straks, kun je ons op de hoogte houden?Succes!
Update: Zeer goede artikelen over SEO metrics en hoe je deze kunt meten:
http://www.analytics-advice.com/2010/02/19/meaningful-seo-metrics-and-where-to-find-them/
http://www.kaushik.net/avinash/2010/01/search-engine-optimization-metrics-analytics-questions-answers.htmlGewoon een crawler/scraper bouwen die met een bepaalde tijdsinterval resultaten scrapt. Als je je tijdsinterval maar groot genoeg zegt krijg je geen ban
Hi Mark, indien je geen risico wilt lopen zetten wij je site graag om naar een SEO vriendelijk CMS. Neem hiervoor gerust vrijblijvend contact op via taco@goalgorilla.com
Ik snap je vraag niet zo goed, maar unieke URLs (met unieke content) hebben voor statische pagina´s natuurlijk de voorkeur.
Houd er ook rekening mee dat zoekmachines geen zoekopdrachten op je site zullen uitvoeren. Die zoek resultaat pagina’s worden dan ook niet geïndexeerd.
Het hangt natuurlijk erg af van het bureau waarmee je werkt. De sector staat nog in de kinderschoenen en er is nog weinig kennis bij klanten. Dit zorgt voor auto verkoper toestanden waarmee soms slechte producten of diensten worden verkocht. Marketingbureaus die online marketing erbij zijn gaan doen hebben natuurlijk al veel ervaring. Er zijn ook veel nieuwe jonge bureaus zoals GoalGorilla. Die zullen zich net als wij moeten verdiepen in zowel technische als organisatorische aspecten van de klantvraag. Veel SEO bedrijven komen uit de techniek en richting zich dan ook vaak hierop en laten het commerciele of organisatorische aspect liggen. Bij GoalGorilla proberen we dit gat te dichten en dat blijkt een goede strategie!
Succes!
-
AuteurBerichten