Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 november 2013 om 11:49 am In reactie op: website gezakt van 3 naar 9 in vier weken tijd! HELP #23833
Er kan van alles aan de hand zijn… Ik kan je wat voor de hand liggende oorzaken voorleggen.
Oorzaak 1. Gefeliciteerd! Je bent ge-GoogleBowled! In dit geval ben je hard genaaid.Het kan zijn dat de concurrentie een leger van slechte links naar je site heeft gebouwd. Zorg voor een goede en degelijke backlink analyse. Gebruik niet 1 enkele dienst voor het analyseren maar gebruik er verschillende. Ik zou in ieder geval even bij Majestic SEO rekening houden met de trustflow.
Zorg dat je de slechte links en domeinen doorgeeft aan Google doormiddel van de disavow tool.
https://support.google.com/webmasters/answer/2648487
Oorzaak 2. Again?! Google past regelmatig het algoritme van de zoekmachine aan. Zo probeert Google zoekresultaten beter te filteren. Je zult dus altijd alert moeten zijn op dergelijke veranderingen.
Aangezien je in de e-commerce zit moet je dit artikel absoluut lezen! Er komt weer een wijziging aan die grote impact zal hebben op alle e-tailers.
http://www.searchenginejournal.com/google-zebra-merchant-doom/74067/#!
Oorzaak 3. ……. :confused:
Aan de ene kant moet je kijken of de domeinnaam woorden bevat die relevant zijn voor de website. Als er regelmatig “Pieters Hoekman” voorkomt in de bodytext is het SEO technisch gezien beter om http://www.pietershoekmanaccountants.nl aan te houden. Als mensen het bedrijf kennen als Pieters Hoekman zullen ze waarschijnlijk ook deze namen gebruiken bij het zoeken in Google. Je kunt er echter ook voor kiezen om in de bodytext phaccountants te gebruiken in plaats van de namen vol uit te schrijven. Dit heeft dan het zelfde gunstige effect op je vindbaarheid, maar mensen zullen niet snel phaccountants Googlen.
Aan de andere kant moet je ook denken aan het gemak voor de gebruiker om de URL in te typen. Phaccountants is dan korter en makkelijker. Mogelijkerwijs wil je professionaliteit uitstralen en dragen de twee achternamen daar aan bij. Dan zou ik de namen voluit schrijven.
Even de belangen afwegen dus. Het vol uitschrijven van de namen lijkt me SEO technisch en voor de uitstraling van het bedrijf de beste optie.
Dat hangt er vanaf hoeveel je er voor betaald :D?
Het kan SEO technisch kwaad in die zin dat je website trager kan worden. Ik zou eens vragen of ze wat voorbeeldsites kunnen geven die daar op dit moment gehost worden. Die dan even door de Google snelheidsmeter halen, en vergelijken met sites van andere aanbieders.
14 november 2013 om 10:30 am In reactie op: Aanpassing contentplaatsing effect op SEO resultaat? #23855Als je de content opsplitst in drie delen maar de inhoud hetzelfde blijft zal je niet veel dalen of stijgen in de SERP’s. H2 tags kunnen mogelijkerwijs de GoogleBot meer info geven over de onderwerpen van de alinea’s en het zou kunnen dat je daar een klein voordeel mee behaald.
:eek:Als je besluit je de verandering door te voeren, zorg dan dat je de pagina handmatig “fetched” als je sneller resultaat wil zien.
Het zeer frequent updaten van je .xml sitemap in webmaster tools gaat je geen voordeel opleveren. Op het moment dat je een .xml sitemap verstuurd geef je Google de opdracht om je website opnieuw te crawlen om de sitemap te verifiëren. Aangezien dit proces langer duurt dan een dag of soms ook een week is het niet aan te raden dagelijks een nieuwe sitemap te versturen. Prik gewoon een maandelijks terugkerende datum in je agenda voor het vernieuwen als je de website constant update. 😎
-
AuteurBerichten