Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2010 om 6:29 pm In reactie op: Domeinnaam bezet. Wat is nu met oog op SEO de beste keuze? #25728
Zoekers typen het sneller in, of komen via Google op de andere site of vertellen het verkeerd door. Daarnaast kan het juridisch ook nog tegen je werken. Mijn advies is voor een lange termijn strategie te gaan en je eigen merknaam op te bouwen.
Probeer iets te vinden waar .com én .nl nog vrij zijn en een kort trefwoord. Als dat niet lukt kun je proberen te richten op een niche trefwoord zoals wij bijvoorbeeld hebben gedaan met Hippe Geboortekaartjes Online | Hippe Kip & Koter Dit gaat echter ten koste van meer algemene trefwoorden.
29 juni 2010 om 4:11 pm In reactie op: Domeinnaam bezet. Wat is nu met oog op SEO de beste keuze? #25726Hi SEO85,
Het voordeel van een domeinnaam met een trefwoord erin is dat als mensen een link aanmaken ze vaak dit trefwoord in de link plaatsen. Dit zorgt voor goede resultaten, het domein zelf dus niet direct. Dit zou te makkelijk zijn, dan kan ik met alleen een domein kopen goed scoren in Google. Verdiep je dus nog iets meer in het belang van inkomende links en anchors.
Bedenk goed op welke trefwoorden je het liefst wilt scoren en kijk dan of er nog iets vrij is. Bedenk wel dat als je een .com domein kunt nemen, maar bijv. de .nl al bezet is, dat dit vaak geen goede zet is. Bezoekers komen dan vaak op de verkeerde site terecht met alle gevolgen van dien.
Ook is het belangrijk om te kijken hoe sterk de concurrentie op een domeinnaam is; het is niet meer zo makkelijk scoren als vroeger.
Daarnaast is het belangrijk dat mensen je domeinnaam goed kunnen onthouden voor aanbevelingen.Last, maar niet least. Focus op je aanbod. Hoe goed is je site en wat kunnen mensen er? Dit wordt te vaak vergeten.
Wat meer tips over lokale vindbaarheid van één van onze meest succesvolle projecten:
Lokale vindbaarheid in Google – 3 Tips | GoalGorilla
AdWords Click-to-call in Google Maps – Lokale search | GoalGorillaSucces!
Betaald slaat op zoekwoorden uit SEA campagnes. Hier valt dus sowieso AdWords onder maar indien gewenst (en bij goede instellingen) ook Yahoo! en marktplaats advertenties.
@Alain. Zeker, SEO en Analytics krijgen steeds meer overlap.
Conversiepercentages per doel en dan per zoekwoord zijn niet rechtstreeks mogelijk, dat moet inderdaad via een aangepast rapport.
Wat ik doe is kijken naar de zoekwoord rapportages en dan de conversiepercentages. Dit is een standaard rapport, en je ondekt meteen of bepaalde zoekwoorden naar meerdere doelen converteren. Dit is nuttig voor de waarde bepaling van het zoekwoord.De zoekwoord rapportages vind je onder Verkeersbronnen > Zoekwoorden > Betaald/Niet-betaald en dan de doelset tab.
@Charlie3. De doel instelling wordt overgenomen naar de trechter instelling. Kies je voor reguliere expressies dan kan je deze ook in de trechter instelling gebruiken.Navigatie-overzicht is een verwarrend rapportage.
Ofwel percentage bezoeken van 1 pagina. Deze meetwaarde is dus op basis van bezoeken.
Ofwel het percentage siteverlatingen dat via die pagina heeft plaatsgevonden.
Deze meetwaarde op basis van pageviews. Navigatie-overzicht is ook op basis van pageviews.Wat betekent dit? Voorbeeld: een pagina kan 400 pageviews hebben, gemaakt door 200 bezoeken. Slechts 2 bezoeken begonnen op die pagina. 1 daarvan ging meteen weer weg. 198 bezoeken kwamen van vorige pagina’s en verlieten de site ergens anders. Bounce rate is dan: 1 / 2 = 50%, uitstappercentage: 1/400 = 0,25%
Bounce rates zijn altijd na te rekenen door een custom rapport te maken met instappunten en bounces (zie hieronder). Bij analyseren van bounce rates moet je dan ook kijken of die pagina wel voldoende instappunten heeft, anders is de bounce rate nietszeggend! Een navigatie overzicht is niet direct na te rekenen omdat je niet kunt weten hoeveel paginaweergaves in hoeveel bezoeken hebben plaatsgevonden.
Jouw specifieke geval blijft eigenaardig maar is niet onmogelijk. Ik vermoed dat enkele bezoeken een relatief groot aantal pageviews hebben veroorzaakt. Voor meer inzicht maak een custom rapport met instappunten en bounces. Kijk eventueel ook naar het aantal paginaweergaves/bezoek per dag.
Na de Vince update was het eerste bericht dat ´merken´ opeens beter waren gaan scoren. Volgens mij kwam dit door een post van Aaron Wall. Pas daarna kwam het besef dat dit niet kwam door de merknaam zelf, maar door het verfijnen van een zoekopdracht. Heeft dus niets met een merk te maken, maar gebeurd natuurlijk wel omdat een merknaam een krachtig trefwoord is. Roy legt dit later goed uit.
Ik zal eens nadenken over je artikel. Ik ben het wel met je eens dat de scope van een SEO traject steeds meer raakvlakken krijgt met ´traditionele´ marketing, maar vaak lopen we ook tegen organisatie punten aan zoals strategie, of usability/conversie issues. SEO wellicht eenvoudig, e-business en online marketing, niet zo.
Je kunt ons altijd mailen op info@goalgorilla.com
Linkdiagnosis.com geeft nofollows weer op basis van Sitexplorer data. Zelf gebruik ik liever classic.linkdiagnosis.com want die is overzichtelijker.
Komt natuurlijk door die mooie link vanaf de CeeCee website!
1) Geef je nooit een domeinnaam idee vrij voordat je hem hebt geregistreerd :rolleyes: anders kan iemand anders er mee vandoor gaan en moet je hem terug kopen.
2) Ja dit is belangrijk. Ook voor de anchor teksten die mensen aanmaken in links naar je site. isf-calibratie.com lijkt me prima, maar verplaats je ook eens in de doelgroep van je klanten. Wat zullen zij in Google typen wanneer ze opzoek zijn naar jouw diensten? Ik denk dat isf-calibratie als uitgangspunt prima is, vul dit aan met tekst en plaatjes over je producten en diensten!
De basis van Jimdo is zoekmachine vriendelijk, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Daarnaast is het makkelijk om met weinig verstand van webbouwen toch een mooie site te maken. Er zijn ook veel templates en foto’s beschikbaar.
Jimdo ondersteund geen .nl namen, vandaar dat je een .com naam moet nemen. Dit kost volgens mij 7 euro per maand.
Ik heb een goede vriendin van mij geholpen om een site neer te zetten bij Jimdo, deze staat op: Schoonheidssalon: Massages & Gezichtsbehandeling – Beauty Salon Daphne – Hengelo
Daphne haalt erg goede resultaten in Google. Natuurlijk hebben we wel nog een en ander geoptimaliseerd op basis van een trefwoorden onderzoek, zie hiervoor de SEOguru handleiding: Google
Daarnaast moet je wel blijven linkbuilden en je Analytics goed in de gaten houden!
We zijn bezig met een site die dit gebruikt. We laten nu 3×3 producten zien met pagination in de vorm van:
http://www.domein.nl/product?page=1
Elk product zelf is vindbaar via:
http://www.domein.nl/product/titel-product
De directory ‘product’ wisselt.
We hebben er over gedacht om directories toe te voegen na /product, maar hebben hier toch vanaf gezien.
Op dit moment gebruiken we AJAX filters om op alle attributen van het product te kunnen zoeken.
Binnen 2 weken zal de site worden gelanceerd. We houden indexatie natuurlijk scherp in de gaten. Wellicht halen via de Google Webmaster Tools alle product?page=1 pagina’s uit de index. Ook voegen we na indexatie een XML Sitemap toe om dieper liggende pagina’s goed te indexeren.
Wanneer de site live staat post ik resultaten!
Ik wil ze niet doorsturen naar een ander site, ze moeten zich inschrijven op mijn site, gratis, het is een soort van contactachtig iets, maar dan gratis en kan geen inkomen uit abo’s halen.
Nee, dat wil je niet. Je bent een commerciële website. Je doel is het genereren van inkomsten doordat mensen op de advertenties klikken. Dat is je business model, dit moet je niet vergeten, je gaat er nu erg snel aan voorbij. Ik heb veel sites gezien waar Adsense niet werkt je zult dus naar een creatieve oplossing moeten zoeken..
Toen een abonnement genomen bij metatags.nl. Dit bedrijf meld je aan bij zo’n 200 zoekmachines, en kost je 35 euro p. jaar.
Dat is 35 euro weggegooid geld.
Indien je echt serieus aan de slag wilt zodat je in de toekomst je gewone baan op kunt geven zul je hard aan moeten pakken.
Het systeem dat je gebruikt voor je website is niet goed. Je moet overstappen naar iets moderners. Daarnaast moet je echt een ander design nemen. Zwarte letters op een witte achtergrond. Zeker als je informatief wilt zijn.
Mijn tip? Bouw een site via Jimdo.com dit is goedkoop, makkelijk te onderhouden en SEO vriendelijk. Zet je website op met een .com naam en maak landingspagina’s op basis van een trefwoord onderzoek (waar zoekt je doelgroep daadwerkelijk naar?). Vraag zoveel mogelijk relevante links aan en publiceer eigen content. Installeer als laatste Google Analytics op bezoekers bij te houden.
Succes!
Leuke case! En goede titel, er ligt nog een blog post van me te wachten met ongeveer dezelfde titel!
Ik denk dat je de verkeerde vraag stelt. De vraag is niet hoe krijg ik meer bezoekers, maar hoe kan ik zorgen dat mijn bezoekers beter converteren? Of hoe kan ik een beter business model opzetten?
Aan de ene kant wil je bezoekers op je website, aan de andere kant wil je ze weer doorsturen naar een andere website. Dat kan alleen als je ze niet biedt waar ze naar zoeken. Dat is natuurlijk een paradox. Je voegt zeer weinig waarde toe, daarom levert het ook weinig op.
Als lange termijn strategie zou ik dus kijken naar een manier om meer waarde toe te voegen aan je website. Er zijn bezoekers, er is dus een behoefte aan iets. Weet je wat? Maak hier dan gebruik van! Wat doen de bedrijven waarvan je Adsense op je website hebt staan? Kun je dit nadoen? Zijn er affiliate programma’s?
Je zit nu waarschijnlijk op een conversiepercentage van rond de 2,5%. Je zou kunnen kijken of je dit kunt verhogen dmv segmentatie, personalisatie en A/B testen. Ook dien je goede web analytics toe te passen en te kijken naar landingspagina’s, bounce-rates etc.
800-1000 bezoekers geeft een goede basis, probeer het verbogen goud te vinden!
The most fun is in identifying what happens to the 98% that don’t convert.
– Avinash Kaushik -
AuteurBerichten