Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De zoekresultaten van Google zijn voornamelijk gebaseerd op relevantie, en dat geldt ook voor de vermeldingen in Google Maps. Google Maps rangschikt de bedrijfsvermeldingen op basis van hun relevantie voor de opgegeven zoektermen, samen met de geografische afstand (voor zover bekend) en andere factoren. Soms kan op basis van onze zoektechnologie worden bepaald dat een bedrijf dat verder bij u uit de buurt ligt, waarschijnlijk eerder heeft wat u zoekt dan een bedrijf vlakbij.
Google Maps en Google Places zijn gratis services. Het is dus niet mogelijk een betere positie aan te vragen of te kopen. Ook kunnen we geen aanvullende informatie geven over ons rangschikkingsalgoritme. We doen ons best om de details van het algoritme geheim te houden, zodat het rangschikkingssysteem zo eerlijk mogelijk is voor iedereen.
Daar komt bij dat je alle gegevens zo volledig mogelijk in moet vullen incl. logootje uploaden.
Ik zal trouwens eens wat voorbeelden geven:
Google Maps
Google MapsGoed kijken 😮
Ik zou er niet verbaasd van opkijken als de alt en title tags belangrijker zijn dan gewone tekst.
Maar ik gok dat het niks uit maakt.
Misschien iets om te testen met een paar pagina’s.Paragraaf Titel
De eerste is normaal
De 2e is met 2x de keywords
De 3e is vragen om een overoptimalisatie penalty.Je hebt gelijk. Ik zie ’t nu ook.
Het resultaat stond voordat ik bij Google places aanmeldde ergens op pagina 1. Nu ie in Places getoond wordt staat er idd toch nog een reguliere vermelding.
Wel een eind gezakt naar pagina 3. Maarja de places vermelding staat op positie 3 dus da’s wel weer mooi.Bij de kvk kun je modelvoorwaarden krijgen. Die voorwaarden horen op je eigen bedrijf te slaan dus zijn ze nooit kant en klaar te krijgen.
Bedankt voor je antwoord,
Alleen ik snap het niet helemaal. Je zegt beoordelingen hebben geen impact op de reguliere zoekresultaten. Maar zoals ik het hier zie is die Places vermelding gewoon een vervanging van een normaal zoekresultaat. Ik zie geen links én met Places vermelding én regulier.Maar misschien kan ik mijn vraag ook anders stellen:
Er zijn figuren die zichzelf 5 sterren geven en hun concurrenten 1 ster.
Heeft het zin om dit bij te gaan houden en elke keer te markeren als ongepaste beoordeling?Duidelijk dat deze ruimte er niet is in de eerste alinea’s
Wel in de eerste alinea’s maar beter niet in de eerste paar regels en in de titel.
Verder is het ook niet geweldig om alle ankerteksten die naar je pagina toe linken hetzelfde te hebben. Dus kortom gewoon variëren met je zoekwoorden behalve op de belangrijkste plekjes.
Misschien heb je nog iets aan deze zoekwoorden pagina, daar staan wat plaatsen opgenoemd waar je ze kwijt kunt.Volgens mij scoor je met “uitschakelen licht” het beste als je het exact zo terug laat komen in de title, tekst en ankerteksten.
Het scheelt niet veel maar wel degelijk iets. Aan de andere kant is het altijd goed om ook te variëren, dus om de volgorde te veranderen, verkleinwoordjes te gebruiken en om synoniemen ervan te gebruiken.
Wat ik meestal doe is in de title en de eerste paar regels van de tekst de zoekwoorden exact hetzelfde als de zoekopdracht te houden, en daarna in de rest van de tekst te variëren.
OK, Als je dat bedoeld… Dat is dan de beste oplossing en het minste werk.
De waarde van de bestaande sites gaat dan mee naar de nieuwe pagina’s die je maakt.
Ideaal toch?Als het ip adres en de whois info hetzelfde zijn bij beide sites zou ik het niet gokken. Anders wel.
Beter is eigenlijk de penalty oorzaak oplossen en een heroverweging aanvragen en daarna pas redirecten.
Optie 2 is niet veel anders dan zoals het nu is. Het blijven aparte domeinen.
Dus ik zou met optie 1 beginnen. 🙂12 april 2011 om 10:40 pm In reactie op: Gevonden worden op andere zoekwoorden dan de belangrijkste #22324Als je hoog scoort op “haven” kunnen mensen die “oud haven” intypen ook op je site terecht komen. Zelfs als je het woordje “oud” helemaal nergens noemt.
Maar het zal geen storm gaan lopen. Degene die “oud haven” in zijn title zet en er een pagina omheen bouwt met die woorden in de tekst zal normaliter hoger gaan scoren.
Moeilijk te zeggen zonder voorbeeld. Misschien is ie wel overgeoptimaliseerd. Of heeft de ene betere ankerteksten in zijn backlinks.
Geen idee, kan kort en lang duren. Ik zou 2 weken verder gaan met linkbuilden en als ie dan niet terug is dan een verzoek tot heroverweging doen bij Google.
Lijkt me toch sterk dat het daaraan ligt dat je site niet te vinden is.
Als dat zo werkte dan zou je ook naar je concurrenten kunnen linken en vervolgens met een hoop blackhat maatregelen die site laten bannen en die concurrenten erin meesleuren. -
AuteurBerichten