Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wij gebruiken gemeenten en postcodes in onze Google Ads accounts maar die zijn zo opgedeeld dat ik die lastig kan delen.
Deze lijst heb ik wel gevonden, vanaf hier kan je het kopiëren in een spreadsheet, succes: https://postcode.site/nl/plaatsen
Hoi Phillipe, ik heb dit vaker getest en de losse landingspagina’s werken anno 2020 nog steeds in Nederland.
Wanneer ik nu zoek op jouw trefwoord zie ik dat een groot deel van de resultaten ook nog gericht zijn op de lokale landingspagina’s die de bedrijven hebben gemaakt.
Ik zou ervoor kiezen om op dit moment de pagina’s te maken en ze telkens te vergelijken met de pagina’s van de concurrenten. Zodra je ziet dat ook in de zoekresultaten van Google andere pagina’s komen op het trefwoord, dan kan je ervoor kiezen om de landingspagina’s uit te zetten.
Wanneer je het in een slider gebruikt, kan je daar ook h2 in gebruiken en deze stylen zoals je wil.
Het is goed om in ieder geval aan te geven in welke regio’s de diensten bij jullie mogelijk zijn. Dit kan je wel in de tekst benoemen lijkt mij.
Hierbij enkele punten die helpen met het positioneren van je website in de regio:
– Zorg dat je een Google+ bedrijfspagina hebt! De locatie wordt mede bepaald door de bedrijfspagina van Google+.
– Zorg dat er op de website een duidelijke contact pagina bestaat waarop je in 2-3 regels aangeeft in welke regio je actief bent.
– Voeg de geografische meta data toe aan je website (GEO tagging), deze codes in de HTML geven de locatie aan waar het bedrijf zit.
– Zorg dat je webserver in Nederland staat wanneer je een bedrijf hebt dat producten aanbiedt in Nederland. (uitgebreid informatie van Alain via zijn link: https://www.seoguru.nl/seo-blog/seo-voor-meerdere-landen-en-talen/
– Voeg locatie bestanden zoals het KML bestand en GEO sitemap toe aan je website. Deze bestanden kan je op de volgende link genereren: http://www.geositemapgenerator.com/generate- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 8 maanden geleden door Erik Hermeler.
- Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 8 maanden geleden door Alain Sadon. Reden: 404-link verwijderd
30 september 2013 om 8:09 am In reactie op: Hummingbird update Google aanleiding voor visie over twee jaar #28007Ook betwijfel ik of een consument alleen een soort veredelde telefoongids wil zien. Opnieuw gaat het om het vertrouwen wat de mensen hebben in de resultaten en reviews enz.
Dat lijkt me ook voor Google het moeilijkste om te realiseren. Het vertrouwen en styling van websites overnemen in de zoekresultaten.
28 september 2013 om 9:36 am In reactie op: Hummingbird update Google aanleiding voor visie over twee jaar #28005Dat soort vragen zullen inderdaad lastig blijven, maar ik verwacht wel dat ze daar wel een antwoord op gaan hebben. Als je na een debat de volgende dag op nu.nl kijkt of het nieuws op hebt staan, krijg je ook een antwoord op die vraag. Je krijgt verschillende antwoorden op die vraag en in het nieuws zorgen ze dat ze onafhankelijk 2 meningen geven. Zoiets zal Google ook wel kunnen doen en gebaseerd op je profiel zullen ze de mening tonen die meer in jouw straatje ligt.
Of dit gedeelte binnen twee jaar geregeld is weet ik niet, maar ik moet zeggen dat ze echt heel snel aan het wijzigen zijn.leuk die blog websites, ik heb ze nog niet gebruikt, maar zal als test er eens eentje testen. Die vacature websites zijn eigenlijk betaalde links die een nofollow dienen te krijgen naar mijn mening. Wel leuk dat ze op deze manier een backlink met de juiste anchor tekst proberen te krijgen.
Je kan in de titel van een link wel wat zetten, maar 500 woorden is teveel van het goeie. De titel van de moet ook echt vertellen wat de link inhoud en kan je vergelijken met een alt-tekst van een afbeelding. De alt-tekst van een afbeelding kan je volgens mij heel lang maken, maar good practice is maximaal 140 tekens.
Bijvoorbeeld een link naar Audi auto’s kan er als volgt uit zien:
autodealerHallo Bas,
in dit geval is het onnodig om ook een blog module op je website te plaatsen. Je plaatst het nu onder nieuws en omdat je hier ook gerelateerde berichten op plaatst, is dit bijna gelijk aan een blog. Een blog toevoegen zou de website alleen maar onoverzichtelijker maken.
In de code zie ik wel twee keer een webmastertools verificatie, klopt dit?als ik de goede site heb gezien denk ik dat je erg weinig bezoekers krijgt of zelfs uit de zoekmachines geweerd wordt. Hier worden enkele basis SEO principes volledig genegeerd namelijk.
– Layout van de website is onoverzichtelijk.
– Website is meer een doorgeef luik naar affiliate programma’s.
– Geen toegevoegde waarde van de website in tekst of dienst.
Ik kan nog 100 redenen bedenken, maar wanneer bovenstaande niet goed is, dan heeft het weinig zin.Hoi Pieter, bedankt voor je bericht. Op basis van dit onderzoek heb ik een Nederlandse lijst gemaakt van de 200 Google ranking factoren. In de infographics stonden nog enkele fouten dus die heb ik meteen verwerkt in de Nederlandse lijst.
Het is per website verschillend, maar een bounce rate van 75% is erg veel. Het heeft verschillende oorzaken, maar het komt er op neer dat bezoekers de pagina bezoeken en niet vinden wat ze verwachten. Ik zou toch eens kijken wat pagina’s zijn waar mensen meteen op bouncen.
Wat ik me nog wel af vraag bloggen/artikelmarketing is dat slim om de artikelen op je eigen website te zetten of op andere locaties.
Hangt helemaal van het onderwerp af. Wanneer je over je eigen vakgebied regelmatig (1 a 2 keer per maand) iets wilt vertellen, dan is het handig om een eigen blog te hebben. Als het blogartikel interessant genoeg is, zullen mensen dit delen en eventueel vaker op je website komen om te zien of er meer interessante artikelen zijn. Dit zijn vooral bezoekers die jouw website al kennen, maar door het delen via social media krijg je ook enkele nieuwe bezoekers.
Wanneer je een artikel schrijft die aansluit op de doelgroep van een online magazine en waar nog geen andere mensen over geschreven hebben, dan is het goed om dat volledige artikel bij het online magazine te plaatsen. Wanneer het artikel dan interessant is en mensen kunnen meer informatie, persoonlijk advies of een gerelateerd product op jouw website krijgen, krijg je (nieuwe) bezoekers op je website.
Ik heb het eerder meegemaakt bij een wijziging op een site waarbij Google de bewuste pagina met subpagina’s volledig uit de resultaten haalde en deze opnieuw naar de eerste pagina liet komen. Dit heeft toen 4 maanden geduurd.
btw: wat een toeval! Als je een keer een site hebt die je wil bespreken dan hoor ik het graag! Kan je het beste naar mij mailen, erik at 100.nl
Wellicht heroverweegt Google de pagina’s opnieuw omdat er bij alle producten dezelfde soort wijzigingen in 1 keer doorgevoerd is. Wanneer dit het geval is, zullen de pagina’s binnen twee tot vier maanden op de oude positie zijn.
-
AuteurBerichten