Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi SEOdoc,
Goed om te horen dat je effect boekt met je aanpak. Zoals aangegeven zijn er meer wegen naar Rome en dit is misschien wel de perfecte weg voor jou!
Overigens is mijn bedrijf ook vrij klein hoor dus voor mij zal het niet veel anders zijn. Als ik in de afgelopen jaren iets heb geleerd dan is het wel dat je als ondernemer datgene moet doen dat bij jou past en niet zomaar iets dat iemand anders voor schrijft.
Succes dus en veel vooruitgang gewenst!
Groet,
BasIk adviseer een dubbele oplossing zoals hier boven vermeld: deels automatisch en met de mogelijkheid om het handmatig te overschrijven. De interessante pagina’s zou ik handmatig doen en goed in de gaten houden. De meeste pagina’s zullen met een automatisch systeem goed voor staan.
In de meeste gevallen is er toch wel een verschil te merken tussen beide sites. Ik verwacht wel dat je met de getroffen maatregelen een heel eind moet komen.
Hoi Frank,
Ik zie je bericht nu pas. Ik ben het pakket aan het vertalen naar het Nederlands. Tot dusver bevalt de software erg goed!
22 mei 2010 om 11:09 am In reactie op: Voorbeelden gezocht van sites die spammen met keywords #25649Volgens mij begrijp je mij niet goed: ik zeg niet dat SEO niet mag, dat zou vreemd zijn want ik ben getraind door SEOguru en verkoop deze dienst ook. Ik zeg alleen dat je volgens mij in elk geval met beide benen op de grond moet blijven staan en SEO zien als datgene dat het is: een middel, een trucje, een manier om je doel te bereiken. C’est tout.
Tijdens gesprekken die ik regelmatig heb, adviseer ik bijna nooit SEO maar vrijwel altijd Optimalisatie. Dat is dus breder en hier is waarom: Veel bedrijven die SEO laten uitvoeren zouden eigenlijk ook nog moeten kijken naar CRO (conversie optimalisatie), en mogelijk meer aspecten van hun site onder de loep moeten nemen. Ik werk veel voor kleinere ondernemers waarvan hun site sowieso geen honderden bezoekers per dag gaat trekken, wat je ook aan linkbuilding en andere zaken gaat doen: ze hebben geografisch een klein doelgebied of een specifieke branche en daarmee relatief weinig bezoekers. Richt je dan op het goed bedienen van die personen die je klant zouden kunnen zijn.
Dus om even terug te komen op die ondernemer waar ik het eerder over had: hij heeft zich inderdaad aangemeld bij verschillende groepen van lokale ondernemers of ondernemers die in een bepaalde branche werkzaam zijn en daarmee ideale klanten voor hem kunnen zijn. Ik heb zelf eerder al ondervonden hoe open men in die groepen meestal is. Als je je daar fatsoenlijk in mengt en geen commerciele berichten loopt te sturen maar de aanwezigen echt probeert te helpen gaat men je zien als iemand die hen vooruit kan helpen. Oftewel, zoals wij in Brabant zouden zeggen: “Da’s een goeie vent.”. Ik heb zelden zo eenvoudig contact gemaakt met nieuwe klanten als op die manier.
Voor die ondernemer zijn LinkedIn en verschillende fora dus een manier om meer bekendheid te krijgen en uiteindelijk ook meer klanten. Effectief, makkelijk door hem zelf uit te voeren en in principe gratis. Met SEO, CRO en allerlei andere trucs had hij datzelfde effect nooit gehad. Maar nogmaals: deze truc werkt voor hem en niet voor iedereen.
Om op jouw vraag terug te komen: wat ik je wilde meegeven is dat je je teksten gerust kunt schrijven met SEO in je achterhoofd maar raak niet gefrustreerd als dat niet blijkt te werken. Daarom raad ik klanten steeds vaker aan om nou eens gewoon een tekst te schrijven en even niet na te denken over de zoekmachines maar over die persoon die die tekst gaat lezen: die zit vol met werk waarschijnlijk, heeft nog tal van andere (zakelijke) dingen te doen en bereid zich voor om weer een glad geschoren marketing-tekst tot zich te gaan nemen.
Verras die persoon nou eens met iets wat je echt meent: schrijf zoals je praat of schrijf wat komischer. Dan wordt je site gezien als een verlenging van jou zelf: het wordt menselijk en daarmee kom je ook dichterbij die lezer. Ik geef je op een briefje dat de kans dat hij of zij daarna contact opneemt groter is.
Let op: iedereen schrijft hier vanuit zijn eigen situatie. Ik werk vooral voor kleinere ondernemers en daar past dit vooral bij. Een kleine ondernemer moet niet dezelfde teksten schrijven als Philips, dat past niet. Bezoekers voelen dat.
Nog iets: je moet je ook niet gedwongen zien door mij hoor. Maar jij post een bericht met een vraag. Ik probeer je mijn kant van het verhaal te laten zien door mijn berichten. Volgens mij is dat ook het doel van site-maker. Mijn primaire doel van dit forum is dan ook om inzichten te krijgen van andere ondernemers, waaronder jij. Door me hierin te mengen probeer ik zelf natuurlijk ook slimmer te worden. Als ik dan de kans heb om onder elk bericht een linkje naar mijn site te plaatsen laat ik dat natuurlijk niet gaan maar meer is het ook niet. Ik heb niet de illusie dat ik nu op ‘zoekmachine optimalisatie’ oid gevonden ga worden.
Succes he! Ik ga nu maar eens uren maken waar ik voor betaald krijg :-))
Ik ben getraind in SEO omdat ik een webdesign bedrijf heb, vandaar dat ik van de trucs op de hoogte moet zijn. Wanneer we een site bouwen zorgen we er natuurlijk voor dat die site voldoet aan alle eisen die de zoekmachines en bezoekers tegenwoordig aan een site stellen. Daarnaast adviseren we klanten ook over bijvoorbeeld linkbuilding en teksten schrijven. In de praktijk zien we dat klanten zelden tijd of geld willen besteden aan linkbuilding, etc.
Jouw opmerking ‘Ik wil gevonden worden op..’ heb ik de afgelopen jaren al zo vaak gehoord. In de meeste gevallen ging het achteraf gezien niet eens om SEO of Google maar om het feit dat de opdrachtgever meer omzet of bekendheid wil. Als dat je doel is, dan kun je verder kijken dan Google.
Ik zie SEO dan ook als een tool, een van de velen om je doel te kunnen bereiken. Een paar weken terug heb ik een ondernemer die per se SEO wilde, geadviseerd om goed te kijken naar LinkedIn en andere sociale media. Hij heeft zich inmiddels aangemeld bij verschillende groepen en fora en mengt zich daar regelmatig in. Dat is voor hem een meer effectieve oplossing dan SEO kan bieden en veel eenvoudiger en goedkoper.
Let op: ik zeg niet dat SEO niet werkt, ik zeg alleen dat het geen wondermiddel is en ook niet de enige manier om je doel te bereiken.
20 mei 2010 om 12:27 pm In reactie op: Voorbeelden gezocht van sites die spammen met keywords #25642Ik begrijp je dillemma maar volgens mij bereik je echt meer door de zoekmachines wat dat betreft los te laten: probeer precies zo te schrijven dat het aansluit op jouw doelgroep. Mensen zullen eerder linken naar iets dat echt origineel is. Dan moet je niet kijken naar de keywords maar probeer bijvoorbeeld eens grappig te schrijven of iets aan te halen waar je reacties op kunt krijgen.
Als Google ziet dat mensen er naar verwijzen vanuit hun sites, blogs, LinkedIn, Hyves, Twitter, etc dan sta je er ook heel sterk voor. Bovendien is dat de meest stabiele, eerlijke en duurzame oplossing. Je enige uitdaging is dan nog de passie om echt iets leuks te schrijven.
19 mei 2010 om 10:33 pm In reactie op: Voorbeelden gezocht van sites die spammen met keywords #25639Waarom zou je een voorbeeld willen zien?
Ik heb sowieso nog nooit geprobeerd om Google voor de gek te houden maar tegenwoordig is het volgens mij helemaal hopeloos: bij Google werken een HELEboel HELE slimme mensen, daarnaast krijgen ze de nieuwste truc van over de hele wereld eerder op hun bureau dan wij het te weten krijgen. Om dat tegen te gaan veranderen ze het systeem telkens zo dat ook varianten van die nieuwe truc niet meer werken.
Om een lang verhaal kort te maken: ben gewoon eerlijk en maak een goede site. Dus echt alsof Google en anderen niet bestaan. Schrijf interessant materiaal en kijk goed naar je doelgroep: dan komt de rest vanzelf. Niet zo snel als je zou willen maar je hoeft je ook geen zorgen te maken over een penalty.
Wat voor effect zoek of verwacht je?
Interessant artikel. Bedankt voor de tip.
Precies! Zie je wel. Ik vond het al vreemd dat zoveel sites met de eerste methode gemaakt zijn.
Je hebt bovendien ook voordeel van de keywords die in de url voorkomen (/wasmachines/).
Ik heb je presentatie zojuist bekeken en die sluit inderdaad helemaal aan op dit onderwerp. Duidelijke presentatie overigens.
Maar toch interessant. Ik gebruik weinig anchors maar zo krijgt het weer een extra dimensie.
Bedankt voor de tip Alain!
Ik heb je vragenlijst ook ingevuld en ontvang graag de resultaten!
Ik gebruik hiervoor vrijwel altijd Firebug in Firefox: die geeft prima tips over waar je de snelheid mee kunt verbeteren.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar: we hebben nu verschillende oplossingen gemaakt en ik ben benieuwd wat nu echt beter is. Tot op heden heb ik nog geen grote verschillen ontdekt.
Persoonlijk heb ik nog het idee dat deze opzet beter moet werken:
/productcategorie/1
ten opzichte van
/productcategorie?page=1Wat jullie?
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…