Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Interessante vraag. Voor SEO maakt het wel degelijk uit of trefwoorden terugkomen in de domeinnaam. Dit is ook eenvoudig te zien als je Google gebruikt. Waarschijnlijk werkt het andersom ook nog, maar ik kan geen case bedenken waar ik dit heb gezien. De vraag is natuurlijk of je deze andersom-naam wilt. Mensen onthouden een naam vaak maar vaag en je wilt natuurlijk niet dat ze bij je concurrent uitkomen. Heb je het geld? Koop ze dan allebei, dan ben je voor altijd zeker van je zaak. Je wilt niet dat een concurrent die andere domeinnaam in handen krijgt en je vervolgens hiermee beconcurreerd of chanteert.
Als lange termijn strategie is echter het product of de dienst die je aanbied en de usability van je website veel belangrijker dan een SEO vriendelijke domeinnaam. 37 Signals zegt het volgende, waar ik me bij aansluit (gaat niet over SEO, maar online apps):
Geef je website een gemakkelijk te onthouden naam
Een grote fout die veel mensen maken is te denken dat de naam van hun toepassing moet zijn. Pieker niet over een naam die levendig het doel van je toepassing omschrijft; dat leidt meestal tot een generieke, gemakkelijk te vergeten naam.
Laat ook niet te veel focus groepen of comités los op de naamgeving. Kies een naam die kort, en makkelijk te onthouden is en ga er dan voor.
En geen paniek als je niet de exacte domeinnaam kan krijgen die je wilt. Je kan altijd creatief zijn en dichtbij komen met een aantal extra letters.
Google is ook niet te vinden op zoekmachine.nl ;), deze site staat echte wel op #12 🙂
Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest, altijd al mijn fietsbel online willen laten bedrukken…:cool:
zijn er nog meer SEO tips voor hosting en wat zouden jullie mij voor hosting aanraden?
Ik zou kijken naar een Apache server die heeft veel voordelen (met name de redirects) ten opzichte van Microsoft servers. Een goede provider vind ik Antagonist, goedkoop en betrouwbaar. Tevens hebben ze Installatron zodat je snel WordPress, Drupal, Joomla e.d. kunt installeren. Vervolgens maak je ze dan zoekmachine vriendelijk met de SEO modules.
De slideshow is geen blackhat, de code ziet er goed uit.
250.000 pagina’s?! Dat is nogal wat. Houd rekening mee met welke pagina’s je denkt te gaan scoren en pas daar je sitestructuur op aan. Als je veel pagina’s hebt zonder unieke content is het te overwegen links naar deze pagina’s een nofollow mee te geven.
Het gevaar zit hem er voor dit geval in dat als je 2 domeinen hebt er vaak maar één door Google wordt geïndexeerd. Als dit nou net niet degene is die op je visitekaartje staat is dit verwarrend voor klanten. Kies 1 hoofddomein en gebruik een 301 redirect om je overige domeinen hiernaar toe te verwijzen.
Succes!
Waster, de starturl heeft hier niets mee te maken. Om zoekmachines te laten weten dat content naar een andere locatie is verplaatst is de enige juiste manier om dit met een 301 redirect te doen.
Om dit centraal en overzichtelijk voor je site te houden raad ik ook de .htaccess aan.
1. Bedoel je misschien PHP? Dan gelden dezelfde tips als voor HTML.
2. Als aanvulling op Alain, je titel is 80 tekens. Houd er rekening mee dat Google er maar 66 weergeeft in de resultaten. Ik zou het ‘voor ondernemers’ weglaten, dit voegt mijn inziens weinig toe. Zou je geen site ontwikkelen voor een stichting als ze je vroegen?
3. Je pagina titel staat in detag, hier hoef je niet nog eens aan title attribuut aan te geven. Dat kan alleen bij tags. Belangrijkste is dat je een unieke titel bedenkt die mensen prikkelt om verder te lezen. Hier heb ik nog een paar tips op geschreven:
http://www.goalgorilla.com/blog/top-5-kenmerken-zoekmachine-vriendelijke-webpagina
Succes!
link lijkt niet te werken. Onthoud altijd dat als je zoekmachines andere content laat zien dan dat bezoekers zien je de richtlijnen van Google overtreedt.
15 maart 2009 om 10:38 am In reactie op: Hogere positie in de zoekmachines door lange bezoekduur? #21278In de strijd tegen spam lijkt Google wel steeds meer factoren mee te nemen om de positie van een pagina te bepalen.
Naast gegevens uit de Google Analytics op je website kan Google de tijd op de webpagina ook meten als iemand de Google Toolbar heeft geïnstalleerd en door te kijken of iemand terug keert naar de Google resultaten en een ander resultaat bekijkt. Dit wordt ‘Time to the Next Selection in the SERPS’ (Search Engine Results Page) genoemd.
Hier staat een goede uitleg met discussie.
Hoi Robbert,
Wij hebben hier wel een eenvoudige oplossing voor. Stuur me even een mailtje op: taco at goalgorilla.com
Groeten,
Taco
-
AuteurBerichten