Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is zeker goed voor SEO en beter voor usability! Overtuigen die klant! Daarnaast gebruik ik nooit dropdown boxes, is zeer slecht voor usability. Lees: Message Web Design – Drop-down menus; no thanks!
I think it’s reasonable to take a lead from those websites that we know have spent large amounts of time and money looking at usability issues. The BBC, Amazon, eBay, Google, Apple, YouTube, Yahoo!, Blogger… I can’t think of a single high-profile site that uses drop-down menus.
Deze groep garandeert 1st page ranking, en volgens hem was dit ook het geval.
Perfect toch! Wat is het probleem? 😉
Zelf prefereer ik de Yslow FF add-on tool van Yahoo!
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5369Goed idee om dit te testen. We switchen over enkele weken de domeinnaam van een klant naar eentje met het getarget trefwoord erin. Ik houd jullie op de hoogte van de resultaten.
Goed idee en een sterk begin! Hierbij de volgende aanvullingen, opmerkingen en discussie punten:
Allereerst gaat dit forum natuurlijk over SEO, maar bij de beoordeling van een CMS mogenwe andere functionaliteiten zoals usability, multi-language opties en flexibiliteit niet uit het oog verliezen. Met het oog op SEO:
1b. Dit gebeurd vaak door een tekst editor, niet zozeer CMS.
3. Neem aan dat je hier XML Sitemap bedoelt.
5.
c. De root van iedere directory bevat per definitie een index-pagina. Dit zou al zo zijn indien punt b goed is uitgevoerd. Ik weet niet of dit de verantwoordelijkheid is van het CMS of van de developer. Een index pagina zonder content is net zo waardeloos als een 404 pagina.
d. Goed punt. Dit moet tijdens development natuurlijk wel uitgezet kunnen worden. What about asp?9. Dit hangt vaak af van de (WYSIWYG) editor, vaak kan er voor verschillende editors worden gekozen bij OS CMSen zoals FCKeditor of Tiny.
10. Trefwoord dichtheid? Hmm… zijn we daar al niet een beetje aan voorbij? Is dit verantwoordelijkheid van CMS of van een copywriter?
11. Hangt weer af van editor en gebruiker, niet zo zeer van CMS.
12. Snelheid speelt steeds vaker een rol bij SEO. Een goed CMS is snel en gebruikt automatische cachen technieken, pagina compressie en bandbreedte optimalisatie door het aantal http requests te minimaliseren (optimalisatie van css en js bestanden).
13. Op het gebied van SEO gaat het vaak mis met CMSen als er meerdere talen worden gebruikt. Een goed CMS kan verschillende domeinen beheren vanuit 1 database en 1 omgeving.
14. Omdat ook blogberichten worden weergegeven in zoekamachines als Google dient er een blog functie beschikbaar te zijn met RSS feed.
Verder nog usability zoals:
Goed CMS doet iets met 404 pagina’s zoals een auto search. Een goede zoekfunctie met bruikbare resultaten (bijvoorbaald aan de hand van page vieuws) is ook belangrijk.Het is content en het is dubbel dus ja het is .
Maar op deze kleine schaal is het niet schadelijk. Al kan het voorkomen dat ook je webbouwer terug gaat komen op bepaalde trefwoorden.
Als je je er zorgen om maakt zou ik gewoon vragen of hij zelf even creatief met een tekstje aan de slag wilt.
PS: Vraag hem of hij naar je wilt linken met een goede anchor tekst naar je site dus: ‘powerpoint presentaties’ ipv ‘www.studio-max.nl’. Is toch weer mooi meegenomen!
Positie #11 vandaag!
Geen domme vraag. We zien sommige rankings de laatste tijd als een gek fluctueren. Het medicijn hiertegen is:
1) Blijf nieuwe content aanmaken over je trefwoord. In dit geval lastig, maar probeer in persberichten, case studies of een corporate blog te schrijven over het trefwoord.
2) Maak backlinks naar de pagina met ‘kalibratie’ en combinaties hiervan aan als trefwoord (anchor). Op dit moment zijn alle backlinks met NMi (NMI) en Nederlands Meetinstituut. Jullie zijn dan ook autoriteit op dit trefwoord. Zie sitelinks in Google, pas deze (Italiaanse?) aan via Webmastertools.De pagina heeft een Pagerank van 5 met zo’n 700 backlinks (links van andere sites). Dit bied je een goede positie om met SEO aan de slag te gaan.
Het trefwoord is erg algemeen. Je hebt geen idee waar iemand naar opzoek is als hij zoekt op “kalibratie”. Stuur je dus niet blind op dit trefwoord. Bekijk je Google Analytics logs eens op gebruikte trefwoorden of doe een onderzoekje via https://adwords.google.nl/select/KeywordToolExternal. Zo krijg je meer trefwoorden die relevanter zijn en beter zullen converteren. Je kunt een paar weken testen met een Adwords campagne en van succesvolle trefwoorden landingspagina’s maken. Je domein is er sterk genoeg voor.
Heb je goede sitemaps voor de site? Je krijgt nu Italiaanse resultaten in Google NL, dat is een teken dat er iets niet goed is.
Daarnaast raad ik je aan iets meer zeggende titels aan te maken dan alleen met het trefwoord.
Mocht je de online werkzaamheden professioneel aan willen pakken dan staan we altijd voor je klaar!
Succes!
Ok, wat was de vraag ook alweer? Oja, jij ziet de website
www.hoteltesselhof.nl
op een andere positie dan je klant. Ik heb hem hier nu op trefwoord “hotel texel” 29. Ik zoek in Google.nl wereldwijd (het internet).
Interessant….
Via Universal Search hebben lokale resultaten van google’s Local Search. Zoek bijvoorbeeld eens op: pizza – Google zoeken
Je krijgt dan een landkaartje (map) met pizzeria’s. Dit is voor iedereen anders. Hier in Enschede krijg ik alleen maar locale resultaten. Zoeken we bijvoorbeeld op ‘coaching’ dan krijg we zowel lokale als landelijke resultaten.
Voor “hotel” gebeurd dit niet. Logisch, want meestal boek je een hotel in een andere plaats dan waar je je op dat moment bevind.
Ook je Adwords campagne kun je instellen zodat je advertenties alleen lokaal worden weergegeven.
Dan nu de hamvraag voor de organische resultaten. Deze kunnen verschillend zijn als je bent ingelogd bij Google (personalized search zoals Roland al aangaf). Dan kunnen voorkeuren worden onthouden. Log dus uit!
Datacentres kun je testen via Multiple Data Center Google Search – SEO Tools – Search Engine Optimization, Google Optimization maar ik kan me niet voorstellen dat dit nog uitmaakt binnen Nederland. Volgens mij komt alles uit Groningen en de Eemshaven: Wayfaring Map – Myhomestay
Daarnaast krijg je andere resultaten als je IP zich in een ander land bevind, let dus ook daarop.Mijn inziens moeten hiermee resultaten hetzelfde zijn. Ik ben binnen NL nog nooit verschillen tegen gekomen.
Als ze nu nog steeds verschillend zijn, dan hoor ik het graag! Eventueel kun je zelf ook testen door in te loggen via bijvoorbeeld een mobiel netwerk en te kijken of je verschillen ziet.
Even voor de duidelijkheid, als we backlinks definiëren als links naar een website of web pagina, dan zijn de links op je eigen website geen backlinks.
Welke tool gebruik je om backlinks te checken? Ik raad aan dit met Yahoo! SiteExplorer te doen. Een mooie add-on hiervan is LinkDiagnosis die ook anchors en pagerank checkt en links van het eigen domein filtert.
Ik raad je aan iets meer te lezen over Pagerank op deze website.
Backlinks is e van de factoren waarop de rankings worden bepaald. Mogelijke oorzaken waardoor je concurrent beter scoort is:
-
[*]Betere crawlbaarheid (zoals site-maker ook aangeeft) als je website bijvoorbeeld in Flash is of javascript links heeft kunnen zoekmachines je website niet indexeren.
[*]Misschien komt een trefwoord voor in de domeinnaam van je concurrent.
[*]Misschien heeft je concurrent betere content.Of het is nog iets anders. Als je je domein hier post en dat van je concurrentie wil ik er graag even naar kijken. Je kunt me ook altijd een mail sturen op taco[at]goalgorilla.com, maar lieft via dit forum dan kunnen we het met zn allen even bekijken.
De toekomst zal het uitwijzen!
We zijn in ieder geval niet de enigen die deze discussie voeren 😉
Een nieuwe website: open source of commercieel CMS? – Frankwatching
Beste Joost,
Het is zeker goed te doen zelf een CMS te maken dat technisch voldoet aan de SEO regels. In het verleden hebben we ook goede scores hiermee behaald. Let wel dat we nu alleen kijken naar on-site factoren, en niet naar off-site factoren die voor een goede SEO strategie ook van belang zijn.
We (GoalGorilla) maken tegenwoordig niet meer gebruik van een zelf onderhouden CMS systeem. Je kunt als kleine partij geen CMS onderhouden dat aan de eisen van je klanten en de markt voldoet. Alleen zeer grote partijen hebben de mankracht en klantenbasis om ontwikkelingen te blijven bijhouden. En zelfs dan gaat het nog vaak mis.
Wijzelf maken onze websites tegenwoordig met het Drupal CMS. Lees deze relatief eenvoudige case eens: Anfi Owners Club up to date dankzij het Drupal CMS – GoalGorilla. Om met een eigen CMS een afgesloten deel te maken waarin gebruikers zich kunnen aanmelden, een webmaster accounts goed kan keuren en waar afgesloten content geplaatst kan worden ben je velen uren aan het programmeren. Met het Drupal CMS kun je dit binnen een dag goed opzetten. En dan heb ik het nog niet eens over andere modules als bijvoorbeeld taxonomies. Dit alles SEO vriendelijk. Ook zijn de prestaties van de site goed door het minimaliseren van http requests door het samenvoegen van .js en .css files. Om deze en vele andere punten ga je het met een eigen CMS niet redden.
Mijn advies? Stop met je eigen CMS en schakel over naar een open source CMS.
Succes!
26 juli 2009 om 11:29 am In reactie op: 1 zoekwoord, verschillende schrijfwijzen, welke te kiezen? #213381.
Max, ik raad je aan je wat meer in SEO te verdiepen. Op deze site staat een uitstekende online handleiding die als basis kan dienen. Zoekmachine optimalisatie | SEO guru
Wat ik snel kan zeggen is dat je:
geen unieke titels op je website gebruikt
geen headers op je website gebruikt
weinig varieert met trefwoorden in je contentDaarnaast hebben de anchors in de backlinks naar je site vooral het trefwoord ‘Studio Max’ opgenomen. Hier heb je dan ook positie #2 op. Probeer hier meer variatie in aan te brengen met trefwoorden waarop je graag zou willen scoren.
Google zelf zegt dat ze niet case sensitive zijn. Maar hier is discussie over geweest (topic van 1 jaar oud): Google “Sometimes” Case Sensitive When Searching + The Rest
Voor je meta keywords maakt het niet uit, als je deze al wilt gebruiken. Google doet hier niets mee. Je meta description wordt nogal eens overgenomen door Google en je titels (maak deze uniek voor elke pagina!) ook. Hoofdletters trekken de aandacht dus door stragisch gebruik te maken van hoofdletters kun je je CTR verhogen.
Zie onderstaand voorbeeld, welke valt het meeste op?
Beste Max,
Ik raad je niet aan om een website te beginnen met een ander domein, maar met dezelfde inhoud. Google zal dit wel zien als duplicate content, maar je zult hier geen penalty voor krijgen. De kans dat beiden sites worden geindexeerd is echter zeer klein. Google zal er waarschijnlijk eentje uitkiezen om die te laten scoren.
Als voorbeeld kunnen we kijken naar Drupal. Deze heeft een Nederlandse site op drupal.nl en een belgische site op drupal.be. De content is echter precies hetzelfde. Wat doet Google? Check: drupal – Google zoeken
Juist, alleen het .be domein scoort. In jouw geval is dit iets wat je wilt voorkomen. Pas hier dus mee op.
Waarom scoort het .be domein beter dan het .nl domeinnaam in Google.nl? Dit komt opdat de Drupal community een stuk actiever is in Belgie. De oprichter van Drupal (Dries Buytaert) is een Belg. Er zijn dus veel meer backlinks van Belgische websites naar het .be domeinnaam, dan Nederlandse naar het .nl domeinnaam. Het draait dus om backlinks, links naar jou site vanaf andere websites. Wil je je .nl domein laten scoren in googel.be? Zorg dan voor veel relevante backlinks met goede anchors vanaf sites met een .be domein. Je kunt ook je site splitsen naar .be en .nl, maar met risico.
Advies:
Makkelijk is om je meer te richten op de Belgische markt door je te verdiepen in het zoekgedrag van je doelgroep. Voor GoalGorilla hebben we bijvoorbeeld een profiel aangemaakt op Drupal-serviceproviders | Drupal dit leverde ons direct meer bezoek uit Belgie. Wordt actief op Belgische fora, schrijf je in bij Belgische directories, gebruik Twitter en richt je op Belgische ondernemers etc.
Moeilijker, maar voor de langere termijn wel beter is om een .be site te maken die zich geheel onderscheid van je NL site qua content. Voordeel is dat je je doelgroep qua taal beter kunt aanspreken en met een blog bijvoorbeeld nieuws gericht op de Belgische markt kunt brengen en bespreken.
Oei lange post geworden. Maar het is dan ook zondag en ik ben net up and running ;).
Hopelijk geeft dit je wat meer inzicht en inspiratie. Volgens mij staat er op deze site ook een goede uitleg over meerdere domeinen: SEO tutorial on “geo targeting” and “language targeting” | SEO blog | SEO guru
Succes!
Taco – GoalGorilla
Why do you need directories if the pages are not hard to optimize? Directories are old school 😉
Wij houden altijd als regel dat je zoekmachines hetzelfde moet laten zien als gewone bezoekers zien. Dan loop je weinig risico met ‘black hat’ penalties.
Matt Cutts schreef onlangs nog een stukje over het aantal links per pagina: How many links per page?
So how might Google treat pages with well over a hundred links? If you end up with hundreds of links on a page, Google might choose not to follow or to index all those links. At any rate, youÂ’re dividing the PageRank of that page between hundreds of links, so each link is only going to pass along a minuscule amount of PageRank anyway. Users often dislike link-heavy pages too, so before you go overboard putting a ton of links on a page, ask yourself what the purpose of the page is and whether it works well for the user experience.
-
AuteurBerichten