Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 september 2009 om 12:29 pm In reactie op: Trefwoorden zijn nu echt definitief verleden tijd? #25005
Yes ik bedoelde uiteraard de meta keywords..
Das balen, gezien ik een semi geautomatiseerd systeem in mijn CMS had ontwikkeld waar je snel per pagina de belangrijke woorden kon selecteren als keywords…Hoe zit het eigenlijk met andere zoekmachines, als yahoo, ilse en bing :p
Geven deze nog wel een meerwaarde aan trefwoorden? Of volgen deze google op de voet?Goed, google is in west-europa natuurlijk op dit moment de uber-zoekmachine, maar wie weet hoe het internet over 5 jaar eruit ziet….
Ik het zeker met maxes eens. Soms is minder juist meer.
Je moet werken vanuit de stoel van een klant, niet vanuit de stoel van de programmeur. En dat is idd iets wat vaak ontbreekt in de opbouw filosofie van de OS pakketten..
Even voorstellen, mijn naam is Remco, en dit is mijn eerste bericht in dit forum. Sinds 1999 heb ik een eigen bedrijf Art Digital, en ben werkzaam in grafische vormgeving & websites. Snel bleek dat de statische html websites niet meer voldoende waren, en ging ik op zoek naar opensource oplossingen.
Dit met het idee om voor weinig budget mijn klanten tegemoed te komen.
Deze opensource oplossingen bleken al snel de nodige minpunten te hebben.Open source=iedereen kan de broncode inzien, men kan zo ook de veiligheidslekken in de code opsporen. Hiermee creeer je een gigantische mogelijke veiligheidslek, en je bent zo altijd verplicht de laatste updates zsm te installeren, gezien bij de bugfixes de lekken nadrukkelijk vermeld worden. Zo heb ik vaker forum’s e.d. zien sneuvelen, dit niet als gerichte aanval door een professionele hacker, maar door scriptkiddies/ spiders die systematisch oude versies van de CMS’sen en fora opzoeken.
Gezien je zeer actueel moet blijven met updates, zijn custom aanpassingen bijna niet mogelijk, of je moet bij elke update je gedane wijzigingen weer doorvoeren.
Mede door deze punten had ik besloten om een eigen CMS te ontwikkelen (Eblocks), en 2 jaar geleden heb ik het roer omgegooid, en ben ik begonnen om het CMS vanaf scratch opnieuw te bouwen, dit keer centraal georienteerd. Dwz: 1 backoffice voor al mijn klanten. Het grote voordeel van deze methode voor mijn klanten is dat er continue updates gedaan worden, en voeg ik bijvoorbeeld een SEO module toe, dan profiteren gelijk alle klanten daarvan mee.
Ik ben niet zo arrogant om te zeggen dat mijn CMS niet te hacken is, of 100%veilig is (wel 99,9% ;-), echter moeten hackers heel wat meer moeite doen en gericht naar mogelijke lekken zoeken.
Gezien de gedane CMS ontwikkelingen uiteindelijk betaald moeten worden – en eigenlijk deze ontwikkelingen ook nooit zullen stoppen- zal je altijd een stuk duurder uitzijn dan met een vergelijkbaar gratis joomla pakket, die een keer zoveel gratis plugins en aanvullende modules bied.
Aan de andere kant, mijn klanten hoeven zich alleen druk te maken over de inhoud van hun website, en kunnen rekenen op een maximale inzet en korte bugfix tijd indien er toch iets misgaat. Voor een bedrijf, die de nodige waarde hecht aan zijn website, kan dat een goede reden zijn om toch te kiezen voor een betaald pakket, ondanks dat het ‘neefje van de directeur op de zolderkamer’ het ook had kunnen doen voor een kratje cola.
-
AuteurBerichten