Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hi Mike,
Het lijkt me zonde om SEO overboord te gooien bij een kleine tegenslag.
Met behulp van de zoekwoordenplanner (https://support.google.com/adwords/answer/3114286?hl=nl), toegankelijk via adwords.nl, kun je bekijken welke informatieve vragen(lees: zoekopdrachten) er rondom PC’s leven, om zo te ontdekken waar je je aandacht van je forumtopics / FAQ op kunt richten.
Om nog gerichter te werk te gaan kun je een kleine concurrentieanalyse doen rondom bepaalde zoekopdrachten door te kijken hoeveel andere pagina’s op internet ongeveer over die zoekopdracht gaan. Dit kun je controleren via de allintitle parameter in Google. Te gebruiken door bij het zoekveld in Google: “allintitle:zoekopdracht” in te vullen. Zo zie je gelijk het aantal pagina’s wat dit in de titel heeft.
Kies voor onderwerpen waar relatief weinig inhoud over te vinden is en richt je aandacht daar eerst op. Zodra de activiteit op je forum toeneemt kun je altijd voor de grotere vissen in de vijver gaan :-).
Succes!
P.S. Controleer of de topics die je aanmaakt op je forum ook in de
-tag terecht komen. Dit is essentieel (via de plugin bijv.) Zolang het een persoonlijke website betreft zou je best de code overal op je website integreren om zo de authorship aan je gehele website toe te kennen. Indien het een grotere organisatie betreft, is dit niet geschikt.
Mocht je de code overal willen integreren maar geen link willen tonen dan is:
een mooi alternatief.
Hi Bokito,
Verhuisdomeinen is een nieuwe term voor mij, dus daar kan ik weinig nuttigs over zeggen.
Wel zie ik dat de website van bijvoorbeeld chipactie.nl, nog wel enkele eenvoudige veranderingen door kan voeren om beter vindbaar te worden.
Zo is je huidige
-tag (tekst in je browsertabblad) nog niet gespecificeerd op waar de pagina over gaat, namelijk het chippen van huisdieren in Amsterdam. Door kritisch door je website te lopen en voor beschrijvende
-tags te zorgen, zou je vindbaarheid zomaar weer kunnen toenemen, aangezien ‘home’ en ‘hier kunt u terecht’ weinig vertellen aan Google :-). -
AuteurBerichten