Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als een pagina bijvoorbeeld in Amsterdam moet scoren lijkt het me een strak plan om Amsterdam te noemen in de paragraaf titels en in de tekst.
Verder weet ik zo niet hoe je sites eruit zien maar misschien kun je de unieke content van de redacteuren een prominentere plaats op de pagina’s geven. Dus hoger in de code.18 januari 2012 om 11:33 pm In reactie op: Site is niet geoptimaliseerd maar scoort heel hoog. Black hat? #26963Die andere site wordt bij mij getoond in Google Places for Business. Vandaar dat hij boven jou staat. Dat staat min of meer los van de gewone zoekresultaten. Dus ik zou de mijne daar ook aanmelden als ik jou was. Daarbij tel ik maar 3 verschillende domeinen die naar jou toe linken en niet met de woorden “huiswerkbegeleiding hoorn”.
Als je alle tekst, en dan bedoel ik zelfs de bestandsnamen van plaatjes, veranderd in de Engelse taal dan heb je een totaal andere website op een ander domein. Dit zal geen probleem zijn voor je .be domein.
Persoonlijk ben ik niet zo’n fan van .eu domeinen maar Google zegt er het volgende over dus dat zal wel los lopen.
Regional top-level domains (rTLDs)
Although these domains are associated with a geographical region, they are generally treated as generic top-level domains (much like .com or .org).
.eu
.asiaVerder is het een kwestie van linkbuilden in de landen waar je klanten zitten.
Gewoon via Google zoeken op je zoekwoorden en de pagina’s bezoeken en lezen.
Daarbij kun je een lijst maken van de goede linkpagina’s (de betere bedrijvengidsen bijvoorbeeld) zodat je die bij een volgende site ook weer kunt gebruiken. Verder kun je natuurlijk met een backlink checker kijken wie er allemaal naar je concurrenten linken.Als je dit: “Chained to a Bunk Bed with a Velociraptor” in Youtube gooit zie je een voorbeeld van hoe het eigenlijk moet dat linkbuilden. Die gast heeft er al een stuk of 94.000 in een paar jaar tijd.
Een .com lijkt me wel de beste oplossing. Tenminste als je die van relevante backlinks voorziet vanuit de de landen waar je je op richt.
Als eerste zorgen dat zoekmachine vriendelijke urls aan staat.
Goede titels en teksten schrijven. En geen titels invullen waar maar 1 woord in staat want in het begin ga je met 1 woord zeker niet bovenaan komen.
En backlinks vanaf andere plekken op internet regelen. Op dit forum staan ook linkbuilding tips.Wat betreft vraag 2 neem ik aan dat je de verificatie bedoeld in Webmastertools. Als je een template hebt kun je met ftp naar de index pagina van je template en daar de (meta) verificatiecode in plakken.
Je maakt het jezelf wel moeilijk door een Noors cms te nemen. Bij veel cmsen heb je gewoon Engelstalige fora en kant en klare seo-extensies.
Ik begrijp deze niet helemaal
Ze mailen en vragen je alvast een link te plaatsen naar hun site. Tevens vragen ze dan je voorkeuren wat betreft de link die ze terug gaan plaatsen.
Als je dan terug mailt hoor je niks meer.Die laatste daar hangt wel een maar aan. Je moet wel een nuttig tooltje kunnen bouwen en niet iedereen kan dat.
Je kunt voor jezelf een lijst maken van sites die niet om een verplichte backlink vragen en waar je altijd gratis een link kunt plaatsen.
Google places voor bussines is ook weer een linkje erbij.
Op blogs reageren is zo populair omdat het een gemakkelijke manier is om links te dumpen.
Er zijn ook mensen die iedereen mailen voor linkruil. Als ze vervolgens teruggemaild worden
met het verhaal dat hun linkje erop staat hopen ze door niet te reageren dat de plaatser
die mail en de link na verloop van tijd vergeet. Zo komen ze gemakkelijk aan onewaylinks.
Beetje walgelijke praktijk eigenlijk.Een normaal voorbeeld is een tooltje bouwen wat men op de eigen site kan plaatsen.
Met je link er natuurlijk in. Buienradar is wel het bekendste voorbeeld. Of tegenwoordig de Twitterfeeds en toolsIk zou appels en bananen allebei redirecten naar de peren.
Verder lijkt het me het beste om te voorkomen dat je iedere maand moet gaan redirecten.
Doe je dit wel en krijg je never nooit backlinks op je laatste versie dan zou redirecten vanuit appels naar
je laatste versie ook wel volstaan. Google zal het niet erg waarderen als je iedere maand een bepaalde url gaat veranderen.
Dan kun je beter de oude pagina’s in een archief plaatsen.In webmastertools kun je onder siteconfiguratie – instellingen de geografische doelregio instellen. Dan moet het duidelijk genoeg zijn voor Google voor welk land de site bedoeld is.
23 september 2011 om 10:50 pm In reactie op: Toekomstige zakelijke site – twijfel optimalisatie #26752Mij lijkt optie 4 het beste voor een kleine beginnende site. Wat je dan wel moet regelen zijn specifieke pagina’s die geoptimaliseerd zijn op je deelgebieden.
Het heeft volgens mij meer zin en is ook veel gemakkelijker om links te regelen vanuit bestaande domeinen als zelf subdomeinen op te zetten die met autoriteit 0 van start gaan.
Het is ook goed mogelijk dat Google maar een paar van je subdomeinen indexeert dus dan zou je er een stel voor niets gaan zitten maken.Wat betreft linken vanuit je blog. Dan denk ik dat de meest waardevolle link er eentje op de indexpagina is in de eerste alinea tekst. Een sitewide link bijvoorbeeld in de footer “blog gebracht door bedrijfsnaam” heb je niet zoveel aan. Dan is linken vanuit relevante categorieën naar de juiste pagina met de juiste ankertekst in de link veel beter.
Ik bedoelde eigenlijk met die vraag of er net zoveel linkwaarde mee gaat als met een gewone link of een stuk minder linkwaarde.
Als het net zoveel is dan kun je dus maar beter niet teveel overal vandaan naar je contactpagina gaan lopen linken of je contactpagina een beetje interessanter maken met meer content en een goede title zodat ie als “volwaardige” pagina kan fungeren.
En idd. voorwaarden en disclaimer combineren in 1 pagina.
Ik heb je net van 9 naar 10 gedrukt doe maar terugklikken. 🙂
Een heel klein beetje waar je je niet druk om hoeft te maken volgens Matt Cutts.
En beter 301 redirects maken dan dubbele content hebben zou ik zeggen.
-
AuteurBerichten