Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat adviseer ik klanten ook altijd te doen: richt je nou niet helemaal op die zoekmachines. Er zijn meer manieren om bezoekers binnen te krijgen en om je resulaat te verbeteren. Als je alleen op de zoekmachines gaat letten ben je in mijn ogen te beperkt bezig.
Bovendien loop je het risico dat je te ver door schiet waardoor je jezelf tegen gaat werken of dat je toch minder gaat scoren als Google de algoritmes bijwerkt.
Hey, leuke nieuwe informatie voor mij in elk geval. Klinkt allemaal logisch maar ik ga vanavond wat meer er over lezen. Bedankt voor de ‘heads-up’.
Hoi Alain,
Sterker nog: voor mij is dit even helemaal nieuw.
Goed om te zien dat deze tools er zijn. Eerder nooit bij stil gestaan en onze klanten hebben er nog niet naar gevraagd maar zeker interessant.
Nadeel vind ik wel de prijzen. De meeste van onze klanten zullen er voorlopig echt niet naar vragen dus dan zijn de abonnementen wel duur. Ik wacht nog even op lagere abonnementen of andere licentievormen.
Bedankt voor de tip.
1 september 2010 om 8:47 pm In reactie op: google rating is gedaald, maar gaat niet meer omhoog. #25856Hoi Oelie,
Lastig inderdaad: Google laat steeds meer van zich horen maar geeft nog steeds niet exact antwoord op dit soort vragen. Dat zul je dus moeten uitzoeken.
Ik heb maar heel kort gekeken maar je site heeft een code opbouw die mij even deed fronsen. Ik heb de code even laten keuren en daar kwamen 134 errors en 16 waarschuwingen uit. Dat wil zeggen dat je homepage dus een hoop technische fouten bevat. Dat hoeft niet de reden te zijn maar het helpt niet in positieve manier. Wat me gelijk opviel is dat je pagina 2 type declaraties heeft, die spreken elkaar tegen waardoor het voor zoekmachines en browsers lastig is om te weten te komen met wat voor type bestand ze te maken hebben.
Je ranking wordt bepaald aan de hand van zo’n 200 factoren dus ik zeg niet dat dit de oorzaak is. Unieke content en goede inlinks zijn zeer belangrijk. Snelheid van laden ook en zo kan ik nog wel even door gaan.
Heb je er al eens een specialist naar laten kijken? In het hoofdmenu van de site staat ‘aanbevolen bureaus’. Die bureaus zijn getraind door SEOguru en kunnen je helpen bij het maken van een volledige analyse van je site, de content, je concurrenten en je linkbuilding.
Google is prachtig totdat je niet of minder vindbaar bent.. Kijk en onderzoek goed en heb ook geduld: de meeste maatregelen hebben even nodig om zichtbaar te worden.
Succes!
BasHoi Alain,
Dank voor je reactie.
Die instelling heb ik een tijdje terug al gemaakt maar dat heeft geen effect gehad. Ik heb het bestand in kwestie verwijderd en wacht het nog even af. Voorlopig nog geen verschilt te merken.
Beste Jorgen,
Google gaat van link naar link dus wanneer er nooit een link naar die site heeft gelegen, dan weet Google niet eens dat die site bestaat. Vandaar dat je niet in de index staat.
De oplossing is heel eenvoudig: zorg dat er ergens een link naar de site komt te liggen of meld de site aan bij Google Webmaster Programma. Dan kan Google aan de gang.
Hoe belangrijker de site, hoe sneller Google gaat werken. Met 0 links ben je niet belangrijk, met 10 wat meer en met 10.000 een stuk meer. Zorg er dan ook voor dat je op eerlijke wijze zoveel mogelijk links naar de site gaat krijgen, dan komt Google vanzelf.
Met AdWords is het een ander verhaal: aanmelden en in principe ben je een uur later online. Ik houd er alleen wel altijd rekening mee dat AdWords niet in elke branche even goed werkt: soms klikken mensen nou eenmaal liever op de organische resultaten. In die gevallen zul je minder bezoekers ontvangen. Maar als overbrugging kan het goed werken.
Succes.
Ik weet niet voor wat voor een site je dit gebruikt maar wij gebruiken regelmatig voor shops een andere implementatie:
Je laat een .htaccess-bestand alle verkeer doorsturen naar een PHP-bestand, in ons geval ‘root.php’. Dat bestand kijkt naar de gevraagde URL, zoekt daarnaar in de database en vraagt dan in de server de echte URL op.
Bijvoorbeeld:
Een bezoeker vraagt om ‘..site.nl/philips-tv/model-x.html’ is in werkelijkheid ‘product.php?c=433&pid=87339’.Misschien kun je hier ook wat mee.
24 augustus 2010 om 11:06 am In reactie op: Leuke nieuwe ontwikkeling: meer zoekresultaten Google omtrent 1 domein #21903Op zich slim dat het alleen nog maar werkt icm bepaalde termen: zo maak je de gebruikersgroep kleiner en kunnen ze deze nieuwe functie langzaam laten groeien door er meerdere combinaties aan toe te voegen. Onderweg doen ze een hoop informatie op over de reacties van de gebruikers.
Op zich vind ik het een goede functie. Ik had het alleen fijner gevonden wanneer de resultaten van 1 domein gebundeld zouden zijn, of een tap naar rechts krijgen.
Hoi Jorgen,
Bij mijn weten hoeft dat geen negatief effect te hebben. Let er wel op dat de pagina zo statisch mogelijk is of lijkt.
Een url als ‘product.php?id=8783’ heeft voor Google niet dezelfde waarde als ‘philips-senseo.html’ terwijl het om dezelfde pagina kan gaan.
Verder ‘zie’ je PHP in de browser niet: PHP maakt HTML voor je. Ik doe het even uit m’n hoofd maar kan zo geen andere valkuilen bedenken.
Succes.
BasKan niemand met 100% zekerheid zeggen maar ik raad aan om eens te testen met Google Website Optimizer.
Als ik je homepage zie, heb ik nog totaal geen idee wat ik er kan kopen. Probeer eens populaire producten op je homepage te zetten die je kunt aanklikken. Daarnaast vind ik de homepage vrij druk. Eenvoudige oplossing is de pagina op te delen in verschillende blokken. Dat kun je doen met achtergrondkleuren of randen om de blokken heen te plaatsen.
Succes!
“Jesus”, ik ben geen fan van de opzet waar Gemma het over heeft en probeer alleen hulp te bieden om er het beste van te maken. Ik zou het zelf nooit doen of adviseren: gewoon investeren in 1 site, dat is vaak al lastig genoeg.
Maar: Gemma schrijft dat het voor een opdrachtgever is met meerdere bedrijven en in dat geval is het een logische oplossing. Het kost alleen meer geld en tijd maar dat heeft die opdrachtgever er (hopelijk) graag voor over!
Hoi Gemma,
Leuk probleem inderdaad. Wij maken regelmatig mee dat, wanneer een testlocatie op ons domein per ongeluk in de index komt, deze vrijwel direct het domein van de klant voorbij gaat in de ranking. In dat geval is ons domein blijkbaar dus waardevoller dan het domein van de klant.
Ik zou me concentreren op het beter maken van het nieuwe domein. Het oude domein wordt beter gevonden (waarschijnlijk) vanwege de geschiedenis en inlinks. Geschiedenis kun je niet beinvloeden dus laat die maar zitten maar inlinks kun je wel aanvragen. Let vooral op dat je relevante inlinks krijgt en niks spammy. Nieuwe links aanvragen voor het hoofddomein op het onderwerp van het subdomein is niet slim want dan wek je de indruk dat bezoekers voor dat onderwerp toch het hoofddomein nodig zouden hebben. Alles van dat onderwerp moet voortaan gaan naar het subdomein.
Ik vermoed dat, wanneer je je nieuwe domein beter nog relevanter en sterker maakt in dat specifieke domein, je uiteindelijk echt wel het hoofddomein voorbij gaat komen.
Succes.
BasLeuk om te lezen dat hier veel mensen met SEO Power Suite werken. Ik ben een tijdje bezig geweest met de vertaling naar het Nederlands van dit pakket. Ben er zelf erg tevreden over.
Wij gebruiken overigens de meest uitgebreide licentie waarmee je ook eenvoudig rapporten kunt maken en dat is een enorme aanrader. Ik weet eerlijk gezegd de meerprijs niet meer maar nu draai je een keurig rapport uit met 1 klik; in jouw vormgeving en taal, helemaal aangepast zoals je dat graag hebt.
Opmerking van Alain klopt helemaal: alleen een rapport zonder uitleg of achtergrondkennis is vrijwel waardeloos.
Persoonlijke voorkeur. Ik pas alleen wel altijd op dat het goed leesbaar is, dus niet ‘deappel.nl’ ofzo, dan liever ‘de-appel.nl’. Ivm typfouten kun je ook de eerste variant ook reserveren en dat verkeer doorsturen naar ‘de-appel.nl’
Hoi Mike,
Het effect dat jij omschrijft komt vaak voor. Het zou nog goed kunnen als alle sites wereldwijd daar last van hebben, soms meer of minder.
Ik heb je site maar even snel bekeken maar ik vraag me eea af over de structuur van de site: wanneer je de homepage wilt bekijken wordt je gelijk doorgestuurd naar een subpagina ‘bingobingonl/bingo/home/’. Geen idee waarom maar het is beter om het gewoon bij de homepage te houden.
Daarnaast zag ik op verschillende pagina’s meldingen met het SSL-certificaat omdat enkele componenten van de pagina in een onbeveiligde directory staan. Zoiets dergelijks zorgt er niet voor dat je minder vindbaar bent maar hierdoor krijg ik de indruk dat de site niet overal even logisch in elkaar zit. Hoogst waarschijnlijk zijn er daardoor ook veel SEO-punten niet in orde.
Door wie is de site gemaakt: iemand met SEO-kennis of heb je het zelf gedaan?
Als je een offerte wilt hebben van bedrijven die getraind zijn, dan kun je het beste rechts boven in het menu klikken op ‘Aanbevolen bureaus’. Daar kun je een aanvraag het land in schieten of contact opnemen met een specifieke partij.
Succes!
Bas -
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…