Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 oktober 2015 om 12:27 pm In reactie op: Offline effort beinvloedt SEO in Google echt mega… #28396
Dit is wel gerelateerd:
https://moz.com/blog/advertisement-investments-organic-roi-whiteboard-fridayGoogle houdt waarschijnlijk rekening met directe zoekopdrachten zoals “merk” “merk + branche of product”. Als een bedrijf veel offline adverteert of succes heeft en hierdoor deze zoekopdrachten ontstaan, dan zal Google dit herkennen en waarschijnlijk autoriteit geven aan deze website voor bepaalde onderwerpen.
Als je het wilt verschuiven dan zou ik de oude content 301-redirecten.
dank voor het compliment!
goed om te horen dat je werk vruchten afwerpt! Dat zal een hoop voldoening geven:)
Zelf ben ik mijn eigen website flink aan het online marketen en ben ik blogartikelen voor verschillende websites aan het schrijven. Mede hierdoor ben ik ook uitgenodigd voor de SEOshop conference in Utrecht 28 oktober. Ga je daar toevallig ook heen?
Mocht je vragen hebben of willen sparren, dan kun je altijd een berichtje sturen of e-mailen. Succes!
Hoi Anneloes, bedankt voor je positieve reactie 🙂
Ik denk dat de termen short tail en long tail te herleiden zijn tot de vorm van de grafiek. Ik denk dat er niet meer achter zit.
Over de Google robots: Ik denk dat je met je met het schrijven van content niet rekening moet houden met Google robots, maar met je beoogde bezoeker die je via Google wilt binnenhalen. Alhoewel niet officieel, is het heel waarschijnlijk dat Google userdata gebruikt voor het waarderen van webcontent en als lezers je content waarderen, dan zal Google dit waarschijnlijk ook meten. Ik denk dat je wel met Google robots moet rekening moet houden met andere zaken, zoals het indexeren of juist niet-indexeren van content (bijvoorbeeld thin of duplicated content die je niet wilt laten indexeren).
Hoe gaat het met je tandverzorgingsblog?
Hoi Martin,
simpele vraag over een complex onderwerp. Als je je er echt in wilt verdiepen, raad ik aan het volgende MOZ artikel te lezen.
Dan zou ik zoeken waar concurrerende websites hun links vandaan halen en daar inspiratie vandaan halen.
waarom is er een verschil tussen het linkbuilden voor een Nederlandse of Duitse website?
Wordpress is in het algemeen wat sneller, wat goed is voor Google. Ook heb ik het idee dat je met WordPress iets beter de SEO ontwikkelingen snel kunt volgen.
Zo te lezen ben je inderdaad goed bezig! Wellicht dat je ook kunt kijken of je je artikelen kunt linken of promoten bij andere websites of fora (natuurlijk aansluitend bij het onderwerp en niet op een spamachtige manier). Ook zou je hier inspiratie kunnen opdoen voor nieuwe ideeën.
Wat goed werkt is een onderwerp of vraag te vinden over je onderwerp en te onderzoeken of hier via Google al een goed artikel of antwoord te vinden is. Als dit niet het geval is, dan ligt er een kans om een artikel te schrijven dat de zoekopdracht van de Google gebruiker beter beantwoordt.
dankjewel! 🙂
Keyword density is een variabale waar je inderdaad niet naar moet kijken imo.Excuses voor de late reactie.
@Roger, dat dacht ik ook en daarom heb ik ook als local organization gekozen. Ik denk dat de manier waarop ik schema.org heb toegepast niet tot problemen zal leiden. Mocht dit wel zo zijn, dan zal ik dat vermelden.Ik vind het ook lastig aan de hand van je data een dergelijke verstrekkende conclusie te trekken.
Je kijkt naar een aantal variabelen die waarschijnlijk invloed hebben op de zoekmachine resultaten, maar in de werkelijkheid zijn er veel tig meer variabelen die invloed hebben (vaak wordt het getal 200ish genoemd, maar ik denk dat het er veel meer zijn). Daarnaast zijn enkele van je getoonde variabelen ook voor interpretatie vatbaar en zegt de hoeveelheid backlinks niet iets over de kwaliteit van backlinks. Ook is het op dit moment onwaarschijnlijk dat social signals een directe SEO factor zijn (desalniettemin wel belangrijk).
Ik denk dat een rich snippet markup wel een positief effect kan hebben. Als dit niet een directe SEO factor is, dan toch wel een indirecte factor, omdat het een hogere click-through-rate oplevert.
Verder zou ik gaan testen, om te kijken wat de effecten zijn. Check dan ook resultaten voor zaken als voor bounce rate, click-through-rate en time on site.
Succes!
-
AuteurBerichten