Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Search Engine Ranking Factors | SEOmoz (ja, alweer ;))
Keyword Use Anywhere in the H1 Headline Tag, 49% moderate importance
Keyword Use as the First Word(s) in the H1 Tag, 45% moderate importance
Voor overige na H1:
Keyword Use in other Headline Tags (
), 35% low importance
Dus bij lange titels proberen vooraan in de Header tag te zetten. Hecht niet teveel waarde aan de overige titels. Als je CMS het ondersteund is het mooi, maar veel verschil voor 1 pagina zal het niet uitmaken. Er zijn belangrijkere dingen op SEO en usability gebied.
Op Search Engine Ranking Factors | SEOmoz geeft SEOMoz aan dat:
Keyword Use in or Tags; 26% minimal importance met 7.6% moderate consensus
en
Keyword Use in or Tags; 21% very minimal importance met 8.4% light consensus
Uit wetenschappelijk onderzoek is echter gebleken dat mensen het niet fijn vinden als een tekst veel Italic geschreven tekst bevat. Bold is beter om te gebruiken.
Zeker een mooie lijst!
Wel een repost van 11 sept:
https://www.seoguru.nl/seo-forum/actueel/171-search-engine-optimization-en-sociale-netwerken.html 😉Een RSS feed waarin pagina’s staan, is dat niet ook handiger. Dat je feitelijk gezien je sitemap ook in een RSS feed plaatst.
Waarom zou je dat doen?
Voor mijn eigen website zou ik het wel doen ;), voor klanten niet. Ik zou inderdaad eerder op een trefwoord richten. Op je naam ga je toch wel scoren (tenzij deze heel generiek is) door je domein en inkomende links…
Wanneer we een trackingcode in de link zetten, dan wordt het door google niet geindexeerd.
Google probeert over het algemeen Analytics parameters niet in de index op te nemen. Pagerank stroom net als een normale link wel naar je site.
Analytics URL builder
Voor het bijhouden van (banner) advertentiecampagnes, bijzondere externe links of e-mail kun je custom Google Analytics URLs (=adressen) gebruiken.
Aan de site URL worden dan 3 parameters toegevoegd: bron, medium en campagne naam. Verkeer afkomstig uit deze links wordt vervolgens weergegeven in Analytics onder “Verkeersbronnen” en dan “Campagnes”.
Een handige tool hiervoor is te vinden op: Tool: URL Builder – Analytics Help
Het is belangrijk om de campagne namen en campagne bronnen zo uniform mogelijk te houden. Dit maakt latere analyse van de prestaties ten goede. Zo kan je bijvoorbeeld na een aantal maanden alle nieuwsbrieven vergelijken door de nieuwsbrief campagne te kiezen en te sorteren op bron.
We ondersteunen jullie graag bij de implementatie, neem dan even contact op via goalgorilla.com
24 september 2009 om 2:36 pm In reactie op: Trefwoorden zijn nu echt definitief verleden tijd? #25013Ik dacht dat het algemene kennis was dat Google geen meta keywords gebruikt. Kunnen we gelijk een aantal andere mythes zoals die van keyword density ook uit de weg ruimen?
@ Kevin. Bedoel je gewoon de titel?
Meta descriptions probeer ik altijd wel te laten schrijven. Zo kun je iemand in Google overhalen op je zoekresultaat te klikken. Prikkelende teksten die vragen oproepen bij mensen. Dit in tegenstelling tot een eerste alinea waar iemand al op de pagina is en je doel dus anders is. Subtiel, maar soms erg belangrijk!
@ eblocks, ik heb gehoord dat dat Ilse erg groot gaat worden binnen nu en 5 jaar 😮
Naar aanleiding van oud artikel: Google sitemaps, leuk, maar niet voor nieuwe sites ? André Scholten
@ Roland
Google ziet de sitemap als een soort to do lijst, maar zal niet meer dan zo’n 50-60 pagina’s per keer langslopen
.
Waarop is bovenstaande gebasseerd? En hoe zit dat dan met een site met bijv.1 miljoen pagina’s?
Ik heb het gezien, voor ons niet echt van toegevoegde waarden aangezien Drupal dit netjes opvangt en de rest met robot.txt kan worden afgedekt…
Onthoud dat er een verschil is in de long tail theorie die gaat over de product diversificatie van het aanbod en long tail zoals we dat in SEO gebruiken. Dit artikel gaat over het eerste, van SEO hebben ze nog niet echt kaas gegeten (“Vanzelfsprekend bent u aangemeld bij diverse zoekmachines”?).
Onze ervaring is dat long tail trefwoorden een groot deel van het totale bezoek kan uitmaken en dat bounce en conversie ratio’s erg goed kunnen zijn.
Een goede tool om je long tail te analyzeren en te filteren voor je eigen brand is die van Juice Analytics: https://www.concentrateme.com/features/
Interessante vraag. Onsite factoren spelen natuurlijk een rol. Welke combinatie staat er vaker op de site en in titels? Maar daarnaast is het leuk om te kijken naar of bezoekers ook iets anders zoeken. Google denkt ook zo. Een hotel op Texel is iets anders dan bijvoorbeeld een hotel met de naam Texel.
15 september 2009 om 2:29 pm In reactie op: Google webmaster -> Crawlfouten -> Niet bereikbaar -> Geen Reactie #249761. Wat zegt jullie CMS bouwer ´t Reclamehuys?
2. Hebben jullie Google zelf al gevraagd?Heb je een XML sitemap toegevoegd aan de webmaster tools?
Kun je een schermafdruk van de Webmaster tools ergens uploaden en hier posten?
Om hoeveel pagina’s gaat dit? Er zijn zo’n 7.000 geinexeert in Google. Lijkt me een probleem met jullie CMS dat zeer complex qua structuur is zoals SEOguru al aangaf…
Ik sluit me aan bij bovenstaande. Maar de drempel om een pagina op Facebook, Hyves, LinkedIn en overige sites als bijv. Twitter aan te maken is relatief laag. Dus met vrij weinig moeite kun jij (of je klant) toch een bijdrage leveren. En alle beetjes helpen!
Natuurlijk zijn er betere linkbuilding strategieën. Leesvoer:
SEOmoz | Link Building from A to Z van Wiep Knol en zijn blog:
Link Building & Link Marketing | Wiep.netUpdate: voor als je echt de diepte in wilt: http://www.seomoz.org/blog/17-ways-search-engines-judge-the-value-of-a-link
Ik denk dat als we een A/B test zouden opzetten met en zonder drop-down menu’s dat we na een tijdje een significant verschil zullen zien. Ik denk dat onderstaande Apple style het op deze site zeer goed zou doen!
Niet heel moeilijk dit op te zetten. We laten het een tijdje draaien en na een paar weken kijken we of we verschil zien. Wat denk je SEOGuru? Ben je erbij? Hoe dan ook een interessante case, we kunnen hem zeker op webanalisten.nl publiceren! 🙂
-
AuteurBerichten